Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 16 wrz 2013, 12:04

szuan pisze:
mnie swap kosztował 10kpln z
jakbys czytał forum to byś wiedział, że wystarczy kupić A4 anglika za 2500zł zabrać swap, sprzedać resztę, sprzedać swój stary silnik i być jeszcze na tym wszystkim 10kpl zarobił zamiast wydawać :mrgreen:
szuan pisze:z wymienionym rozrządem, pompą wody, łańcuszkiem, napinaczem w głowicy, wymienionymi filtrami, min. dobrej jakości olejem, zalanym płynem dynogel, zmienionymi uszczelniaczami wałków, wału, uszczelke miski olejowej, pokrywy głowicy i wymienionymi świeczkami? :mrgreen:
żeby na 10 swapów chociaż jeden miał zrobione to co piszesz to by było dobrze ;-)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 16 wrz 2013, 12:30

Dla mnie stan silnika średnio ważny. I tak planuję rozebrać i sprawdzić flaki. Zakuć jeśli kasy starczy lub chociaż dać wzmacniane panewki. Turbo seryjne mi nie potrzebne. Nie mniej jednak raczej będę starał się szukać motorowni bo nie miałbym gdzie trzymać angola nie wspominając o rozbiurce - chyba, że ktoś by wziął budę bez pieca i elektryki.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 16 wrz 2013, 12:53

Za 10k da rade kupić w miarę świeże 2.0tfsi przy którym za dużo robić nie trzeba w kwestii wymian. Uważam, że to przystępna cena jak się samemu resztę zrobi. Lepsze to niż grzebanie w jakimś starym 1.8T które trzeba odbudować, wyjdzie i tak na to samo.

No chyba, że ktoś woli złożyć sobie powoli motor na jakichś gratach ciekawszych. To lepiej kupić w stanie jakimś tam BEXa lub pochodne i powoli robić przegląd i dokładać jakieś pierdoły. Szeroko kanałowa głowica, kolektory srory i inne pierdoły.

Jak kto lubi.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 16 wrz 2013, 19:15

Mabrothrax pisze:Za 10k da rade kupić w miarę świeże 2.0tfsi przy którym za dużo robić nie trzeba w kwestii wymian. Uważam, że to przystępna cena jak się samemu resztę zrobi. Lepsze to niż grzebanie w jakimś starym 1.8T które trzeba odbudować, wyjdzie i tak na to samo.

No chyba, że ktoś woli złożyć sobie powoli motor na jakichś gratach ciekawszych. To lepiej kupić w stanie jakimś tam BEXa lub pochodne i powoli robić przegląd i dokładać jakieś pierdoły. Szeroko kanałowa głowica, kolektory srory i inne pierdoły.

Jak kto lubi.
każdy by tak chciał - nie każdy może :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

sorry za OT <ok>

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 16 wrz 2013, 20:50

duo pisze:żeby na 10 swapów chociaż jeden miał zrobione to co piszesz to by było dobrze ;-)
takie realia ale mają zmieniony silnik i fajne felgi <mikolaj>

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 16 wrz 2013, 21:23

szuan pisze:
duo pisze:żeby na 10 swapów chociaż jeden miał zrobione to co piszesz to by było dobrze ;-)
takie realia ale mają zmieniony silnik i fajne felgi <mikolaj>
z krzywymi i spolerowanymi setny raz na żyletke rantami, ale skręcane zw1 :mrgreen:

Tomaso007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 21 lis 2012, 21:38

Post autor: Tomaso007 » 11 paź 2013, 18:53

Witam Was. Rzadko tutaj zaglądam ALE... Mam 80 B4'92r z motorem ABK. Silnik bierze już mi 0,4l 15W40 na 250km (zmierzyłem ostatnio wracając trasą z Poznania gdzie poniżej 140 nie schodziło). Prócz tego auto dobrze się spisuje. Jednak przymierzam się do wymiany silnika i planowałem wsadzić 2E (pewniak)z passata b4, który był sprowadzony z niemiec i miał nalatane ok 180kkm bez LPG. Jednakże.... Dziś pewien człowiek podkusił mnie na AEB - 1.8T z A4'95r., bo ponoć te pierwsze miały wzmacniane silniki.
Tak czytam i czytam i w zasadzie mało konkretów tutaj jest podanych. Zero bezpośrednich opisów, zdjęć co i jak.
Mechanicznie z wsadzeniem tego dam sobie radę jednak teraz pytanie w kwestii elektryki a mianowicie; Czy jest tutaj jakiś tutorial KROK PO KROKU jak przepiąć to wszystko z A4 do 80b4??? Coś trzeba ciąć/lutować czy jednak wszystko pasuje 'kostka w kostkę"???!
Są tu jakieś szczegółowe zdjęcia z opisem co trzeba zrobić???? Ponadto sądzę, że jakbym wstawiał AEB'a to i skrzynię dłuższą trzeba by było wstawić, może z B4 1,9 TDI..? ABK ma dość krótką raczej..

Proszę o pomoc od osób, które DOBRZE kojarzą temat i mają na uwadze pewne niuanse podczas swapu, na które należy szczególnie uważać.
Jeśli jednak będzie to zbyt trudne i będzie duże prawdopodobieństwo w pogubieniu się w kablach (a chodzi mi o kwestię wiązki silnikowej; jak połączyć..?) to chyba kupię ten 2E i pozostanę przy wolnossącym. (choć robiłem kiedyś swap na 2E z golfa 3gti do golfa 2 - przepięcie wiązki bez problemów-kostka w kostkę).

Pozdrawiam!

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 paź 2013, 19:18

Kilka stron wcześniej podawałem rozpiskę z którą Sagem nie posiadający (wtedy) doświadczenia w elektryce podłączył u siebie AEBa. Tutaj jest cała rozpiska: allprzekladka-silnika-18t-do-audi-80-faq-t74698.html opisane są kolory i kostki wiązki AEBa które trzeba popodłączać w odpowiednie miejsca w audi 80.
Do tego przyda się oponowanie spodu skrzynki bezpieczników z audi 80: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ba9 ... bbd9c.html
Jeszcze gdzieś była niemiecka strona w oparciu o którą rozpisywałem te rzeczy i było tam kilka obrazków. Linka do niej jest w temacie b4-18-20vt-rodzinne-kombi-d-rozporka-on-t31954.html .
Jakbyś miał problem z podłączeniem to możesz śmiało do mnie pisać.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 11 paź 2013, 22:49

Tomaso007 pisze:Zero bezpośrednich opisów, zdjęć co i jak.
O przepraszam, szybko dawaj do siebie adres, jutro jadę Ci wszystko dam na tacy.
Tomaso007 pisze:Mechanicznie z wsadzeniem tego dam sobie radę jednak teraz pytanie w kwestii elektryki a mianowicie; Czy jest tutaj jakiś tutorial KROK PO KROKU jak przepiąć to wszystko z A4 do 80b4??? Coś trzeba ciąć/lutować czy jednak wszystko pasuje 'kostka w kostkę"???!
Jasne, jak dasz radę z mechaniką to pare kabli chyba nie robi kłopotu? Za proste by to było gdyby chodziło o wypięcie i wpięcie nowych wtyczek. Wyslij się choć trochę i pokszukaj, wszystko jest opisane i pokazane są schematy, jak napisał aldi- przez niego opracowane w większości.
Tomaso007 pisze:Ponadto sądzę, że jakbym wstawiał AEB'a to i skrzynię dłuższą trzeba by było wstawić, może z B4 1,9 TDI..? ABK ma dość krótką raczej..
To bardzo źle sądzisz, jeśli chcesz skrzynie TDI do tak słabego w serii silnika. Skrzynia z ABK będzie idealna.
Tomaso007 pisze:Proszę o pomoc od osób, które DOBRZE kojarzą temat i mają na uwadze pewne niuanse podczas swapu, na które należy szczególnie uważać.
Jeśli jednak będzie to zbyt trudne i będzie duże prawdopodobieństwo w pogubieniu się w kablach
Powtarzam, wszystko tutaj jest napisane. I nikt nic Więcej już nie podpowie, bo wszystko zostało powiedziane, praktycznie to kabel po kabelku, jeśli tego nie umiesz zinterpretować to lepiej kup ten "2E". Taka dobra rada. I nie rozumiem jak widzisz pokazywanie zdjęc przy lutowaniu i łączeniu kabli :-? :-? :-?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 12 paź 2013, 09:42

No jak to, w zęby aparat i robisz zdjęcia. Niektórzy ludzie w swojej próżności biją wszelkie rekordy.

Tomaso007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 21 lis 2012, 21:38

Post autor: Tomaso007 » 12 paź 2013, 12:35

sagem pisze:nie rozumiem jak widzisz pokazywanie zdjęc przy lutowaniu i łączeniu kabli
Pisząc to miałem na myśli to, że org. kostki mające swoje miejsce w skrzynce bezpieczników z wiązki silnikowej ABK są przelutowane do wiązki z AEB'a (na zasadzie odpowiedni kabel z wiązki AEB do odpowiedniego pinu w org. kostkach 80ki B4).
Rozumiem, że właśnie do skrzynki bezpieczników się z tym wszystkim 'wpinamy',tak?? Nie ma dodatkowych obejść??przekaźników itp..?
W takim razie czy aby na pewno każdy kabel z AEB ma swoje odpowiednie miejsce w skrzynce 80ki??
Sorki, że zadaję tyle pytań ale nie chciałbym tego rozbebeszyć a potem nie złożyć. Co gorsza... nie lubię mieć takich sytuacji, że np. kilka kabli nie wiadomo gdzie podpiąć i są puszczone luzem a ważne, że silnik chodzi - nie.. Po prostu po swapie chciałbym mieć w pełni kompatybilne auto z tym silnikiem by wszystko działało jak należy.
Powiedzcie mi Panowie jak przedstawia się sprawa z żywotnością silnika i turbiny??? Jakie są najczęstsze usterki i koszta eksploatacji????
sagem pisze:To bardzo źle sądzisz, jeśli chcesz skrzynie TDI do tak słabego w serii silnika. Skrzynia z ABK będzie idealna.
Mam w tej kwestii mieszane uczucia.. Na V biegu przy 4k rpm jadę z V= 140km/h. Czy czasem nie za wysokie obroty..?? Skrzynia nie za krótka..?? Poza tym słyszałem, że ponoć seryjny zestaw da się podciągnąć samą elektroniką na ok.200KM, także... Przy 200KM nieco dłuższa skrzynia z TDI pasowałaby chyba, nie??

A jest ktoś może kto ogarnął by elektrykę na tip top z okolic Łodzi????? :roll:

Pozdrawiam!!! :) <piwo>
Mabrothrax pisze: Niektórzy ludzie w swojej próżności biją wszelkie rekordy.
Kolego, jak nie znasz to nie oceniaj.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 12 paź 2013, 12:58

Tomaso007 pisze:ponoć seryjny zestaw da się podciągnąć samą elektroniką na ok.200KM
"ponoć" nie.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 paź 2013, 16:53

Skrzynia z TDI jest zła do silnika z tym momentem obrotowym, a szczególnie z seryjnym 1.8t, ale to już Ci pisalem, jak Twoja jest dla Ciebie za krótka to zmien na inną od benzyny, nawet z A4 1.8T. Przełożenia masz podane w dziale skrzynie biegów, i tam jest opis kolegi aldi jak przeliczać to na prędkości.
Poza tym słyszałem, że ponoć seryjny zestaw da się podciągnąć samą elektroniką na ok.200KM, także... Przy 200KM nieco dłuższa skrzynia z TDI pasowałaby chyba, nie??
Jasne, skrzynia pasuje, nawet do b3 1.6D. 200KM samym programem jest nie osiągalne.

Tomaso007 pisze:Powiedzcie mi Panowie jak przedstawia się sprawa z żywotnością silnika i turbiny??? Jakie są najczęstsze usterki i koszta eksploatacji????
Krew mnie zalewa jak ktoś zadaje takie pytanie, szczegolnie jego pierwsza część. Takie czasy, a ludzie nadal nie myślą. Nie ma tutaj ogólnikowej podziałki, jedna turbina przejeździ pod kogoś "opieką" 350tysęcy i będzie dobra, a druga po 100 będzie szrotem, chyba to Logiczne. Tak samo silnik i każda jego zużywalna część.
Usterki? jak w każdym innym silniku z turbo, jakiś szczególnych awarii brak- to dobre silniki.
Tomaso007 pisze:Rozumiem, że właśnie do skrzynki bezpieczników się z tym wszystkim 'wpinamy',tak?? Nie ma dodatkowych obejść??przekaźników itp..?
W takim razie czy aby na pewno każdy kabel z AEB ma swoje odpowiednie miejsce w skrzynce 80ki??
Nie każdym kablem wpiany się w skrzynkę i nie każdy kabel ma swoje miejsce. Musisz przestać zadawać pytania, tylko wziąć się do roboty i zacząć analizować schematy i czytać co jest napisane wcześniej, bo tam jest wszystko podane.

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 12 paź 2013, 17:21

Agencie 007, zaoszczędź sobie problemów i zrób remont swojego ABK, mniej lansu ale mniej wydasz i bezproblemowo pojeździsz jeszcze sporo czasu.

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 12 paź 2013, 21:55

Jeśli chodzi o seryjnego aeba 150 koni to ze 195 powinno się dać wykrzesać większy niż seria icek wydech dolot program i jak motor zdrowy to te 190 pyknie egelancko <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl