[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
szuan po co mi nowy wydech nam nowy 2.75 całość z kwasiaka na jednym przelocie, po co mi jakieś stare turbo z evo + robienie przeróbek, mam swoje zdrowe stare małym nakładem chce przekroczyć 200 koni tyle bez sensu jest dla mnie pakować kase w ten motor żeby robić polowiczne a 15tyś nie dam żeby było tip top a tyle trza wsadzić za ta kase to mam 4.2V8 biT pincet koni na dzień dobry chce zrobić program bo go nie mam a wtryski aeba skończą się na pewno przy 200 koniach a k03 230 , 240 koni da rade zrobić ale jej zgon jest bardzo szybki i nie unikniony :mrgreen: a jak mi dojdzie do tego co mam jakieś 20/30kucy będę zadowolony :mrgreen:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Mabrothrax
- Forum Audi 80
- Posty: 2442
- Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie mówię, że AEB jest mniej rozwojowy. Wszystkie są praktycznie tak samo rozwojowe pomijając BAM i BEX. Nowsze sterowniki są po prostu łatwiejsze w programowaniu i więcej ludzi się za to będzie mogło zabrać.
Według mnie najlepiej szukać BAM - > ze względu na dobry komp wystrojony seryjnie na 210-220ps oraz ze względu na panewki, które w tym silniku są o wiele mocniejsze niż w reszcie.
Jasne - zakup takiego silnika będzie na pewno utrudniony bo wychodził on w S3 oraz Cuprach. Fakt, że jest to silnik poprzeczny wymagał by też zastosowania innego turbo, kolektora wydechowego oraz dolotowego - > ale z punktu widzenia tuningowego, byłby to najmądrzejszy wybór.
Kolejnym lekko trudniejszym będzie silnik BEX - > jednostka z generacji B6, 190ps w serii oraz najbardziej rozwojowe seryjne turbo ze wszystkich 1.8T. Problem w tym, że do rzadki silnik czyli trudno to dorwać.
Najmniej problematycznym w zdobyciu i relatywnie tanim w eksploatacji będzie poczciwy AEB, ale trzeba brać pod uwagę, że większość silników na rynku wtórym może być już mocno obsrana.
Wszystko zależy od tego ile masz talarów/dolarów/yenów/kopiejek/mamony/hajsu aka zielenina.
Masz dużo i chcesz się bawić jak kadłubek w betoniarce - BAM
Masz mniej i chcesz żeby było gut - silniki z lat 2000 +
Masz mniej niż mniej ale chcesz koniecznie 1.8T - AEB byle jaki, chociaż są wersje takie jak moja czyli ze sterownikiem na dwie wtyczki tzw. poliftowe.
Bierzta z tego wszyscy.
Według mnie najlepiej szukać BAM - > ze względu na dobry komp wystrojony seryjnie na 210-220ps oraz ze względu na panewki, które w tym silniku są o wiele mocniejsze niż w reszcie.
Jasne - zakup takiego silnika będzie na pewno utrudniony bo wychodził on w S3 oraz Cuprach. Fakt, że jest to silnik poprzeczny wymagał by też zastosowania innego turbo, kolektora wydechowego oraz dolotowego - > ale z punktu widzenia tuningowego, byłby to najmądrzejszy wybór.
Kolejnym lekko trudniejszym będzie silnik BEX - > jednostka z generacji B6, 190ps w serii oraz najbardziej rozwojowe seryjne turbo ze wszystkich 1.8T. Problem w tym, że do rzadki silnik czyli trudno to dorwać.
Najmniej problematycznym w zdobyciu i relatywnie tanim w eksploatacji będzie poczciwy AEB, ale trzeba brać pod uwagę, że większość silników na rynku wtórym może być już mocno obsrana.
Wszystko zależy od tego ile masz talarów/dolarów/yenów/kopiejek/mamony/hajsu aka zielenina.
Masz dużo i chcesz się bawić jak kadłubek w betoniarce - BAM
Masz mniej i chcesz żeby było gut - silniki z lat 2000 +
Masz mniej niż mniej ale chcesz koniecznie 1.8T - AEB byle jaki, chociaż są wersje takie jak moja czyli ze sterownikiem na dwie wtyczki tzw. poliftowe.
Bierzta z tego wszyscy.