Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 12 paź 2013, 22:02

Bronek27, ciężko. W większości przypadków te silniki mają ponad 300k i są trupami które trzeba remontować. No i jak słusznie zauważyłeś trzeba odświeżyć dolot, wydech, stożki, intercooler, a to już koszta, więc nie sam program.

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 12 paź 2013, 23:19

Jasna sprawa nie sam program daje 40koni mój angol sporo ma nalatane nie mam programu a wypluł 188 na hamowni zapodam teraz inne wtryski zrobie program i się obada co tam zostało nie oczekuje cudów ale może coś przekroczy 200+ <piwo>

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 13 paź 2013, 09:28

Bronek27, 386cc + td05... + nowy wydechowy kolektor i przekraczasz spokojnie 250

sprężarki z evo nie są takie drogie w porównaniu do podobnie zarżniętych k04 praktycznie z brakiem zapasu

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 13 paź 2013, 09:42

Sprawdźcie lepiej po ile mają golfy od pewnych gości jeżdżące na k03s. Td05 to spokojne 300ps, a i więcej na nich wyciskają.

Żeby nie było. AUQ oznaczenie.

Obrazek

Awatar użytkownika
Bronek27
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 912
Rejestracja: 03 paź 2008, 17:01
Lokalizacja: KCH

Post autor: Bronek27 » 13 paź 2013, 11:33

szuan po co mi nowy wydech nam nowy 2.75 całość z kwasiaka na jednym przelocie, po co mi jakieś stare turbo z evo + robienie przeróbek, mam swoje zdrowe stare małym nakładem chce przekroczyć 200 koni tyle bez sensu jest dla mnie pakować kase w ten motor żeby robić polowiczne a 15tyś nie dam żeby było tip top a tyle trza wsadzić za ta kase to mam 4.2V8 biT pincet koni na dzień dobry <piwo> chce zrobić program bo go nie mam a wtryski aeba skończą się na pewno przy 200 koniach a k03 230 , 240 koni da rade zrobić ale jej zgon jest bardzo szybki i nie unikniony :mrgreen: a jak mi dojdzie do tego co mam jakieś 20/30kucy będę zadowolony <piwo> :mrgreen:

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 15 paź 2013, 09:05

Zawsze można zapakować chińskie k04 za 1200zł :)

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 15 paź 2013, 14:59

Adrian poszły już chinole na 1.8kpln :-P

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 15 paź 2013, 15:53

Ops, no to pomyłeczka. Widać ludzie się poznali na sprzęcie i dlatego wzrost ceny :-D

Awatar użytkownika
Freeway
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 16 lip 2009, 00:26

Post autor: Freeway » 17 paź 2013, 23:11

AJL tez podchodzi tak jak AEB, czy wymaga większego rezania?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 18 paź 2013, 06:39

To ten sam szajs tylko nowszy i więcej elektroniki.

Awatar użytkownika
Freeway
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 16 lip 2009, 00:26

Post autor: Freeway » 18 paź 2013, 06:56

A sterownik ma na dwie większe wtyczki?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 18 paź 2013, 10:40

Na ile to nie wiem, ale z tego co się orientuje to 5 wtyczkowy był tylko wczesny AEB. Więc pewnie na dwie. Poza tym co to za różnica. To są i tak nowsze sterowniki i bardziej rozwojowe.

W mojej ocenie najlepiej poszukać komputera z ME 7.5 ( S3, cupry ) i już pod to bawić się z wiązką.

Awatar użytkownika
Freeway
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 16 lip 2009, 00:26

Post autor: Freeway » 18 paź 2013, 12:11

Mabro, a jaki polecasz silnik. Chcialbym z biegem czasu wykrzesac z niego 250km. AJL ciezko dostac, a AEB jest bardziej dostepny, ale mniej rozwojowy tak ?

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 18 paź 2013, 12:41

Nie mówię, że AEB jest mniej rozwojowy. Wszystkie są praktycznie tak samo rozwojowe pomijając BAM i BEX. Nowsze sterowniki są po prostu łatwiejsze w programowaniu i więcej ludzi się za to będzie mogło zabrać.

Według mnie najlepiej szukać BAM - > ze względu na dobry komp wystrojony seryjnie na 210-220ps oraz ze względu na panewki, które w tym silniku są o wiele mocniejsze niż w reszcie.

Jasne - zakup takiego silnika będzie na pewno utrudniony bo wychodził on w S3 oraz Cuprach. Fakt, że jest to silnik poprzeczny wymagał by też zastosowania innego turbo, kolektora wydechowego oraz dolotowego - > ale z punktu widzenia tuningowego, byłby to najmądrzejszy wybór.

Kolejnym lekko trudniejszym będzie silnik BEX - > jednostka z generacji B6, 190ps w serii oraz najbardziej rozwojowe seryjne turbo ze wszystkich 1.8T. Problem w tym, że do rzadki silnik czyli trudno to dorwać.

Najmniej problematycznym w zdobyciu i relatywnie tanim w eksploatacji będzie poczciwy AEB, ale trzeba brać pod uwagę, że większość silników na rynku wtórym może być już mocno obsrana.

Wszystko zależy od tego ile masz talarów/dolarów/yenów/kopiejek/mamony/hajsu aka zielenina.

Masz dużo i chcesz się bawić jak kadłubek w betoniarce - BAM
Masz mniej i chcesz żeby było gut - silniki z lat 2000 +
Masz mniej niż mniej ale chcesz koniecznie 1.8T - AEB byle jaki, chociaż są wersje takie jak moja czyli ze sterownikiem na dwie wtyczki tzw. poliftowe.

Bierzta z tego wszyscy.

Awatar użytkownika
Freeway
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 16 lip 2009, 00:26

Post autor: Freeway » 18 paź 2013, 12:49

Orientujesz się może jak to jest z silnikiem AUQ z A3/Leona?. Wczoraj padło AAH i na dniach będę szukał odpowiedniego motoru, najlepszego pod względem cena/jakość/rozwój. BAM na pewno odpuszczę. AJL/BEX/AEB/AUQ wchodzą w gre.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl