[ALL]Swap napędu Quattro
witam
mi szczególnie nie zależy skąd te 85kWw 1Z. po prostu jest w dowodzie, a że jeździłem jeszcze czterema B4 TDI 66kW, to mam porównanie mocy, a w zasadzie bez porównania moc. :mrgreen:
Rychu82 podam Ci obie średnice to policzysz sobie sam:
dla tarczy 276 średnica zewnętrzna powierzchni ciernej to 276, wewnętrzna 161
dla tarczy 280 średnica zewnętrzna powierzchni ciernej to 280, wewnętrzna 179
policz odejmij i się przekonasz. wzór PIr^2 znasz.
grubość nie ma znaczenia dla powierzchni ciernej tarczy, a dla pojemności cieplnej.
koniec tematu o hamulcach, chyba że ktoś ma gotowy tani przepis na większe hamulce, większe niż 288x25, jakie zaraz mogę mieć.
ODBIEGAMY OD TEMATU Boskiego;)
pozdrawiam
mi szczególnie nie zależy skąd te 85kWw 1Z. po prostu jest w dowodzie, a że jeździłem jeszcze czterema B4 TDI 66kW, to mam porównanie mocy, a w zasadzie bez porównania moc. :mrgreen:
Rychu82 podam Ci obie średnice to policzysz sobie sam:
dla tarczy 276 średnica zewnętrzna powierzchni ciernej to 276, wewnętrzna 161
dla tarczy 280 średnica zewnętrzna powierzchni ciernej to 280, wewnętrzna 179
policz odejmij i się przekonasz. wzór PIr^2 znasz.
grubość nie ma znaczenia dla powierzchni ciernej tarczy, a dla pojemności cieplnej.
koniec tematu o hamulcach, chyba że ktoś ma gotowy tani przepis na większe hamulce, większe niż 288x25, jakie zaraz mogę mieć.
ODBIEGAMY OD TEMATU Boskiego;)
pozdrawiam
kolego matrock, a czy z przodu masz rozstaw otworów 5x112 na piaście? bo w A4 taki jest, więc jak tył od A4 to 5x112. przednich sanek nie potrzebujesz. ja zamocowałem do oryginalnych z 1Z. tam też są dwie podpory. lewa pasuje p&p, prawą i tak trzeba dorzeźbić i podłożyć bo nie przylega idealnie do skrzyni. podpory oczywiście oryginalne z B4.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
Korektor siły hamowania służy do rozkłady siły w zależności od obciążenia i prędkości przy małej prędkości bez żadnego obciążenia większość siły hamującej jest podana na przód auta i tył prawie nic nie hamuje, z obciążeniem jest już inaczej sprężyna otwiera obieg i na tył idzie większa siła ( zależy to od nacisku na tylną oś ) Można mieć źle ustawiony naciąg spręży od korektora i też nie działa poprawnie. Co do braku go to wiele aut wcześniej go nie posiadało. Ale stosuje się go dla poprawy bezpieczeństwa auto nie obciążone bez korektora poda siłę na lekki tył i szybciej zablokuje te koła ( przy braku ABS ) co nie jest dobre a przy hamowaniu w zakręcie może być tragicznechmiel25 pisze:Z tym Abs-em i "bo taniej " to nie dokońca. Chodziło o brak regulatora sily hamowania, Który musiałbyć specjalnie robiony do Quattro. A to by podniosło już wysoką cene tej wersji.
Jeden przewód hamulcowy znacznie osłabia tylne hamulce co zapewnia w miare bezpieczne hamowanie. Od siebie mogę ci powiedzieć że na 100% tył u ciebie hamuje mocno albo słabo (nie pamiętam jak zachowuje się układ po odpuszczeniu korektora.) Możliwie że osłabia tył maksymalnie co w zupełności wystarczy do jazdy i bezpieczeństwa. ale niestety nie hamuje poprawnie.
Pozdro
w sumie to moze i prawda, ale koszta tez są nie małe w obu wypadkach, bo zrobienie q tez wyjdzie sporo tak samo jak porzadne uturbienie oraz ceramizowanie tlokow i odprezenie silnika. Temat posledze nawet z przyjemnoscia a zbieranie sniegu na gotowanie kawy nie jest niczym zlym jesli woda w rurociągach zamarznieca, w kazdym szalenstwie jest metoda :lol: