mozna nie wyciagac kratek wtedy pozostaje ciagnac cala deske tak by za kratkami pourywaly sie plastiki z srubamiandi77 pisze:Panowie... przy wymianie nagrzewnicy trzeba ściągać całą deskę rozdzielczą.
Ściąganie kratek nic nie da
[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy
Witam,
Nagrzewnica w końcu wymieniona!
Kupiłem nagrzewnicę firmy NRF (koszt ok. 73 pln).
Uzbrojony w pdf z audicentrum i opis z początku powyższego wątku w weekend rozebrałem auto i wymieniłem starą nagrzewnicę.
Praca męcząca i wredna. Polecam pilnować śrubek. Ja zgubiłem tylko jedną i jedna została za dużo
W opisach brakuje jednej ważnej uwagi - która zresztą poruszał jeden z kolegów.
Jeśli mamy w aucie nawiewy na nogi, a u mnie w '94 Audi 80 B4 1Z takie są, to nie da się według tego opisu poprostu wyjąć obudowy nagrzewnicy i kanału dmuchawy.
Należy najpierw odkręcić stelaż znajdujący się pod konsolą środkową i będący podporą dla deski rozdzielczej. Od stelaża należy odkręcić też mocowanie popielniczki.
Po demontażu stelaża można dopiero odpiąć poziome nawiewy na nogi od nawiewów prowadzących na tył i odłączyć obudowę nagrzewnicy. Wymaga to wyginania plastikowych elementów rozprowadzenia nawiewu i manipulacji samą obudowa nagrzewnicy. To niełatwe jeśli ktoś ma całe i w dobrym stanie gąbeczki nawiewów. Trzeba bardzo uważać.
Dopiero jak to rozepniemy i wyjmiemy z pod obudowy nagrzewnicy to rozprowadzenie na nogi można całość wysunąć jak w opisie i spokojnie rozpiąć kanał dmuchawy z wszystkich zacisków itp.
Jest jeszcze jedna pułapka. Warto dokładnie zaznaczyć położenie stelaża. Mocowany jest on na takiej jakby szynie w której są podłużne wycięcia na śruby.
Ja zrobiłem mały bład i przykręciłem ten stelaż nieznacznie przysunięty do przodu. Dla montażu pozostałych elementów nie ma to znaczenia, ale w końcowym efekcie dół deski jest przesunięty i popielniczka jest troszkę za daleko wysunięta do zewnątrz i nie domyka się cała. Jest szpara na kilka milimetrów. Niby nic, ale jest to widoczne...drugi raz jednak tego nie zamierzam zdejmować
W każdym razie grzeje bardzo ładnie.
Nagrzewnicę wymoczyłem w wodzie z ludwikiem przez 24 godz. Ale i tak śmierdzi, a raczej podśmierduje
Co ciekawe po pierwszym dobrym rozgrzaniu poszedł z niej dym, tak jak opisywał jeden z kolegów. To chyba efekt utlenienia się jakiegoś środka konserwującego. Całość przestała dymić po kilku sekundach i jest spokój.
Zdjęcie poglądowe pacjenta na stole operacyjnym:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a2 ... fd6f7.html
Nagrzewnica w końcu wymieniona!
Kupiłem nagrzewnicę firmy NRF (koszt ok. 73 pln).
Uzbrojony w pdf z audicentrum i opis z początku powyższego wątku w weekend rozebrałem auto i wymieniłem starą nagrzewnicę.
Praca męcząca i wredna. Polecam pilnować śrubek. Ja zgubiłem tylko jedną i jedna została za dużo
W opisach brakuje jednej ważnej uwagi - która zresztą poruszał jeden z kolegów.
Jeśli mamy w aucie nawiewy na nogi, a u mnie w '94 Audi 80 B4 1Z takie są, to nie da się według tego opisu poprostu wyjąć obudowy nagrzewnicy i kanału dmuchawy.
Należy najpierw odkręcić stelaż znajdujący się pod konsolą środkową i będący podporą dla deski rozdzielczej. Od stelaża należy odkręcić też mocowanie popielniczki.
Po demontażu stelaża można dopiero odpiąć poziome nawiewy na nogi od nawiewów prowadzących na tył i odłączyć obudowę nagrzewnicy. Wymaga to wyginania plastikowych elementów rozprowadzenia nawiewu i manipulacji samą obudowa nagrzewnicy. To niełatwe jeśli ktoś ma całe i w dobrym stanie gąbeczki nawiewów. Trzeba bardzo uważać.
Dopiero jak to rozepniemy i wyjmiemy z pod obudowy nagrzewnicy to rozprowadzenie na nogi można całość wysunąć jak w opisie i spokojnie rozpiąć kanał dmuchawy z wszystkich zacisków itp.
Jest jeszcze jedna pułapka. Warto dokładnie zaznaczyć położenie stelaża. Mocowany jest on na takiej jakby szynie w której są podłużne wycięcia na śruby.
Ja zrobiłem mały bład i przykręciłem ten stelaż nieznacznie przysunięty do przodu. Dla montażu pozostałych elementów nie ma to znaczenia, ale w końcowym efekcie dół deski jest przesunięty i popielniczka jest troszkę za daleko wysunięta do zewnątrz i nie domyka się cała. Jest szpara na kilka milimetrów. Niby nic, ale jest to widoczne...drugi raz jednak tego nie zamierzam zdejmować
W każdym razie grzeje bardzo ładnie.
Nagrzewnicę wymoczyłem w wodzie z ludwikiem przez 24 godz. Ale i tak śmierdzi, a raczej podśmierduje
Co ciekawe po pierwszym dobrym rozgrzaniu poszedł z niej dym, tak jak opisywał jeden z kolegów. To chyba efekt utlenienia się jakiegoś środka konserwującego. Całość przestała dymić po kilku sekundach i jest spokój.
Zdjęcie poglądowe pacjenta na stole operacyjnym:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a2 ... fd6f7.html
Mam pytanko, czy jak zdemontuję przedni panel ten z nawiewami środkowymi to da się zdemontować tą taką jakby "trąbę" co łączy nawiew śodkowy z obudową nagrzewnicy bez demontażu całej deski rozdzielczej? Chcę po prostu rzucić okiem na stan tej klapki bez demontażu deski by upewnić się co do jej regeneracji ? Jest jakiś sposób na ocenienie stanu tej klapki wizualnie bez demontażu całej deski rozdzielczej?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ale to dam rade tą klape dojrzeć lub dotknąć ręką by ocenić jej stan??aldi pisze:Mógłbyś co najwyżej odczylić bo tego nie wyciągniesz. Jak dobrze pamiętam to ta trąba idzie na wszystkie kratki i jest jednolita.siejkers pisze: to da się zdemontować tą taką jakby "trąbę" co łączy nawiew śodkowy z obudową nagrzewnicy bez demontażu całej deski rozdzielczej?
Witam Panowie.
Mnie również dopadł problem nagrzewnicy. Niestety zaczęło puszczać na króćcu. Okazało się, że jest pęknięty. Natomiast cała nagrzewnica jest ok nic nie cieknie, grzeje dobrze. Postanowiłem to naprawić nakładając na pęknięty króciec, gumowy wężyki wraz z opaską termiczną. Patent się sprawdza, ale musiałem ściągnąć uszczelkę grodziową gdzie wychodzą króćce. Zatkałem to gąbką i posmarowałem silikonem. Jak na razie działa dobrze. Czy za tą uszczelką grodziową już zaczyna się kabina i tamtędy mogą dostawać się zanieczyszczenia, czy jeszcze jest to przestrzeń przed kabiną. Panowie, czy taki patent wytrzyma na dłuższą metę, czy szykować się do wymiany nagrzewnicy, bo tego się najbardziej obawiam, bowiem mam wersje z klimą i stary poczciwy czynnik R 12.
Mnie również dopadł problem nagrzewnicy. Niestety zaczęło puszczać na króćcu. Okazało się, że jest pęknięty. Natomiast cała nagrzewnica jest ok nic nie cieknie, grzeje dobrze. Postanowiłem to naprawić nakładając na pęknięty króciec, gumowy wężyki wraz z opaską termiczną. Patent się sprawdza, ale musiałem ściągnąć uszczelkę grodziową gdzie wychodzą króćce. Zatkałem to gąbką i posmarowałem silikonem. Jak na razie działa dobrze. Czy za tą uszczelką grodziową już zaczyna się kabina i tamtędy mogą dostawać się zanieczyszczenia, czy jeszcze jest to przestrzeń przed kabiną. Panowie, czy taki patent wytrzyma na dłuższą metę, czy szykować się do wymiany nagrzewnicy, bo tego się najbardziej obawiam, bowiem mam wersje z klimą i stary poczciwy czynnik R 12.
Za tą uszczelką jest już przestrzeń kabiny, dokładnie to przestrzeń pomiędzy grodzią a całym tym tunelem od nawiewu. Jeśli jest opcja że płyn ci wyciekł do środka to ja bym rozebrał, wykładzinę wyczyścił a namoczoną matę filcową wymienił.skibi pisze:Witam Panowie.
Czy za tą uszczelką grodziową już zaczyna się kabina i tamtędy mogą dostawać się zanieczyszczenia, czy jeszcze jest to przestrzeń przed kabiną. Panowie, czy taki patent wytrzyma na dłuższą metę, czy szykować się do wymiany nagrzewnicy, bo tego się najbardziej obawiam, bowiem mam wersje z klimą i stary poczciwy czynnik R 12.
W przeciągu ostatnich 3 miesięcy 2 razy to rozbierałem bo nówka nagrzewnica wytrzymała raptem 2 miesiące
Siema, witam wszystkich jako nowy użytkownik forum.
Przyszła na mnie pora na wymianę tego najłatwiej uchwytnego elementu w Audi 80, czyli nagrzewnicy. Zdecydowałem, że kupię coś lepszego czyli NRF, ale są dwie odmiany, które nawet według katalogu inter cars obydwie pasują tylko że ich wyprowadzenia są zasadniczo inne :shock:
W zwiąku z czym mam pytanko do weteranów tematu - która pasuje do Audi 80, koniec 1986, 1.6 benzyna, bez klimy i innych bajerów?
NRF 50524 czy NRF 58035 :?:
Pozdrawiam, Marek.
[ Dodano: 2013-10-16, 19:43 ]
Może komuś się przydadzą takie dwa zdjęcia poglądowe:
( czy ktoś może potwierdzić która z nich na pewno pasuje do Audi 80, 1986 , 1.6Pb )
NRF 50524
NRF 58035
Pozdrawiam, Marek.
Przyszła na mnie pora na wymianę tego najłatwiej uchwytnego elementu w Audi 80, czyli nagrzewnicy. Zdecydowałem, że kupię coś lepszego czyli NRF, ale są dwie odmiany, które nawet według katalogu inter cars obydwie pasują tylko że ich wyprowadzenia są zasadniczo inne :shock:
W zwiąku z czym mam pytanko do weteranów tematu - która pasuje do Audi 80, koniec 1986, 1.6 benzyna, bez klimy i innych bajerów?
NRF 50524 czy NRF 58035 :?:
Pozdrawiam, Marek.
[ Dodano: 2013-10-16, 19:43 ]
Może komuś się przydadzą takie dwa zdjęcia poglądowe:
( czy ktoś może potwierdzić która z nich na pewno pasuje do Audi 80, 1986 , 1.6Pb )
NRF 50524
NRF 58035
Pozdrawiam, Marek.