Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Modyfikacje - Zawieszenie, sprężyny amorki, gwint

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
bendek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 11 kwie 2011, 13:49
Lokalizacja: strykowo

Post autor: bendek88 » 18 kwie 2013, 10:06

a ja jestem z tym tematem na czasie robilem to u siebie w zeszcym tygodniu :-D
opalarka i gumowy mlotet (dosyc twardy) i deseczka obita miekim materialem, i po sprawie.
tak jak kolczat mowil sciagamy nadkole i czyscimy dokladnie, na pierwszy rzut oka wydaje sie ze ciezko pozjdzie zaklepywanie ale nie jest zle, ja robilem to z bracholem delikatnie podgrzalem lakier opalarka (podobno robi sie bardziej elastyczny) brat trzymal deseczke od strony zewnetrznej w miejscu gdzie ja klepalem od wewnatrz, zapobiegalo to nadmiernemu drzeniowi, i tak kawalek po kawalku najwazniejsze by sie za bardzo nie spieszyc, cala operacja przebiegla bez zadnych strat <ok> z jednej strony na wnece rantu blotnika nie mialem juz lakieru bo wyl zupelnie wytary, a z drugiej byl wiec tam troche popekal ale to od wewnatrz, ladnie go zjechalem papierem i zabezpieczylem podkladem i jest ok, a co do nadkoli to faktycznie u gory podtrzymywal je ten rant, ale nadkole jest na tyle sztywne ze u mnie jest przykrecone tam gdzie bylo ori to gora nie wisi i lezy ok ale zrobila sie delikatna szpara miedzy tym zaklepanym rantem a nadkolem, no i moze dostawac sie tam syf :-/ to trzeba jakos rozwiazac caly czas nad tym mysle.
tak wiec podsumowujac nie jest to jakies niemozliwe zadanie da sie to zrobic za pomoca glupiego mlotka, prze praca ocencie tylko stan blotnikow czy nie maja kilogramow szpachli bo moze byc problem pozdr <ok>

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 18 kwie 2013, 16:13

Przy rolowaniu na maxa dla hardkorowego osadzenia i tak przy skręcaniu lekko będzie obcierało, więc zabawa z opalarką może być stratą czasu, jeśli koło jest wąskie i schowane to warto się pomęczyć i może się uda zrolować bez pęknięcia lakieru na krawędzi.

Natomiast przy wyciąganiu błotników zawsze powinno się ogrzewać. Wyciąganie błotników za pomocą młotka robi się raczej tylko w drifcie. Dla estetów w grę wchodzi tylko maszynka do rolowania.

Do samego rolowania młotek często wystarcza. Przednie błotniki w B4 najlepiej po dokładnym wyczyszczeniu zmontować bez śruby na środku nadkola i rolować z nadkolem. Tylko wtedy błotnik jako tako jest stabilny. Dodatkowo rolujemy z zachowaniem osłony i nie będzie kłopotu jej potem wciskać.

Obszerny temat o tym zagadnieniu jest na forum stancework. Jeśli ktoś ma konto to polecam poczytać, bo założył go człowiek który zrobił chyba ponad 100 aut. Niesamowite doświadczenie ma.

Awatar użytkownika
bendek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 11 kwie 2011, 13:49
Lokalizacja: strykowo

Post autor: bendek88 » 18 kwie 2013, 16:23

ja zaginalem tylko wew. ranty blotnikow a nie wypychalem blotnikow tak dla info.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 18 kwie 2013, 18:27

ATLAS pisze:Przy rolowaniu na maxa dla hardkorowego osadzenia i tak przy skręcaniu lekko będzie obcierało, więc zabawa z opalarką może być stratą czasu, jeśli koło jest wąskie i schowane to warto się pomęczyć i może się uda zrolować bez pęknięcia lakieru na krawędzi.

Natomiast przy wyciąganiu błotników zawsze powinno się ogrzewać. Wyciąganie błotników za pomocą młotka robi się raczej tylko w drifcie. Dla estetów w grę wchodzi tylko maszynka do rolowania.

Do samego rolowania młotek często wystarcza. Przednie błotniki w B4 najlepiej po dokładnym wyczyszczeniu zmontować bez śruby na środku nadkola i rolować z nadkolem. Tylko wtedy błotnik jako tako jest stabilny. Dodatkowo rolujemy z zachowaniem osłony i nie będzie kłopotu jej potem wciskać.

Obszerny temat o tym zagadnieniu jest na forum stancework. Jeśli ktoś ma konto to polecam poczytać, bo założył go człowiek który zrobił chyba ponad 100 aut. Niesamowite doświadczenie ma.
Dawaj linka bo też muszę klepać,rolować i wyciągać:-)

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 18 kwie 2013, 20:47

Fender Rolling and Pulling by Tonys18t

http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=7714

Obrazek
Obrazek

Koleś wymiata, czasami tylko robi brzydkie rolle, bo ktoś ma taką wizję i mówi mu jak ma zrobić. Ale gdy ktoś zdaje się na jego doświadczenie to jest profi.

Poza tym znam w Warszawie osoby, które ogarniają rolowanie i wypychanie w BMW.
Jak ktoś chce mieć ten temat z głowy to zapraszam na PW i dam namiary.
Ale uprzedzam pytania, że maszynka nie jest już do wysłania jak to załatwiłem kiedyś Harremu, gdyż tamta osoba nie ma już maszyny, a obecny warsztat robi tylko na miejscu.

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 18 kwie 2013, 22:51

A ja wroce do tego uwielbianego juz gwintu KW, wzialem sie dzis za wymiane gornych mocowan i? Obrazek

Z lewej nowka, z prawej ori z KW.

Oczywiscie po zamontowaniu przeswit wynosi 5m....

Mozna odciac gore ok 1.5cm tuz za metalowym zatopionym w gumie pierscieniem...ale to nie wyjscie poza tym dalej jest wyzej

Skad do cholery wziac takie niskie mocowania amora?

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 18 kwie 2013, 23:39

są dostępne np niebieskie poduszki i one są niższe a po latach te poduchy się uklepują ja u siebie miałem stare ori zielone i też kupiłem zielone nowe ale z febi i też cos + - 1cm był różnicy w wysokości

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 19 kwie 2013, 17:31

klife, a dlaczego przy gwintowanym zawieszeniu chcesz zmniejszyć ilość gumy, która pozytywnie wpływa na pochłanianie drgań? Ja celowo kupiłem zielone poduchy, by były większe i jestem bardzo zadowolony, bo jest o niebo wygodniej niż na kicie.

Awatar użytkownika
klife
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 545
Rejestracja: 12 wrz 2009, 14:54
Lokalizacja: Będzin

Post autor: klife » 19 kwie 2013, 17:40

Nie chce zmniejszac tylko chce miec taka wysokosc jaka byla ori. Po wlozeniu nowych "wysokich" buda odpowiednio wyzej stoi a gwint skrecony na maxa i jest lipa w porownaniu do tego co bylo...

Dzis przerobie je nozykiem do tapet beda home made :D
Bedzie tylko 1cm wyzej a nie 3 i moze jakos to zniose:/

Awatar użytkownika
bendek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 11 kwie 2011, 13:49
Lokalizacja: strykowo

Post autor: bendek88 » 19 kwie 2013, 17:55

klife tak wlasnie patrze za jak na ori. gwint to dosyc wysoko patrzy

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 19 kwie 2013, 18:37

klife, wyjmij z przodu helpery i zyskasz na regulacji.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 22 kwie 2013, 23:49

Ma ktoś może jak sprawdzić wymiary amorów/wkładów przednich z golfa 3 (sportowych/do gwintu). mam do kupienia takowe ale nie wiem czy podejdą <osohozi>

Jacek_Ignorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 29 kwie 2013, 13:36
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: Jacek_Ignorek » 30 kwie 2013, 12:22

Przerzuciłem ten temat dokładnie i wiem, że z gwintem do Cabrio jest problem. Może nie tu powinienem pytać----przepraszam z góry----ale proszę o jakiś namiar na ewentualnego sprzedawcę/wykonawcę gwintu do cabrio. Wiem, że przód podejdzie od innych ale kupować to lepiej całość i najlepiej nowy.

Awatar użytkownika
bendek88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 11 kwie 2011, 13:49
Lokalizacja: strykowo

Post autor: bendek88 » 30 kwie 2013, 13:57

skoro decydujesz sie na nowy ebay <ok>
jeden z tanszych http://www.ebay.de/itm/GW11-Lowtec-Gewi ... 53ef2fbb93
troche droszy http://www.ebay.de/itm/KW-Gewindefahrwe ... 53f3d59217
troche duzo drozszy http://www.ebay.de/itm/KW-Gewindefahrwe ... 1c31b45aac
no i najtanszy tyle ze tu w linku bez cabrio ale idzie znales http://www.ebay.de/itm/Sonderangebot-TA ... 4abd4bd665
a tak na powaznie to rozgladaj sie za jakas uzywka
np.(troche drogi) http://www.ebay.de/itm/TOP-KW-Gewindefa ... 19db6074c8
linki podalem ci tak na szybko przejzyj ebaya

Nyga69xd
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 07 maja 2009, 13:33
Lokalizacja: Żary

Post autor: Nyga69xd » 30 kwie 2013, 20:26

mnie mój gwint kosztował 600zl i zrobiłem 30tys na nim lewy tył mi się ostatnio wylał ale gwinta sam robiłem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl