Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All B3/B4] Wymiana nagrzewnicy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 21 sie 2013, 21:18

andi77 pisze:Panowie... przy wymianie nagrzewnicy trzeba ściągać całą deskę rozdzielczą.
Ściąganie kratek nic nie da :-P
mozna nie wyciagac kratek wtedy pozostaje ciagnac cala deske tak by za kratkami pourywaly sie plastiki z srubami

Tomiturbo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 wrz 2013, 09:45
Lokalizacja: Radziejowice

Post autor: Tomiturbo » 06 wrz 2013, 13:07

Zabieram się w weekend do wymiany nagrzewnicy. Zaopatrzyłem się w instrukcje pdf i ma być ... ładna pogoda :-)

Mam tylko jedno pytanie. Byc może banalne. Czy trzeba do wymiany spuszczać cały płyn chłodniczy?

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 06 wrz 2013, 13:55

Tomiturbo, nie ma takiej potrzeby ;-) po wymianie nagrzewnicy jak będziesz odpowietrzał układ, dolejesz brakującą część płynu i gotowe :-)

Tomiturbo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 wrz 2013, 09:45
Lokalizacja: Radziejowice

Post autor: Tomiturbo » 10 wrz 2013, 13:41

Witam,

Nagrzewnica w końcu wymieniona!
Kupiłem nagrzewnicę firmy NRF (koszt ok. 73 pln).
Uzbrojony w pdf z audicentrum i opis z początku powyższego wątku w weekend rozebrałem auto i wymieniłem starą nagrzewnicę.
Praca męcząca i wredna. Polecam pilnować śrubek. Ja zgubiłem tylko jedną i jedna została za dużo :-)

W opisach brakuje jednej ważnej uwagi - która zresztą poruszał jeden z kolegów.
Jeśli mamy w aucie nawiewy na nogi, a u mnie w '94 Audi 80 B4 1Z takie są, to nie da się według tego opisu poprostu wyjąć obudowy nagrzewnicy i kanału dmuchawy.
Należy najpierw odkręcić stelaż znajdujący się pod konsolą środkową i będący podporą dla deski rozdzielczej. Od stelaża należy odkręcić też mocowanie popielniczki.
Po demontażu stelaża można dopiero odpiąć poziome nawiewy na nogi od nawiewów prowadzących na tył i odłączyć obudowę nagrzewnicy. Wymaga to wyginania plastikowych elementów rozprowadzenia nawiewu i manipulacji samą obudowa nagrzewnicy. To niełatwe jeśli ktoś ma całe i w dobrym stanie gąbeczki nawiewów. Trzeba bardzo uważać.
Dopiero jak to rozepniemy i wyjmiemy z pod obudowy nagrzewnicy to rozprowadzenie na nogi można całość wysunąć jak w opisie i spokojnie rozpiąć kanał dmuchawy z wszystkich zacisków itp.
Jest jeszcze jedna pułapka. Warto dokładnie zaznaczyć położenie stelaża. Mocowany jest on na takiej jakby szynie w której są podłużne wycięcia na śruby.
Ja zrobiłem mały bład i przykręciłem ten stelaż nieznacznie przysunięty do przodu. Dla montażu pozostałych elementów nie ma to znaczenia, ale w końcowym efekcie dół deski jest przesunięty i popielniczka jest troszkę za daleko wysunięta do zewnątrz i nie domyka się cała. Jest szpara na kilka milimetrów. Niby nic, ale jest to widoczne...drugi raz jednak tego nie zamierzam zdejmować :-)

W każdym razie grzeje bardzo ładnie.
Nagrzewnicę wymoczyłem w wodzie z ludwikiem przez 24 godz. Ale i tak śmierdzi, a raczej podśmierduje :-)
Co ciekawe po pierwszym dobrym rozgrzaniu poszedł z niej dym, tak jak opisywał jeden z kolegów. To chyba efekt utlenienia się jakiegoś środka konserwującego. Całość przestała dymić po kilku sekundach i jest spokój.

Zdjęcie poglądowe pacjenta na stole operacyjnym:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a2 ... fd6f7.html

Awatar użytkownika
k3llys
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 08 sty 2011, 16:19
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Post autor: k3llys » 11 wrz 2013, 14:50

Tomiturbo, nawiewy na nogi ma każdy 1Z ;-) i dla czego masz przed liftem boczki? w '94 to już parapety powinny być.

Tomiturbo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 04 wrz 2013, 09:45
Lokalizacja: Radziejowice

Post autor: Tomiturbo » 16 wrz 2013, 11:59

No mam boczki jeszcze :-)
W dowodzie i papierach jest rok 1994, ale jak rozkodowałem VIN to wyszło, ze to jesień 1993.
Może dlatego.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 20 wrz 2013, 23:27

Mam pytanko, czy jak zdemontuję przedni panel ten z nawiewami środkowymi to da się zdemontować tą taką jakby "trąbę" co łączy nawiew śodkowy z obudową nagrzewnicy bez demontażu całej deski rozdzielczej? Chcę po prostu rzucić okiem na stan tej klapki bez demontażu deski by upewnić się co do jej regeneracji ? Jest jakiś sposób na ocenienie stanu tej klapki wizualnie bez demontażu całej deski rozdzielczej?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 wrz 2013, 00:39

siejkers pisze: to da się zdemontować tą taką jakby "trąbę" co łączy nawiew śodkowy z obudową nagrzewnicy bez demontażu całej deski rozdzielczej?
Mógłbyś co najwyżej odczylić bo tego nie wyciągniesz. Jak dobrze pamiętam to ta trąba idzie na wszystkie kratki i jest jednolita.

siejkers
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 90
Rejestracja: 27 sie 2013, 02:00

Post autor: siejkers » 21 wrz 2013, 00:48

aldi pisze:
siejkers pisze: to da się zdemontować tą taką jakby "trąbę" co łączy nawiew śodkowy z obudową nagrzewnicy bez demontażu całej deski rozdzielczej?
Mógłbyś co najwyżej odczylić bo tego nie wyciągniesz. Jak dobrze pamiętam to ta trąba idzie na wszystkie kratki i jest jednolita.
Ale to dam rade tą klape dojrzeć lub dotknąć ręką by ocenić jej stan??

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 23 wrz 2013, 20:57

Witam Panowie.
Mnie również dopadł problem nagrzewnicy. Niestety zaczęło puszczać na króćcu. Okazało się, że jest pęknięty. Natomiast cała nagrzewnica jest ok nic nie cieknie, grzeje dobrze. Postanowiłem to naprawić nakładając na pęknięty króciec, gumowy wężyki wraz z opaską termiczną. Patent się sprawdza, ale musiałem ściągnąć uszczelkę grodziową gdzie wychodzą króćce. Zatkałem to gąbką i posmarowałem silikonem. Jak na razie działa dobrze. Czy za tą uszczelką grodziową już zaczyna się kabina i tamtędy mogą dostawać się zanieczyszczenia, czy jeszcze jest to przestrzeń przed kabiną. Panowie, czy taki patent wytrzyma na dłuższą metę, czy szykować się do wymiany nagrzewnicy, bo tego się najbardziej obawiam, bowiem mam wersje z klimą i stary poczciwy czynnik R 12.

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 23 wrz 2013, 21:22

jezeli tylko rurka pęknieta to sie niczym nie martw jak dobrze skreciles.
dobrze tylko czyms zatkaj dokladnie silikonem jak zrobiles i bedzie trzymalo

Awatar użytkownika
Alu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 10 lut 2010, 09:43
Lokalizacja: RJA

Post autor: Alu » 23 wrz 2013, 22:40

skibi pisze:Witam Panowie.
Czy za tą uszczelką grodziową już zaczyna się kabina i tamtędy mogą dostawać się zanieczyszczenia, czy jeszcze jest to przestrzeń przed kabiną. Panowie, czy taki patent wytrzyma na dłuższą metę, czy szykować się do wymiany nagrzewnicy, bo tego się najbardziej obawiam, bowiem mam wersje z klimą i stary poczciwy czynnik R 12.
Za tą uszczelką jest już przestrzeń kabiny, dokładnie to przestrzeń pomiędzy grodzią a całym tym tunelem od nawiewu. Jeśli jest opcja że płyn ci wyciekł do środka to ja bym rozebrał, wykładzinę wyczyścił a namoczoną matę filcową wymienił.

W przeciągu ostatnich 3 miesięcy 2 razy to rozbierałem bo nówka nagrzewnica wytrzymała raptem 2 miesiące :-/

salvor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 paź 2013, 15:02

Post autor: salvor » 16 paź 2013, 19:37

Siema, witam wszystkich jako nowy użytkownik forum.

Przyszła na mnie pora na wymianę tego najłatwiej uchwytnego elementu w Audi 80, czyli nagrzewnicy. Zdecydowałem, że kupię coś lepszego czyli NRF, ale są dwie odmiany, które nawet według katalogu inter cars obydwie pasują tylko że ich wyprowadzenia są zasadniczo inne :shock:

W zwiąku z czym mam pytanko do weteranów tematu - która pasuje do Audi 80, koniec 1986, 1.6 benzyna, bez klimy i innych bajerów?

NRF 50524 czy NRF 58035 :?:

Pozdrawiam, Marek.

[ Dodano: 2013-10-16, 19:43 ]
Może komuś się przydadzą takie dwa zdjęcia poglądowe:

( czy ktoś może potwierdzić która z nich na pewno pasuje do Audi 80, 1986 , 1.6Pb )

NRF 50524
Obrazek

NRF 58035
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam, Marek.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 paź 2013, 22:22

NRF 50524

salvor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 14 paź 2013, 15:02

Post autor: salvor » 19 paź 2013, 20:59

Dzięki za podpowiedź. Chyba znalazłem dobry sklep e-autoparts z odbiorem osobistym w Wa-wie na Łodygowej za jedyne 50zł :-) (nie chcę reklamować z linkiem) - mam nadzieję że będzie oryginał.

Pozdrawiam, Marek.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl