Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1,9 TDI 1Z]Szarpanie podczas jazdy i na wolnych obrotach

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 03 mar 2013, 14:23

Ok jutro porobię bo muszę w trasie skoczyć :lol: przekładałem wtryski i to samo było zaworek przelewowy też spr. potem przegoniłem ja na 4 160 jakieś 2km i jest spokój ani nie szarpnie i na wolnych nie ma szrpniecia zob co bd w drodze dzisiaj.

[ Dodano: 2013-03-05, 18:39 ]
Koledzy na razie nie robiłem logów bo się uspokoiło nie szarpie nic wymieniłem filtr paliwa wczoraj jeszcze chociaż na jesień był zmieniany troszkę wody było w nim. Dzięki za porady z problemem ;-)

[ Dodano: 2013-03-20, 01:56 ]
Witam wróciłem z trasy i zaczęło mi szarpać znowu podpiąłem vag i na wolnych obrotach gdy sa te szarpnięcia strasznie wariuje dawka paliwa od1.5 do 5 mg a gdy chodzi spokojnie to jest 4-4.2 kąt wtrysku ma wahania 49-52 korekty na wtryskach tez skaczą razem z dawką i nawet zauważyłem że i temperatura delikatnie skacze 80-83. i co to może być koledzy? :-(

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 mar 2013, 08:15

Jak dawka wariuje to albo nastawnik ,albo czujnik temp.paliwa ,lub płynu ...wahania temp.o 2-3 stopnie nie mają znaczenia ....

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 20 mar 2013, 08:47

Czujnik paliwa jest w pompie? wypinałem ten niebieski i też szarpało silnikiem ale już bez vag. a szarpnięcia są chwilami takie silne aż rzuci całym silnikiem. a nastawnik co myślisz Munior brudny czy usterka mechaniczna. czyściłem go w styczniu i był czyściutki a już poszarpywało podczas jazdy ale rzadko :-( .

matek10912
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 406
Rejestracja: 24 mar 2012, 08:07
Imię: Mateusz
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik:
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Kontakt:

Post autor: matek10912 » 20 mar 2013, 10:08

w nastawniku z tego co wiem to jest czujnik temp. paliwa tylko

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 20 mar 2013, 10:33

Aha dzięki jeszcze najwyżej przełożę nastawnik od kolegi co o tym myślicie? Wyciągnąłem nastawnik niby optycznie wszystko jest oki.

[ Dodano: 2013-03-20, 21:53 ]
Obrazek Obrazek

Tak koledzy to wyglądało wczoraj dzisiaj wyciągłęm nastawnik wypłukałem w srodku do czyszczenie hamulców niemieckim przedmuchałem kompresorem i było oki jutro jadę 200km w trasę zobaczę jak będzie.

[ Dodano: 2013-05-01, 22:02 ]
Witam kolegów dłuższy czas jeździłem było ok super 2 tyg temu leciałem do Niemiec i po drodze zaczęło się poszarpywanie dalej przegoniłem kawałem na 4 160km i był spokój tu na miejscu się kręcę i raz szarpie a raz nie gdy szarpie podczas jazdy to i obrotami na wolnych szarpie tak ze czuć na karoserii jak na 2 biegu podciągnę powyżej 4 tys i potem jest jakiś czas spokój. vag wpinałem zero błędów jest. dziwne to jest troche.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 maja 2013, 23:04

bozmek pisze:Wyciągnąłem nastawnik niby optycznie wszystko jest oki.
Optycznie to jest zwykle prawie zawsze oki ...puki nie odkręcisz płytki , pod płytką zwykle już nie jest oki :-P
bozmek pisze:Tak koledzy to wyglądało wczoraj dzisiaj wyciągłęm nastawnik wypłukałem w srodku do czyszczenie hamulców niemieckim przedmuchałem kompresorem i było oki
Rozbierałeś ? bo jak nie ,to taką metodą bedziesz miał wkrótce powtórkę z rozrywki .Jak widać już masz <ok>
bozmek pisze: Dodano: 2013-05-01, 22:02 ]
Witam kolegów dłuższy czas jeździłem było ok super 2 tyg temu leciałem do Niemiec i po drodze zaczęło się poszarpywanie
A jak jednak rozbierałeś i czysciłeś jak należy ,to szukaj zdrowego dołu pompy ,bo twoja wskutek podtarcia ,zaczełą produkcję opiłków w przyspieszonym tempie :-/

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 maja 2013, 07:52

Był czyszczony w styczniu chyba jak dobrze pamiętam i wogóle nie było prawie opiłków a też już tak poszarpywał i po czyszczeniu też się to powtarzało odpinałem impulsator i dalej bez zmian. a może coś nastawnik pada czy nie może tak być? jak czyściłem to org luty były jeszcze nawet a opiłków jak pisałęm nic

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 maja 2013, 18:08

bozmek pisze:Był czyszczony w styczniu chyba jak dobrze pamiętam i wogóle nie było prawie opiłków a też już tak poszarpywał i po czyszczeniu też się to powtarzało odpinałem impulsator i dalej bez zmian. a może coś nastawnik pada czy nie może tak być?
Miałem ostatnio taki przypadek ,delikatnego szarpania w zakresie ok.1,8-1,9 tys.obr. bardzo podobnego do szarpania nastawnikowego ,działo się to tylko na 4 i 5 tym biegu ... przyczyną był jeden z wtryskiwaczy ,z korekcją ok.2 ,pozostałe dwa miały zero z przodu

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 maja 2013, 20:28

U mnie wszystkie maja zero z przodu już kiedyś założyłem org 90 i tez tak robiło to szarpanie na wolnych jest takie inne jak nastawnika tylko takie szarpnięcia gwałtowne silnikiem.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 maja 2013, 21:48

bozmek pisze:U mnie wszystkie maja zero z przodu już kiedyś założyłem org 90 i tez tak robiło to szarpanie na wolnych jest takie inne jak nastawnika tylko takie szarpnięcia gwałtowne silnikiem.
Gwałtownie to zwykle potrafi szarpnąć wtrysk sterujący ,a tego nie zobaczysz w korekcjach ;-) Test "młoteczkowy "powinien to potwierdzić ,bądż wykluczyć 8-)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 02 maja 2013, 21:58

Na jałowym to sprawdzić? :-> a jak będzie szarpało w wypnę wtyczkę ze sterującego?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 maja 2013, 22:18

bozmek pisze:Na jałowym to sprawdzić?
Na obrotach się sprawdza ,trzeba przytrzymać powiedzmy 2,5 tys obrotów i uderzać w sterujący ,jak zacznie szarpać to wiadomo
bozmek pisze:a jak będzie szarpało w wypnę wtyczkę ze sterującego?
Jak wypniesz szarpać nie powinno ,bo szarpanie pochodzi właśnie z zakłucenia odczytu impulsów z cewki sterującego

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 02 maja 2013, 22:43

ja przerabialem te stukania mloteczkiem u 3ch specow :) dopiero sprawne wtryski udjely temat,

ja mialem podobne objawy kiedys tam, kiedys, szarpniec na jalowym brak ale w trasie, 4ty, 5ty bieg tak, najczesciej jak sie przyspieszalo/wyprzedzalo, mi tez to na wtrysk sterujacy wyglada

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 03 maja 2013, 07:48

Ok to jak zacznie szarpać to odepnę wtyczkę i próbę młotkową też zrobię jak chwile wolnego będę miał jak coś będę pisał.Jak coś to na ebay zamówię po regeneracji afn.

Awatar użytkownika
joint32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 240
Rejestracja: 22 paź 2010, 20:16
Lokalizacja: Świecie

Post autor: joint32 » 03 maja 2013, 08:16

Witam,a nie bierzecie pod uwagę programu?może przez wirusa trochę poszarpuje?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl