[All] Modyfikacje - Zawieszenie, sprężyny amorki, gwint
Po przestudiowaniu kilkudziesięciu artykułów o sprężynach oraz opiniach kumpli i własnych odczuciach stwierdzam, że bez nich faktycznie zawieszenie trochę jest twardsze.dejf155 pisze:co sądzicie o wyjmowaniu helperów? jak odczucia z jazdy, obniżenie, trwałości amora po wyjęciu i czy wpływa to jakoś na bezpieczeństwo?
Patrząc na zawieszenie bez koła helper springs są zwykle ściśnięte całkowicie i w takiej kompresji są wysokie na 3cm. Jednak to sprawa marginalna raczej i zwykle usuwa się je tylko po to by obniżyć bardziej auto gdy brakuje już gwintu.
Zawieszenia z helperami mają prawie zawsze główną sprężynę linearną, która jest najtańsza w produkcji i najprostsza do dopasowania.
Droższe są sprężyny progresywne i je posiadają zawieszenie z najwyższej półki.
Jeden z tematów najzwięźlej opisujących tematykę sprężyn podaję tu:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... pring-Rate
Czy ktoś miał założone czerwone sprężyny na przód powertech 200.660VA/49.42/01?
Możecie mi powiedzieć jakie dają obniżenie i czy nadają się do r4, dokładnie do ABT?
Jeszcze jak byście mogli rozjaśnić mi sytuacje czy to dobra firma, średnia, niska półka?
W katalogu znalazłem tylko że -60 z dopiskiem "nicht mit Audi-Sportfahrwerk"
Możecie mi powiedzieć jakie dają obniżenie i czy nadają się do r4, dokładnie do ABT?
Jeszcze jak byście mogli rozjaśnić mi sytuacje czy to dobra firma, średnia, niska półka?
W katalogu znalazłem tylko że -60 z dopiskiem "nicht mit Audi-Sportfahrwerk"
ATLAS, dzięki za odpowiedź. więc z zawieszeń gwintowanych wyjmuję się helpery jedynie gdy chce się uzyskać "bonusowe" obniżenie i większą twardość. Myślę że na początku pojeżdżę z helperami i zobaczę jakie będą moje odczucia bo to dopiero początek mojej zabawy z gwintem, a w razie czego wyjąć gdy będzie troszkę brakować.
ja w b3 latałem ponad rok na H&R -40 amorki KYB seria z przodu to juz maja ze 3 lata i nie leją ani nic , trzymaja dobrze mialem koła od 185/55/14 do 205/55/16 te ostatnie tarły z tyłu ale wyszezyłem nadkola i dało się jeżdzic nawet w 3 os:P ale druga sprawa tak jak pisał kolega wyzej ze mu się buda gieła, moge porobic zdj jak mi się pogieła ale moje auto ma chyba 4 inne cwiartki (miało) bo juz jest na szrocie, teraz mam nową baze z tyłu -40 H&R i amor seria KYB i jest 2 cm miedzy opona a błotnikiem kolo 195/50/15 i mam pytanie czy z przodu jak zażuce -60 power techa i amor seria o skróconym skoku to nie będzie trzeć na kole 195/50/15 ? teraz jest cała seria na przodzie i mam 10 cm miedzy oponą a błotnikiem, ma ktos moze fote z takim tematem -60 na przodzie w b3?
- eSPe
- Forum Audi 80
- Posty: 3694
- Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
- Imię: Sławek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Ktoś pomoże z rozszyfrowaniem jakie to jest obniżenie?
http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/me ... OAU027.pdf
http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/me ... OAU027.pdf
-40mm od serii przód i tył dla silników V6 oraz TDI.
http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/pr ... -40mm.html
TA Technix lowering springs
Audi 80 type B4 Avant
year 09/91 - 10/94
lowering 40/40mm
2,6 - 2,8l / 1,9 TDI without Quattro and level control
66 - 128 kW
front load: 990 - 1050kg
rear load: 1030kg
http://www.tatechnix.de/tatechnix/gx/pr ... -40mm.html
TA Technix lowering springs
Audi 80 type B4 Avant
year 09/91 - 10/94
lowering 40/40mm
2,6 - 2,8l / 1,9 TDI without Quattro and level control
66 - 128 kW
front load: 990 - 1050kg
rear load: 1030kg
Teraz mam springi FK -40 lub 35 i szukam właśnie -60 bo za wysoko stoi. Znalazłem coś takiego ale nie wiem czy to naprawdę siądzie te -60.
http://tablica.pl/oferta/audi-80-b3-b4-sprezyny-40-40-60-zawieszenie-CID5-ID2ramJ.html#96b1dc7045;r:;s:
http://tablica.pl/oferta/audi-80-b3-b4-sprezyny-40-40-60-zawieszenie-CID5-ID2ramJ.html#96b1dc7045;r:;s:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: