Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Swap napędu Quattro

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 28 gru 2012, 20:16

witam
mi szczególnie nie zależy skąd te 85kWw 1Z. po prostu jest w dowodzie, a że jeździłem jeszcze czterema B4 TDI 66kW, to mam porównanie mocy, a w zasadzie bez porównania moc. :mrgreen:
Rychu82 podam Ci obie średnice to policzysz sobie sam:
dla tarczy 276 średnica zewnętrzna powierzchni ciernej to 276, wewnętrzna 161
dla tarczy 280 średnica zewnętrzna powierzchni ciernej to 280, wewnętrzna 179
policz odejmij i się przekonasz. wzór PIr^2 znasz.
grubość nie ma znaczenia dla powierzchni ciernej tarczy, a dla pojemności cieplnej.
koniec tematu o hamulcach, chyba że ktoś ma gotowy tani przepis na większe hamulce, większe niż 288x25, jakie zaraz mogę mieć.
ODBIEGAMY OD TEMATU Boskiego;)
pozdrawiam

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 12 lut 2013, 19:41

własnie, lekjko koledzy zboczyli z tematu a ja ju jestem mega ciekawy jak tam modzenie bo towniez jestem zainteresowany taka modyfikacja :)
myslalem o zakupieniu calego a4 q tdi i przekladaniu gratow...

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 lut 2013, 19:44

matrock pisze:myslalem o zakupieniu calego a4 q tdi i przekladaniu gratow...
Wtedy musisz dodatkowo dokupic sanki przednie z mocowaniem na dwie łapy ;-)

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 12 lut 2013, 19:46

z a80 w quattro mam rozumiec ??

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 lut 2013, 19:56

matrock pisze:z a80 w quattro mam rozumiec ??
Tak, lub z ośki z silnikiem V6 ;-)

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 12 lut 2013, 19:57

a jak z tylem ??? podejdzie z a4 ??

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 lut 2013, 20:05

matrock pisze:a jak z tylem ??? podejdzie z a4 ??
Podejdzie, ale najlepiej szukaj od 1.9 TDI.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 12 lut 2013, 20:14

sagem pisze: Podejdzie, ale najlepiej szukaj od 1.9 TDI.
taki mam zamiar, szukam takiego a4 1.9 tdi bez prawa rejestracji na organy :)

[ Dodano: 2013-02-12, 20:54 ]
a czy przednie i tylnie sanki od a80 v6 by mogly byc czy juz lepiej nie kombinowac i przod taki zalatwic a tyl od a4 pakowac ??

wg79
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 lip 2012, 18:48

Post autor: wg79 » 22 lut 2013, 20:07

kolego matrock, a czy z przodu masz rozstaw otworów 5x112 na piaście? bo w A4 taki jest, więc jak tył od A4 to 5x112. przednich sanek nie potrzebujesz. ja zamocowałem do oryginalnych z 1Z. tam też są dwie podpory. lewa pasuje p&p, prawą i tak trzeba dorzeźbić i podłożyć bo nie przylega idealnie do skrzyni. podpory oczywiście oryginalne z B4.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 23 lut 2013, 08:56

rozstaw mam ori z b4... szukam narazie takiego autka na organy bo jak patrzylem na pojedyncze czesci to kupa kasy :)

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 23 lut 2013, 10:42

chmiel25 pisze:Z tym Abs-em i "bo taniej " to nie dokońca. Chodziło o brak regulatora sily hamowania, Który musiałbyć specjalnie robiony do Quattro. A to by podniosło już wysoką cene tej wersji.
Jeden przewód hamulcowy znacznie osłabia tylne hamulce co zapewnia w miare bezpieczne hamowanie. Od siebie mogę ci powiedzieć że na 100% tył u ciebie hamuje mocno albo słabo (nie pamiętam jak zachowuje się układ po odpuszczeniu korektora.) Możliwie że osłabia tył maksymalnie co w zupełności wystarczy do jazdy i bezpieczeństwa. ale niestety nie hamuje poprawnie.

Pozdro
Korektor siły hamowania służy do rozkłady siły w zależności od obciążenia i prędkości przy małej prędkości bez żadnego obciążenia większość siły hamującej jest podana na przód auta i tył prawie nic nie hamuje, z obciążeniem jest już inaczej sprężyna otwiera obieg i na tył idzie większa siła ( zależy to od nacisku na tylną oś ) Można mieć źle ustawiony naciąg spręży od korektora i też nie działa poprawnie. Co do braku go to wiele aut wcześniej go nie posiadało. Ale stosuje się go dla poprawy bezpieczeństwa auto nie obciążone bez korektora poda siłę na lekki tył i szybciej zablokuje te koła ( przy braku ABS ) co nie jest dobre a przy hamowaniu w zakręcie może być tragiczne

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 25 lut 2013, 12:34

Przeróbki z ośki na Q to bardzo widze chwalicie, ale uzyskiwanie mocy z silnikow typu ABK i ABT to bardzo ganiacie ^^ rownei dobrze mogliscie mu powiedzieć jak w innych tematach o zwiekszaniu mocy "Zrob swapa", to tu mogliscie mu powiedziec, kup od razu z Q i zmien silnik...

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 25 lut 2013, 14:13

Parzo pisze:ale uzyskiwanie mocy z silnikow typu ABK i ABT to bardzo ganiacie
Bo nikt rozsądny nie bawi się z ABK i ABT bo to ma tyle sensu co zbieranie śniegu na gotowanie kawy. A jak ktoś ma zdrową budę i auto od dawna to woli sobie zrezać Quattro niż kupować nie wiadomo co.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 25 lut 2013, 14:47

sagem pisze:woli sobie zrezać Quattro niż kupować nie wiadomo co.
i tu sie z Kolega zgadzam :) malo takich autek bedzie i to według mnie zajebiscie

Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 25 lut 2013, 14:49

w sumie to moze i prawda, ale koszta tez są nie małe w obu wypadkach, bo zrobienie q tez wyjdzie sporo tak samo jak porzadne uturbienie oraz ceramizowanie tlokow i odprezenie silnika. Temat posledze nawet z przyjemnoscia ;) a zbieranie sniegu na gotowanie kawy nie jest niczym zlym jesli woda w rurociągach zamarznieca, w kazdym szalenstwie jest metoda :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl