[80 B4, 1Z] Prośba o analizę logów
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Tak, miałem go na myśli, gdyż wcześniej nie byłem pewny, czy ropa ma stamtąd wylewać się po odkręceniu króćca. Wiem, że jest on w miarę duży, ale szukam czego kolwiek, co powoduje nie domaganie silnika
Edit 05.07
Witam
Po dzisiejszej rozmowie z Kostrzem poczyniłem kilka postępów. Zmieniłem filtr paliwa na taki od 1.6D (ma tylko wejście i wyjście z baku do pompy, powrót idzie z pompy prosto do baku). Wlałem oliwy do dwusuwów do baku. Po tym pomierzyłem temperatury i okazuje się że nie bardzo, to zmieniło sytuację, gdyż paliwo nadal przy 70* oscylowało. Jeszcze zmierzyłem oporność cewki zaworka N108. Okazało się, że ma ona 1104 ohm, a prawidłowo ma mieć 14-17 ohm. Zmieniłem zaworek na sprawny (oporność 16 ohm) Auto odpaliło, kąt wtrysku musiałem ustawić, bo był za wysoki. Czas na jazdę. Okazuje się że auto zdeczka lepiej jedzie, ale dymi nadal dość obficie, o ile nie tak samo jak wcześniej. Zrobiłem logi kliku grup. Robiłem je po 3 grupy, gdyż nie chcę już piłować silnika, co miało miejsce przez ostatni czas.
003 004 011
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133474.html
007 008 010
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133473.html
Widać, że temperatura paliwa zmalała, co mnie cieszy, choć do 60* pewnie dojdzie przy cieplejszym dniu. W sumie polecam dolewanie oleju do zbiornika.
Kąt wtrysku jest regulowany w pewnym stopniu, ale widać niedomaganie i tutaj nie wiem co mogę jeszcze zrobić.
Doładowanie nawet nawet. W sumie jak by nie ten dym, to jeździł bym jak jest, ale od samego dołu kłęby się wydobywają. Jakaś podpowiedź?
Dodam, że zaworek ciśnienia wew sprawdzony i pracuje bez zastrzeżeń. A zawór w króćcu przelewowy otwiera się przy 4,5 bara.
Edit 05.07
Witam
Po dzisiejszej rozmowie z Kostrzem poczyniłem kilka postępów. Zmieniłem filtr paliwa na taki od 1.6D (ma tylko wejście i wyjście z baku do pompy, powrót idzie z pompy prosto do baku). Wlałem oliwy do dwusuwów do baku. Po tym pomierzyłem temperatury i okazuje się że nie bardzo, to zmieniło sytuację, gdyż paliwo nadal przy 70* oscylowało. Jeszcze zmierzyłem oporność cewki zaworka N108. Okazało się, że ma ona 1104 ohm, a prawidłowo ma mieć 14-17 ohm. Zmieniłem zaworek na sprawny (oporność 16 ohm) Auto odpaliło, kąt wtrysku musiałem ustawić, bo był za wysoki. Czas na jazdę. Okazuje się że auto zdeczka lepiej jedzie, ale dymi nadal dość obficie, o ile nie tak samo jak wcześniej. Zrobiłem logi kliku grup. Robiłem je po 3 grupy, gdyż nie chcę już piłować silnika, co miało miejsce przez ostatni czas.
003 004 011
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133474.html
007 008 010
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133473.html
Widać, że temperatura paliwa zmalała, co mnie cieszy, choć do 60* pewnie dojdzie przy cieplejszym dniu. W sumie polecam dolewanie oleju do zbiornika.
Kąt wtrysku jest regulowany w pewnym stopniu, ale widać niedomaganie i tutaj nie wiem co mogę jeszcze zrobić.
Doładowanie nawet nawet. W sumie jak by nie ten dym, to jeździł bym jak jest, ale od samego dołu kłęby się wydobywają. Jakaś podpowiedź?
Dodam, że zaworek ciśnienia wew sprawdzony i pracuje bez zastrzeżeń. A zawór w króćcu przelewowy otwiera się przy 4,5 bara.
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Mam może głupie pytanie ale jakie masz RSW? Bo na temat RSW jest niewiele gdziekolwiek a jedyną informację jaką znalazłem to fakt, że zbyt małe napięcie RSW ma wpływ na dymienie (pewnie dawkę).
Podłączasz Vaga z włączonym zapłonem i szukasz (po prostu nie pamiętam) po grupach wartości typu 0,740 V (tyle ma mieć idealnie), która w chwili uruchomienia silnika zmienia się na ok. 1,4 V.
No i przy niewłaściwym RSW są problemy z dawką (wydaje mi się nie podlewa tyle ile nam się wydaje lub powinno).
Generalnie według mnie to ustrojstwo ustala punkt początkowy pracy nastawnika w sensie dawki.
Podłączasz Vaga z włączonym zapłonem i szukasz (po prostu nie pamiętam) po grupach wartości typu 0,740 V (tyle ma mieć idealnie), która w chwili uruchomienia silnika zmienia się na ok. 1,4 V.
No i przy niewłaściwym RSW są problemy z dawką (wydaje mi się nie podlewa tyle ile nam się wydaje lub powinno).
Generalnie według mnie to ustrojstwo ustala punkt początkowy pracy nastawnika w sensie dawki.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niedomaganie to mało powiedziane ,dynamiczne przestawianie kąta wtrysku ,leży totalnie u ciebie ,i zadyma niestety będzie z tego powodu ,bo wtryśnięta ropka nie może się z tego powodu spalić do końca ...Przyczyna nieprzestawiania tkwi zapewne w pompie wtryskowej ...pompę wyciągaj i przyjrzyj się elementom odpowiedzialnym za dynamiczny kąt wtryskumisiekdzwon pisze:Kąt wtrysku jest regulowany w pewnym stopniu, ale widać niedomaganie
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Okej, zrobię tak jak mówisz. Mam jeszcze 2 pompy, więc będzie z czego żonglować częściami
Pozdrawiam
Edit 05.07
Z braku nadmiaru czasu nie zrzuciłem całej pompy, natomiast udało mi się odkręcić dekielek od przestawiacza. Sprężynę wyciągnąłem, jest bez uszkodzeń. Kręcąc kołem pompy ten tłoczek przyspieszacza, porusza się płynnie w obie strony. Rozebrałem pompę, która wolno sobie stoi na półce i w tym przestawiaczu nie ma nic, co by się mogło zepsuć- takie jest moje zdanie. Może mam zawór N108 popsuty, mimo że oporność jest okej. Jeszcze jutro podmienię go na inny, a jak to nie pomorze, to zmienię pompę.
W sumie, to może pompa siada i nie ma odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego...
Edit 06.07
Witam
Podmieniłem zaworek N108 na kolejny. Brak poprawy. Rozebrałem pompę i nic nie znalazłem, co by mogło wskazywać na uszkodzenia, przytarcia itp. Złożyłem ją do kupy, odpaliłem auto. Po rozgrzaniu zrobiłem logi statyczne 004
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133570.html w ogóle jak by przyspieszacz opóźniał zapłon ;/
Logi dynamiczne
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133568.html tutaj jakaś katastrofa powyżej 2 tyś obrotów
I log 007 grupy, gdzie paliwo, po dobrym rozgrzaniu auta, w końcu ma normalną temperaturę :mrgreen:
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133569.html
Chciałbym jeszcze ciśnienie wewnętrzne pompy sprawdzić, ale nie mam takiego króćca aby podpiąć manometr. Może ktoś ma na sprzedaż takie ustrojstwo?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Edit 05.07
Z braku nadmiaru czasu nie zrzuciłem całej pompy, natomiast udało mi się odkręcić dekielek od przestawiacza. Sprężynę wyciągnąłem, jest bez uszkodzeń. Kręcąc kołem pompy ten tłoczek przyspieszacza, porusza się płynnie w obie strony. Rozebrałem pompę, która wolno sobie stoi na półce i w tym przestawiaczu nie ma nic, co by się mogło zepsuć- takie jest moje zdanie. Może mam zawór N108 popsuty, mimo że oporność jest okej. Jeszcze jutro podmienię go na inny, a jak to nie pomorze, to zmienię pompę.
W sumie, to może pompa siada i nie ma odpowiedniego ciśnienia wewnętrznego...
Edit 06.07
Witam
Podmieniłem zaworek N108 na kolejny. Brak poprawy. Rozebrałem pompę i nic nie znalazłem, co by mogło wskazywać na uszkodzenia, przytarcia itp. Złożyłem ją do kupy, odpaliłem auto. Po rozgrzaniu zrobiłem logi statyczne 004
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133570.html w ogóle jak by przyspieszacz opóźniał zapłon ;/
Logi dynamiczne
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133568.html tutaj jakaś katastrofa powyżej 2 tyś obrotów
I log 007 grupy, gdzie paliwo, po dobrym rozgrzaniu auta, w końcu ma normalną temperaturę :mrgreen:
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133569.html
Chciałbym jeszcze ciśnienie wewnętrzne pompy sprawdzić, ale nie mam takiego króćca aby podpiąć manometr. Może ktoś ma na sprzedaż takie ustrojstwo?
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No katastrofa :roll: za ciśnienie wewnętrzne odpowiada zaworek obok zasilania w paliwo ,króciec powrotny ,no i n108 ....niedomaganie któregoś z nich lub kilku na raz ,będzie skutkowało tym co się u ciebie dzieje ...A tłoczek przestawiacza faktycznie nie bardzo ma się jak popsuć ...ale są talenty które i jemu dadzą radę ...leją paliwo z wodą lub rozpuszzcalnikiem i tłoczek potrafi się zacierać ,albo dostaje się tam brud ,bo to najniższa część pompy ,i również zakłóca jego pracę ...zwykle winę za nieprzestawianie kąta ,ponosi sam n108 ,albo zaworek obok zasilania w paliwomisiekdzwon pisze:http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133568.html tutaj jakaś katastrofa powyżej 2 tyś obrotów
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
MUNIOR, nie mam lewego paliwa i leję ze stacji, filtr tez wymieniam często. Bak czyszczę co jakiś czas. Nie ma mowy, aby jakiś większy syf nazbierał się na dole pompy. Po wyciągnięciu N108 na siteczku ani grama syfu, a trochę na poprzednim zaworze pojeździłem. Jak wyciągałem zaworek ciśnienia wewnętrznego, to on pracował płynnie. Nie wiem w sumie jak wygląda niesprawny, ale pewnie jest zakleszczony w środku, a mój pracuje dobrze. Tak samo zwór w króćcu powrotu. Otwiera się przy dobrym ciśnieniu. Ponadto temperatura paliwa spadła, więc przemawia to na korzyść zaworu. Tak sobie myślę, że wczorajsze logi na zaworze N108 były trochę lepsze, bo w grupie 004 wartości dochodziły do 9.9 jednostki, a dzisiaj po wymianie zaworku jedynie przy jednej pozycji wyskoczyła wartość 9.0. Być może mimo, że mam 3 zawory, to są wszystkie zepsute...? Trzeba załatwić będzie pewniaka jakiegoś, żeby wykluczyć N108, albo okaże się, że to on sprawiał takie problemy.
po pierwsze:
brak działania przestawiacza kąta wtrysku
po drugie :
przeładowanie:
zaworek N75 wysterowany na 100% gdzie jeśli wszystko sprawne jest to do góra 60-70% wysterowania jest przy max ciśnieniu doładowania.
najpierw zmień nypel powortu paliwa i zaworek ciśnienia wewnętrznego.
może być tak że przeładowanie jest skutkiem tego że jest dużo zbyt późny kąt wtrysku.
a ja już Ci mówię dlaczego masz tak wysoką temp paliwa;
zakładając że masz sprawny sam czujnik temperatury paliwa to na skutek zbyt niskiego ciśnienia paliwa, masz za późny kąt wtrysku bo ciśnienie jest za niskie żeby przestawić tłoczek wystarczająco daleko, a temperatura jest tak wysoka ponieważ dlatego że jest niskie ciśnienie paliwa to przez nypel powrotny paliwo jest zbyt wolno przeciskane i poprostu za wolno kręży dlatego zdązy sie aż tak nagrzać
.
najpierw zmień zawór ciśnienia wewnętrznego, jak kąt wtrysku podskoczy ale temperatura paliwa będzie nadal tak wysoka zmień jeszcze nypel powrotny paliwa.
jesli sama zmiana zaworka ciśnienia wewnętrznego nic nie do to znaczy że zacięły się łopatki w pompie wstępnej.
masz przezroczyste przewody doprowadzające paliwo do pompy wtryskowej?
jak to to zobacz czy paliwo w ogóle krąży czy tylko z ledwością się przesuwa.
brak działania przestawiacza kąta wtrysku
po drugie :
przeładowanie:
zaworek N75 wysterowany na 100% gdzie jeśli wszystko sprawne jest to do góra 60-70% wysterowania jest przy max ciśnieniu doładowania.
najpierw zmień nypel powortu paliwa i zaworek ciśnienia wewnętrznego.
może być tak że przeładowanie jest skutkiem tego że jest dużo zbyt późny kąt wtrysku.
a ja już Ci mówię dlaczego masz tak wysoką temp paliwa;
zakładając że masz sprawny sam czujnik temperatury paliwa to na skutek zbyt niskiego ciśnienia paliwa, masz za późny kąt wtrysku bo ciśnienie jest za niskie żeby przestawić tłoczek wystarczająco daleko, a temperatura jest tak wysoka ponieważ dlatego że jest niskie ciśnienie paliwa to przez nypel powrotny paliwo jest zbyt wolno przeciskane i poprostu za wolno kręży dlatego zdązy sie aż tak nagrzać
.
najpierw zmień zawór ciśnienia wewnętrznego, jak kąt wtrysku podskoczy ale temperatura paliwa będzie nadal tak wysoka zmień jeszcze nypel powrotny paliwa.
jesli sama zmiana zaworka ciśnienia wewnętrznego nic nie do to znaczy że zacięły się łopatki w pompie wstępnej.
masz przezroczyste przewody doprowadzające paliwo do pompy wtryskowej?
jak to to zobacz czy paliwo w ogóle krąży czy tylko z ledwością się przesuwa.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
arwam dzięki za info.
Pomijając powyższy temat, to dzisiaj zmieniłem pompę wtryskową. Najpierw ją rozłożyłem, oblukałem dla pewności, że jest sprawna, że każdy element działa jak należy. Po założeniu ładnie działa. Tylko jest nadal jakiś problem z kątem wtrysku .
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133810.html
Zapomniałem zrobić test zaworka N108 w BS, ale podłączając go do 12V słychać jak cyka, więc uważam, że jest sprawny.
Jutro dojdzie mi, tak jak mówiłem ori zaworek z AFNa i dodatkowo na pewno sprawny N108. Założę to i zobaczę jaki będzie tego efekt.
Mam jeszcze pytanie odnośnie sprężyny, która odpycha tłoczek przestawiacza dynamicznego kąta wtrysku. Bo zauważyłem, że w pompach od 1Zta są krótkie, twarde sprężyny i są przykrywane płytkimi dekielkami, a pompa AFNowska ma głęboki dekielek i sprężynę bardziej miękką i dłuższą. Teraz pytanie, czy założyć do pompy 1Z dekielek wraz ze sprężyną od AFNa?
Wcześniej pisałem, że temperatura paliwa wróciła do normy po zastosowaniu filtra od 1.6D + dolanie oliwy do baku, a ponadto zmieniłem padnięty N108 na sprawny. Zaworek ciśnienia wew. założyłem narazie od 1Z, bo ten od AFNowskiej pompy niby sprawny jest, ale może ja nie widzę w nim feleru, a jakiś jest. Jutro powinienem dostać sprawny zaworek od pompy z AFNa, więc zobaczę co się stanie.arwam pisze:najpierw zmień nypel powortu paliwa i zaworek ciśnienia wewnętrznego.
Pomijając powyższy temat, to dzisiaj zmieniłem pompę wtryskową. Najpierw ją rozłożyłem, oblukałem dla pewności, że jest sprawna, że każdy element działa jak należy. Po założeniu ładnie działa. Tylko jest nadal jakiś problem z kątem wtrysku .
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133810.html
Zapomniałem zrobić test zaworka N108 w BS, ale podłączając go do 12V słychać jak cyka, więc uważam, że jest sprawny.
Jutro dojdzie mi, tak jak mówiłem ori zaworek z AFNa i dodatkowo na pewno sprawny N108. Założę to i zobaczę jaki będzie tego efekt.
Mam jeszcze pytanie odnośnie sprężyny, która odpycha tłoczek przestawiacza dynamicznego kąta wtrysku. Bo zauważyłem, że w pompach od 1Zta są krótkie, twarde sprężyny i są przykrywane płytkimi dekielkami, a pompa AFNowska ma głęboki dekielek i sprężynę bardziej miękką i dłuższą. Teraz pytanie, czy założyć do pompy 1Z dekielek wraz ze sprężyną od AFNa?
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
ostatnie okienko w grupie 011 to wysterowanie zaworka N75.
pokazuje jak bardzo ECU "stara" sie zbić doładowanie. przywysterowaniu do około 25-35% ECU stara się utrzymać lub wręcz podbić doładowanie.
misiekdzwon, zakładając miękką sprężynę tylko maskujesz objaw a nie usuwasz przyczynę.
zmień nypel jeszcze w deklu nastawnika.
i wtedy jesli już pompa w górnych obrotach nie będzie trzymać kąta to albo tłoczek przestawiacza się zaciera albo pompka wstępna nie daje ciśnienia. jest jeszcze opcja że są nieszczelne oringi na N108 ale problem nietrzymania kąta wtrysku nie byłby aż tak nasilony.
wiem co mówię bo to samo przerabiałem w swoim coupe.
[ Dodano: 2013-07-09, 08:29 ]
zrób test ze zwykłą śrubą powrotu paliwa od TD. zaworek ciśnienia wewnętrznego reguluje szybkość narastania ciśnienia w zależności od obrotów a zaworek w nyplu powrotnym ogranicza jego maksymalną wartość.
jeśli Ci podpowiadamy co sprawdzić to sprawdź kolego bo nikt Ci tego na złość nie mówi a zaczyna się zawsze od rzeczy najprostszych, inaczej możesz i rok czasu szukać przyczyny i jej nie znajść.
logi eweidętnie wskazują na problemy z cisnieniem wewnętrznym w pompie i to nie podlega dyskusji. kwestia tylko co je powoduje.
jeśli założenie zwykłej śruby nie pomoże to znaczy że pompka nie daje ciśnienia i trzeba będzie pompe rozdłubać do pompki wstępnej czyli wypatroszyć jak rybę po złowieniu.
sprawdź też jeszcze czy nie masz powietrza w paliwie. ono też będzie powodować problem niskiego ciśnienia w pompie wtryskowej.
[ Dodano: 2013-07-09, 08:38 ]
wegług ostatniego logu
tam gdzie kąt aktualny jest opóźniony wysterowanie zaworka N108 jest na poziomie 96% czyli max.
kiedy zaworek jest zamknięty ( a tak jest przy max wysterowaniu) to tylko ciśnienie wewnętrzne w pompie popycha tłoczek. jesli nadal pompa nie osiąga kąta to znaczy że problem tkwi w układzie przetłaczania paliwa lub w zatarciu tłoczka.
Z tego co mówiłeś tłoczek przestawiacza pracuje normalnie, to w tym momencie pozostają trzy elementy, Pomka wstępna, zaworek ciśnienia wewnętrznego, i zawór ciśnienia maksymalnego na deklu nastawnika.
jak nie wykluczysz tego ostatniego to wszelkie próby po za pomiarem ciśnienia wewnętrznego w pompie, to dłubanie po omacku.
posłuchaj bardziej doświadczonych, którzy na przestawiaczach kąta wtrysku już "zęby zjedli"
pokazuje jak bardzo ECU "stara" sie zbić doładowanie. przywysterowaniu do około 25-35% ECU stara się utrzymać lub wręcz podbić doładowanie.
misiekdzwon, zakładając miękką sprężynę tylko maskujesz objaw a nie usuwasz przyczynę.
zmień nypel jeszcze w deklu nastawnika.
i wtedy jesli już pompa w górnych obrotach nie będzie trzymać kąta to albo tłoczek przestawiacza się zaciera albo pompka wstępna nie daje ciśnienia. jest jeszcze opcja że są nieszczelne oringi na N108 ale problem nietrzymania kąta wtrysku nie byłby aż tak nasilony.
wiem co mówię bo to samo przerabiałem w swoim coupe.
[ Dodano: 2013-07-09, 08:29 ]
gdyby tak było to wartości aktualne pokrywałyby się z tym co pokazują wartości zadane.misiekdzwon pisze:Tak samo zwór w króćcu powrotu. Otwiera się przy dobrym ciśnieniu
zrób test ze zwykłą śrubą powrotu paliwa od TD. zaworek ciśnienia wewnętrznego reguluje szybkość narastania ciśnienia w zależności od obrotów a zaworek w nyplu powrotnym ogranicza jego maksymalną wartość.
jeśli Ci podpowiadamy co sprawdzić to sprawdź kolego bo nikt Ci tego na złość nie mówi a zaczyna się zawsze od rzeczy najprostszych, inaczej możesz i rok czasu szukać przyczyny i jej nie znajść.
logi eweidętnie wskazują na problemy z cisnieniem wewnętrznym w pompie i to nie podlega dyskusji. kwestia tylko co je powoduje.
jeśli założenie zwykłej śruby nie pomoże to znaczy że pompka nie daje ciśnienia i trzeba będzie pompe rozdłubać do pompki wstępnej czyli wypatroszyć jak rybę po złowieniu.
sprawdź też jeszcze czy nie masz powietrza w paliwie. ono też będzie powodować problem niskiego ciśnienia w pompie wtryskowej.
[ Dodano: 2013-07-09, 08:38 ]
wegług ostatniego logu
tam gdzie kąt aktualny jest opóźniony wysterowanie zaworka N108 jest na poziomie 96% czyli max.
kiedy zaworek jest zamknięty ( a tak jest przy max wysterowaniu) to tylko ciśnienie wewnętrzne w pompie popycha tłoczek. jesli nadal pompa nie osiąga kąta to znaczy że problem tkwi w układzie przetłaczania paliwa lub w zatarciu tłoczka.
Z tego co mówiłeś tłoczek przestawiacza pracuje normalnie, to w tym momencie pozostają trzy elementy, Pomka wstępna, zaworek ciśnienia wewnętrznego, i zawór ciśnienia maksymalnego na deklu nastawnika.
jak nie wykluczysz tego ostatniego to wszelkie próby po za pomiarem ciśnienia wewnętrznego w pompie, to dłubanie po omacku.
posłuchaj bardziej doświadczonych, którzy na przestawiaczach kąta wtrysku już "zęby zjedli"
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
arwam ja Ci na prawdę dziękuję za tak precyzyjną podpowiedź i słucham każdego, kto coś wnosi do tematu. Jeszcze raz napiszę:
Wczoraj rozebrałem moją zapasową pompę w mak. Posprawdzałem, poruszałem co się dało i złożyłem zachowując precyzję i czystość. Założyłem ją do auta. Silnik ładnie odpalił sam, a dodam że paliwo było tylko w pompie, nastawnik był pusty- sądzę, że świadczy to o sprawności pompki wstępnej. Ponadto N108 wymieniłem 2 razy, wyciągałem kilka krotnie i oringi miał całe, miękkie, nieodkształcone. Sitko czyste. Wg wiedzy Muniora zaworek w króćcu powrotu paliwa ma się otwierać przy 4,5 bara, sprawdziłem to i faktycznie otwiera się przy tym ciśnieniu. Tutaj właśnie nie rozumie, dlaczego mam go zmienić na inny, skoro funkcjonuje poprawnie- tylko zauważam, że mam nie wielką wiedzę.
Dzisiaj dostałem zaworek ciśnienia wew z AFNa, założyłem go i auto lepiej pracuje. Zrobiłem logi, dość skromne, bo baterię miałem na wyczerpaniu. Później podeślę dokładny log grupy 004
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133994.html
Widać że wartość ACTUAL w końcu wyskoczyła ponad 10 i było 15.2, choć nadal nie nadąża za specyfikacją.
Edit 09.07
Dodaję szczegółowe logi 004 grupy:
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_134005.html
czyli z tego co rozumie, to od 3000 obr/min nie ma w pompie wystarczającego ciśnienia aby kąt wtrysku poprawnie się wysterował? Bo N108 jest wysterowany prawie w 100%?
EDIT 06.09
Witajcie
Problem rozwiązany
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_141031.html
Okazało się, że moje 3 pompy są walnięte, dorwałem od Muniora sprawną i choć to był tylko korpus z pompą wstępną i przestawiaczem kąta wtrysku, a z moimi starymi gratami, to auto jest w końcu zdrowe <ok>
W sumie nie wiem, co w moich starych pompach jest nie tak, ale nie działały jak trzeba.
Dzięki wszystkim za oddany głos
Pozdrawiam
Piotr
Wczoraj rozebrałem moją zapasową pompę w mak. Posprawdzałem, poruszałem co się dało i złożyłem zachowując precyzję i czystość. Założyłem ją do auta. Silnik ładnie odpalił sam, a dodam że paliwo było tylko w pompie, nastawnik był pusty- sądzę, że świadczy to o sprawności pompki wstępnej. Ponadto N108 wymieniłem 2 razy, wyciągałem kilka krotnie i oringi miał całe, miękkie, nieodkształcone. Sitko czyste. Wg wiedzy Muniora zaworek w króćcu powrotu paliwa ma się otwierać przy 4,5 bara, sprawdziłem to i faktycznie otwiera się przy tym ciśnieniu. Tutaj właśnie nie rozumie, dlaczego mam go zmienić na inny, skoro funkcjonuje poprawnie- tylko zauważam, że mam nie wielką wiedzę.
Dzisiaj dostałem zaworek ciśnienia wew z AFNa, założyłem go i auto lepiej pracuje. Zrobiłem logi, dość skromne, bo baterię miałem na wyczerpaniu. Później podeślę dokładny log grupy 004
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_133994.html
Widać że wartość ACTUAL w końcu wyskoczyła ponad 10 i było 15.2, choć nadal nie nadąża za specyfikacją.
Edit 09.07
Dodaję szczegółowe logi 004 grupy:
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_134005.html
czyli z tego co rozumie, to od 3000 obr/min nie ma w pompie wystarczającego ciśnienia aby kąt wtrysku poprawnie się wysterował? Bo N108 jest wysterowany prawie w 100%?
EDIT 06.09
Witajcie
Problem rozwiązany
http://vaglog.rtnet.pl/misiekdzwon_141031.html
Okazało się, że moje 3 pompy są walnięte, dorwałem od Muniora sprawną i choć to był tylko korpus z pompą wstępną i przestawiaczem kąta wtrysku, a z moimi starymi gratami, to auto jest w końcu zdrowe <ok>
W sumie nie wiem, co w moich starych pompach jest nie tak, ale nie działały jak trzeba.
Dzięki wszystkim za oddany głos
Pozdrawiam
Piotr