Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - Zawieszenie, sprężyny amorki, gwint

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
dejf155
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 18 paź 2011, 19:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: dejf155 » 08 mar 2013, 20:03

co sądzicie o wyjmowaniu helperów? jak odczucia z jazdy, obniżenie, trwałości amora po wyjęciu i czy wpływa to jakoś na bezpieczeństwo?

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 08 mar 2013, 20:24

dejf155 pisze:co sądzicie o wyjmowaniu helperów? jak odczucia z jazdy, obniżenie, trwałości amora po wyjęciu i czy wpływa to jakoś na bezpieczeństwo?
Po przestudiowaniu kilkudziesięciu artykułów o sprężynach oraz opiniach kumpli i własnych odczuciach stwierdzam, że bez nich faktycznie zawieszenie trochę jest twardsze.
Patrząc na zawieszenie bez koła helper springs są zwykle ściśnięte całkowicie i w takiej kompresji są wysokie na 3cm. Jednak to sprawa marginalna raczej i zwykle usuwa się je tylko po to by obniżyć bardziej auto gdy brakuje już gwintu.

Zawieszenia z helperami mają prawie zawsze główną sprężynę linearną, która jest najtańsza w produkcji i najprostsza do dopasowania.

Droższe są sprężyny progresywne i je posiadają zawieszenie z najwyższej półki.

Jeden z tematów najzwięźlej opisujących tematykę sprężyn podaję tu:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... pring-Rate

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 09 mar 2013, 01:00

Czy ktoś miał założone czerwone sprężyny na przód powertech 200.660VA/49.42/01?
Możecie mi powiedzieć jakie dają obniżenie i czy nadają się do r4, dokładnie do ABT?
Jeszcze jak byście mogli rozjaśnić mi sytuacje czy to dobra firma, średnia, niska półka?

W katalogu znalazłem tylko że -60 z dopiskiem "nicht mit Audi-Sportfahrwerk"

Awatar użytkownika
dejf155
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 263
Rejestracja: 18 paź 2011, 19:24
Lokalizacja: Opole

Post autor: dejf155 » 09 mar 2013, 12:28

ATLAS, dzięki za odpowiedź. więc z zawieszeń gwintowanych wyjmuję się helpery jedynie gdy chce się uzyskać "bonusowe" obniżenie i większą twardość. Myślę że na początku pojeżdżę z helperami i zobaczę jakie będą moje odczucia bo to dopiero początek mojej zabawy z gwintem, a w razie czego wyjąć gdy będzie troszkę brakować.

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 11 mar 2013, 23:00

ja w b3 latałem ponad rok na H&R -40 amorki KYB seria z przodu to juz maja ze 3 lata i nie leją ani nic , trzymaja dobrze mialem koła od 185/55/14 do 205/55/16 te ostatnie tarły z tyłu ale wyszezyłem nadkola i dało się jeżdzic nawet w 3 os:P ale druga sprawa tak jak pisał kolega wyzej ze mu się buda gieła, moge porobic zdj jak mi się pogieła ale moje auto ma chyba 4 inne cwiartki (miało) bo juz jest na szrocie, teraz mam nową baze z tyłu -40 H&R i amor seria KYB i jest 2 cm miedzy opona a błotnikiem kolo 195/50/15 i mam pytanie czy z przodu jak zażuce -60 power techa i amor seria o skróconym skoku to nie będzie trzeć na kole 195/50/15 ? teraz jest cała seria na przodzie i mam 10 cm miedzy oponą a błotnikiem, ma ktos moze fote z takim tematem -60 na przodzie w b3?

Awatar użytkownika
keczy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2143
Rejestracja: 11 sty 2007, 22:34
Lokalizacja: Łowicza centrum

Post autor: keczy » 12 mar 2013, 16:34

aswalt, myślałem, że mam -60 ale okazało sie coś koło -80 i tu na foto masz koło 195/55/15 ;-)

Obrazek

Awatar użytkownika
aswalt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 03 lip 2011, 12:57
Lokalizacja: Końskie

Post autor: aswalt » 12 mar 2013, 20:40

e to luz , jak ogarnę wszystko u siebie wstawie fote, dzięki:)

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 13 mar 2013, 09:26

Ktoś pomoże z rozszyfrowaniem jakie to jest obniżenie?
http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/me ... OAU027.pdf

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 13 mar 2013, 21:57

-40mm od serii przód i tył dla silników V6 oraz TDI.

http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/pr ... -40mm.html

TA Technix lowering springs
Audi 80 type B4 Avant
year 09/91 - 10/94
lowering 40/40mm
2,6 - 2,8l / 1,9 TDI without Quattro and level control
66 - 128 kW
front load: 990 - 1050kg
rear load: 1030kg

Nyga69xd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2009, 13:33
Lokalizacja: Żary

Post autor: Nyga69xd » 17 mar 2013, 13:16

Porobiłem te zdjęcia ze wkłady od gwintu z pasta pasują do ori kw audi Obrazek
Obrazek

Tak wygląda w ladze od audi
Obrazek

a to wkład od zawieszenia z passata
Obrazek

[ Dodano: 2013-03-17, 13:18 ]
Porobiłem te zdjęcia ze wkłady od gwintu z pasta pasują do ori kw audi Obrazek
Obrazek

Tak wygląda w ladze od audi
Obrazek

a to wkład od zawieszenia z passata
Obrazek

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 30 mar 2013, 11:36

Mam pytanie czy przy moim ABT sprężyny FK -60 przód do TDI zachowają swoje obniżenie?

Awatar użytkownika
!StaSiu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 22 cze 2009, 14:41
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: !StaSiu » 30 mar 2013, 14:18

Może być minimalnie wyżej, ale nie koniecznie.

Awatar użytkownika
Chillout
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 20 mar 2011, 20:23
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Chillout » 31 mar 2013, 23:48

nie koniecznie abt jest lzejszy od tdi 'ka wiec pojdzie lekko wyzej ale i tak nie zobaczsz różnicy bedzie nisko :mrgreen:

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 01 kwie 2013, 00:01

Teraz mam springi FK -40 lub 35 i szukam właśnie -60 bo za wysoko stoi. Znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to naprawdę siądzie te -60.
http://tablica.pl/oferta/audi-80-b3-b4-sprezyny-40-40-60-zawieszenie-CID5-ID2ramJ.html#96b1dc7045;r:;s:

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 01 kwie 2013, 11:36

Jak założysz springi z diesla to auto będzie stało jak stoi czyli jak przy -40, albo i nawet pójdzie wyżej. Gra nie warta świeczki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl