[B4 all] elektryczny szyberdach - zacina się i blokuje
[B4 all] elektryczny szyberdach - zacina się i blokuje
serwus :->
mam kilka problemów z szybrem. pozbierałem to w jedną całość..
1. TYLKO lekko się uchyla, nawet palca nie mogę włożyć. silnik rusza i nagle staje, coś go trzyma. dopiero gdy wypchnę go ręką od wewnątrz to jest otwarty na maxa - tak mi się wydaje .. przynajmniej już palca włożę ale i tak nie jest otwarty jednakowo z dwóch stron, lewa niżej, prawa wyżej
2. nie zamyka się w pozycji 0 (zapewne krańcówki - troche już czytałem). tylko jak rozwiercić te nity? do samego końca?
coś gdzieś wyczytałem że między strzałkami na czerwonym kółku powinna być strzałka z białego kółka i to pokazuje miejsce prawidłowego zatrzymania się szybru w pozycji 0. czy ta strzałka na białym kółku to poprostu nadtopiony plastik (pokazany strzałką) ?
3. nie zamyka się równo względem dachu. jak mam to wyregulować skoro: patrz punkt 4
4. nie otwiera się całkowicie. zatrzymuje się w punkcie pokazanym na zdjęciach. coś trzyma z prawej strony. silnik ma ochotę ciągnać dalej a nie da rady :-x
dodam, że kręcenie imbusem nic nie daje, ani drgnie :evil:
5. powiedzcie mi jeszcze po co jest ta kostka (z prawej u dołu) nigdzie niepodłączona?
mam kilka problemów z szybrem. pozbierałem to w jedną całość..
1. TYLKO lekko się uchyla, nawet palca nie mogę włożyć. silnik rusza i nagle staje, coś go trzyma. dopiero gdy wypchnę go ręką od wewnątrz to jest otwarty na maxa - tak mi się wydaje .. przynajmniej już palca włożę ale i tak nie jest otwarty jednakowo z dwóch stron, lewa niżej, prawa wyżej
2. nie zamyka się w pozycji 0 (zapewne krańcówki - troche już czytałem). tylko jak rozwiercić te nity? do samego końca?
coś gdzieś wyczytałem że między strzałkami na czerwonym kółku powinna być strzałka z białego kółka i to pokazuje miejsce prawidłowego zatrzymania się szybru w pozycji 0. czy ta strzałka na białym kółku to poprostu nadtopiony plastik (pokazany strzałką) ?
3. nie zamyka się równo względem dachu. jak mam to wyregulować skoro: patrz punkt 4
4. nie otwiera się całkowicie. zatrzymuje się w punkcie pokazanym na zdjęciach. coś trzyma z prawej strony. silnik ma ochotę ciągnać dalej a nie da rady :-x
dodam, że kręcenie imbusem nic nie daje, ani drgnie :evil:
5. powiedzcie mi jeszcze po co jest ta kostka (z prawej u dołu) nigdzie niepodłączona?
Ostatnio zmieniony 19 mar 2012, 19:12 przez jaś-u, łącznie zmieniany 3 razy.
Na początek to proponuje zmniejsz rozdzielczość zdjęć bo strasznie długo się ładują. A potem sprawdź czy w szyberdachu nie połamały się takie prowadnice ze stopu aluminium, bo najczęściej one pękają i blokują szyberek.
[ Dodano: 2012-03-18, 16:11 ]
To raczej nie wina elektryki ani silnika tylko mechanizmu, tak jak wcześniej napisałem te prowadnice. Zdejmij pokrywę szyberdachu odkręcając od dołu 4 śruby i wszystko masz na wierzchu.
[ Dodano: 2012-03-18, 16:11 ]
To raczej nie wina elektryki ani silnika tylko mechanizmu, tak jak wcześniej napisałem te prowadnice. Zdejmij pokrywę szyberdachu odkręcając od dołu 4 śruby i wszystko masz na wierzchu.
jaś-u tą tapicerkę trzeba ściągnąć. Jeżeli nie możesz unieść szyberdachu to musisz mocno cofnąć ją do tyłu bo trzymają ją sprężyny 2. Jeżeli uniesiesz szyber to z zewnętrznej strony pojazdu zobaczysz 2 sprężyny. Poszukaj było sporo o rozkręcaniu szyberdachu. Wpisz w szukajkę była cała instrukcja do szyberdachu
Tu https://audi80.pl/b3-all-jak-wyjac-s ... szyberdach masz kilka zdjęć z demontażu. Tak jak koledzy piszą, spróbuj przesunąć tapicerkę do tyłu i zobaczysz prowadnice, a jak już je zobaczysz to będziesz wiedział jak je wymienić
tak się też spodziewam, aczkolwiek to nie ja uszkodziłem ! takie było kupioneSzymekB pisze:Z tego co widze po ostanich zdjęciach to uszkodziłeś prawy mechanizm szybardachu...
Bo widac na fotce ze nie idzie równo....spróbuj to zdemontowac i zobaczysz... według mnie masz już po prowadnicy i całym tym mechanizmie....
[ Dodano: 2012-03-20, 20:20 ]
a powiedzcie mi koledzy, jeśli jednak okaże się że prowadnice to co? złożę dach z powrotem? czy muszę odrazu zmieniać? nie chce jeździć z dziurą w dachu...
[ Dodano: 2012-03-21, 11:59 ]
dziś to rozebrałem... jednak prowadnice. tak przynajmniej mi sie wydaje, innych tam nie widzę okazało się również, że mogłem złożyć dach z powrotem :mrgreen:
rzeczywiście demontaż jest banalny.
posłużyłem się tematem podesłanym przez mario2560, który czytałem już troche wcześniej ale zaktualizowałem zdjęcia do większych o lepszej jakości.
po zdjęciu podsufitki odkręcamy nakrętki na klucz 10 i 13 oraz śrubki na gwiazdkowy (pokazane na zdjęciu). te na gwiazdkę służą też do regulacji położenia szybra względem dachu.
po zdjęciu dachu ukazuje nam się taki widok:
prowadnica lewa (cała)
i prowadnica prawa (a właściwie jej część :-x)
po próbie ruszenia tego na sucho spadł mi z jednej z nich taki plasticzek (jest też pokazany na zdjęciu wyżej)
czy bd to chodzić bez tego? rozleciał się na kawałki i nie bardzo to bd jak posklejać...
przy okazji wyszło na jaw dlaczego nie równo ciągnął do tyłu i na uchył. otóż widocznie przeskoczyło komuś na trybach ale się tym nie przejął i tak zostawił. demontaż silniczka pozwala na ustawienie tego do normalności.
no nic.. teraz zostaje mi tylko wymienić te prowadnice. dam znać i pewnie bd fotostory
W mojej starej :mrgreen: uszkodziła się prowadnica lewa no i został mi jeszcze ten kawałek na którym jest ten plasticzek co ci odpadł tak więc jeśli chcesz to mogę ci przesłać tek kawałek prowadnicy wraz z tym plasticzkiem, ty już będziesz wiedział co z nim zrobić.po próbie ruszenia tego na sucho spadł mi z jednej z nich taki plasticzek (jest też pokazany na zdjęciu wyżej)
A jeśli kolego potrzebujesz całą prowadnicę do szyberdachu to posiadam obecnie prawą i lewą stronę do odsprzedania, jak by co to pisz na e-maila
- Daniel Choros
- Forum Audi 80
- Posty: 744
- Rejestracja: 08 gru 2011, 18:11
- Lokalizacja: Kamionka/Chełm
U mnie też się uszkodził szyberdach i musiałem kupić drugi, wymieniłem i chodzi, tzn chodził bo mam problem tylko nie wiem z czym, mianowicie, przy otwieraniu i zamykaniu nie zatrzymuje się silniczek w pozycji zamknięcia tylko uchyla szyber i muszę sam na wyczucie zamknąć szyber.
Wcześniej też słyszałem pykający przekaźnik pod stacyjką nie pamiętam nr, możliwe że to wina przekaźnika czy tego całego silniczka?
Co do szyber dachu to warto go przesmarować jakimś dobrym smarem co w lato się nie roztopi, WD40 smaruje tylko na jakiś czas, później znowu jest sucho i ciężko chodzi szyber.
Aktualnie nie mogę otworzyć szyberdach, zero reakcji, muszę dostać się do silniczka i go ruszyć wtedy działa, ale tylko na kilka otwarć
Wcześniej też słyszałem pykający przekaźnik pod stacyjką nie pamiętam nr, możliwe że to wina przekaźnika czy tego całego silniczka?
Co do szyber dachu to warto go przesmarować jakimś dobrym smarem co w lato się nie roztopi, WD40 smaruje tylko na jakiś czas, później znowu jest sucho i ciężko chodzi szyber.
Aktualnie nie mogę otworzyć szyberdach, zero reakcji, muszę dostać się do silniczka i go ruszyć wtedy działa, ale tylko na kilka otwarć
Jeśli szyber nie zamyka się tam gdzie powinien i trzeba to robić na wyczucie to polecam sprawdzić silniczek, a dokładnie w środku jest takie kółko które odłącza obieg prądu w odpowiedniej pozycji szyberdachu. Czasami lubi się przesunąć i już są takie cyrki jak kolega wyżej pisze. Po zdjęciu obudowy silniczka gołym okiem widać czy wszystko w porządku.
- szymon_xd2
- Forum Audi 80
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
- Lokalizacja: Suwałki
ja chyba miałem coś takiego ... u mnie był jakiś jednorazowy problem z krańcówkami . szyber otworzyłem do końca bez problemu a zamknąć już się nie chciał- zero reakcji . musiałem improwizować bo deszcz zaczynał padać. przy naciśniętym przycisku do zamykania pociągnełem go mocno w stronę w którą właśnie ma się zamknąć i wszystko ruszyło na obecną chwile działa a jedynym problemem jest tylko zamkniecie go - jak inni już pisali- na czujaviper370 pisze:Aktualnie nie mogę otworzyć szyberdach, zero reakcji, muszę dostać się do silniczka i go ruszyć wtedy działa, ale tylko na kilka otwarć
Pozdrawiam