Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 pp] dziwne zachowanie w ukladzie chlodzenia:(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

[B3 1.6 pp] dziwne zachowanie w ukladzie chlodzenia:(

Post autor: pablo89dg » 15 mar 2013, 21:56

Witam Panowie, zakladam nowy temat bo nie znalazlem konkretnej odpowiedzie:( chodzi mianowicie o to ze moje autko sie dziwnie zachowuje podczas kiedy silnik jest na wyzszych obrotach wszystko jest ok z nawiewow leci gorace powietrze, temperatura silnika w normie czyli 80 stopni(na tej kresce przed 90, zawsze tak mialem i bylo ok) a jak stane na swiatlach czy jakims postoju i silnik pracuje na luzie temperatura silnika wzrasta nie przegrzewa sie bo tylko max do 90 ale z nawiewow zaczyna leciec chlodne powietrze... jak dodam gazu temperatura maleje z nawiewow spowrotem leci gorace powietrze. Co moze byc przyczyna takiego zachowania ??
Prosze o pomoc i dziekuje z gory.



Przepraszam jesli temat jest nie tu gdzie trzeba nie wiedzialem gdzie go umiescic prosze o wyrozumialosc :-)

Awatar użytkownika
bartekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:34
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Post autor: bartekj » 15 mar 2013, 22:05

Najpierw sprawdź pasek alternatora czy jest naciągnięty, jeśli to nie pomoże to prawdopodobnie pompa do wymiany. Miałem to samo wystarczyło na szczęście pasek alternatora naciągnąć.

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 15 mar 2013, 22:10

pompa ma rok :-/ a moze byc to na przyklad zapowietrzony uklad?

Awatar użytkownika
bartekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 10 mar 2012, 21:34
Lokalizacja: Sławno
Kontakt:

Post autor: bartekj » 15 mar 2013, 22:19

Masz racje może być zapowietrzony.

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 15 mar 2013, 22:26

jutro bede probowal odpowietrzyc i sprawdze ten pasek... i mam nadzieje ze to bedzie cos z tego:(

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 15 mar 2013, 23:31

jutro bede probowal odpowietrzyc
co do odpowietrzenia to sie zgadzam...
a według mnie problem tkwi w tym że nagrzewnica może być zatkana.

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 15 mar 2013, 23:46

ze nagrzewnica zatkana ok ale czemu temperatura wariuje??

alus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 230
Rejestracja: 29 sty 2011, 14:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: alus » 16 mar 2013, 08:01

a mi to wlasnie nie wyglada na zapowietrzony uklad, przeciez uklad sie sam odpowietrza po przejechaniu kilkunastu km, a zeby tak wariowalo to musialby byc spory stosunek powietrza do plynu, co raczej jest niemozliwe, stawiam raczej na pompe, a raczej na naciag paska lub slizgajace sie kolo pasowe pompy, bo wszystko by sie zgadzalo wedlug objawow, na wolnych obrotach jest mniejsze tarcie i sie uslizguje pasek, pompa tloczy mniej wody, nagrzewnica nie dostaje nowego goracego plynu a nawiew ja wychladza i leci chlodne powietrze. napisz co wyszlo

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 16 mar 2013, 10:38

wlasnie wrocilem od auta :) odpowietrzylem go ... a pasek wedlog mnie jest mocno naciagniety wiec ie naciagalem . jak sie przejade to zobacze czy cos dalo to odpowietrzenie i napisze:)

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 16 mar 2013, 11:30

a płyn dostaje sie do nagrzewnicy? bo jak tak a wąż powrotu jest zimny no to bedziesz miał zatkaną ta nagrzewnice...

Awatar użytkownika
maly81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 15 gru 2008, 20:00
Lokalizacja: bialystok / sztabin

Post autor: maly81 » 16 mar 2013, 18:01

szaakaal pisze: a wąż powrotu jest zimny no to bedziesz miał zatkaną ta nagrzewnice..
w nagrzewnicy jest obieg grawitacyjny jak będzie zapchana to powrót też będzie goracy

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 17 mar 2013, 23:08

Panowie a co myslicie jak by wlac w ulad jakis srodek przedtkajacy podobno sa takie srodki?? dziwi mnie to jeszcze ze jak juz ta temperatura wzrasta na tym wolnym biegu to tylko do 90 stopni i maleje :-|

[ Dodano: 2013-03-17, 23:09 ]
co to znaczy ze grawitacyjny?:)

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 18 mar 2013, 12:33

a sprawdzałeś te węże? jeśli wejściowy jest gorący a wyjściowy jest letni (zimny) to nagrzewnica jest zatkana bo ma mały przepływ...
zamiast jakichś płynów proponuje przedmuchać sprężarką ;-)
a o obiegach grawitacyjnych słyszałem tylko w inst centralnego ogrzewania tak wiec... (wtf)

pablo89dg
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 106
Rejestracja: 26 gru 2009, 22:38
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: pablo89dg » 18 mar 2013, 17:53

wydaje mi sie ze ten waz od akumulatora po lewej jest troche chlodniejszy nic ten po prawej

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 18 mar 2013, 20:49

tu na zdj masz strzałką ozn wąż powrotny, zdejmij śmiało i tak jak pisałem wczesniej... przedmuchaj sprężarką... szybszy i tańszy sposob... daj znac co Ci wyjdzie po tym zabiegu
Obrazek[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl