[All] Alufelgi ... wszystko na ten temat !
Kolczat, Ty masz kompletnie inne odsadzenie niż w seryjnym B4/S2.
10,5x20" ET25 w moim cabrio z seryjną kolumną:
Zatem do kolumny jest jeszcze kilka milimetrów, ale opona prawie koliduje z końcówką drążka kierowniczego.
Z 9,5" ET30, będziesz miał jeszcze 8mm dalej od kolumny. Ale jeśli masz gwintowany zawias z obniżonym o 4cm wąsem do końcówki drążka, to i tak felgi nie założysz bo wąs końcówki trafi w felgę.
Bez gwintu będzie ciasno, a opona 225 będzie tarła o końcówkę drążka. Myślę, że 215 leciutko będzie tarło, w razie czego 205 trzeba byłoby założyć.
Ja musiałem się mocno namęczyć, by upchać 9,5" z gwintowanym zawieszeniem z przodu a i tak opona dotyka mi końcówki drążka kierowniczego. Ale ja tak jeżdżę, nic się złego nie dzieje. Finalne ET mam 22., Felga 9,5x18", opony 215/35/18.
GSF, jakie felgi chcesz upchać?
[ Dodano: 2013-12-13, 17:49 ]
Ogólnie to bierz te felgi jeśli okazja, bo spasowanie będzie polegało na ewentualnym dodaniu kilku milimetrowego dystansu.
10,5x20" ET25 w moim cabrio z seryjną kolumną:
Zatem do kolumny jest jeszcze kilka milimetrów, ale opona prawie koliduje z końcówką drążka kierowniczego.
Z 9,5" ET30, będziesz miał jeszcze 8mm dalej od kolumny. Ale jeśli masz gwintowany zawias z obniżonym o 4cm wąsem do końcówki drążka, to i tak felgi nie założysz bo wąs końcówki trafi w felgę.
Bez gwintu będzie ciasno, a opona 225 będzie tarła o końcówkę drążka. Myślę, że 215 leciutko będzie tarło, w razie czego 205 trzeba byłoby założyć.
Ja musiałem się mocno namęczyć, by upchać 9,5" z gwintowanym zawieszeniem z przodu a i tak opona dotyka mi końcówki drążka kierowniczego. Ale ja tak jeżdżę, nic się złego nie dzieje. Finalne ET mam 22., Felga 9,5x18", opony 215/35/18.
GSF, jakie felgi chcesz upchać?
[ Dodano: 2013-12-13, 17:49 ]
Ogólnie to bierz te felgi jeśli okazja, bo spasowanie będzie polegało na ewentualnym dodaniu kilku milimetrowego dystansu.
Nie pisaliśmy tego samego. Ja umieściłem dodatkowo zdjęcia ;]Kolczat pisze:Ty suwmiarka! przeczytaj dokladnie co napisalem bo piszesz to samo co ja :mrgreen:
uwglednilem moje 12mm roznicy w odsadzeniu i napisalem ze bedzie felga odsadzona od wąsa o 8mm, pamietaj ze Twojej matematyki slucham dokladnie
GSF, jakie felgi namierzyłeś?
- PiotrLublin
- Forum Audi 80
- Posty: 262
- Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
- Lokalizacja: Lublin
Ogólnie to chciałbym jakoś upchać te Riale F1 które kupiłem jakiś czas temu ale tam jest problem z tyłem... Przy 10" i ET 30 bez dystansu się nie założy a ona już w takim zestawieniu lekko wystaje...ATLAS pisze:GSF, jakie felgi chcesz upchać?
[ Dodano: 2013-12-13, 17:49 ]
Ogólnie to bierz te felgi jeśli okazja, bo spasowanie będzie polegało na ewentualnym dodaniu kilku milimetrowego dystansu.
Zastanawia mnie czy nie można delikatnie stoczyć zewnętrznej krawędzie rantu wewnętrznego. Tam jest dosyć grubo materiału i on idzie tak ze 2cm po skosie rozszerzając się. Dużo nie brakuje żeby nie obcierało o kolumnę amora.
Druga opcja to drugi komplet Shaperów tylko tym razem model Millenium. One są właśnie 4x9,5 ET 30 ,obydwa koła w 17".
Musiałbym to zobaczyć i dotknąć. Felgi nie powinieneś osłabiać toczeniem rantu. Toczyć można tylko miejsce styku z piastą.
Moim zdaniem powinieneś dodać najmniejszy możliwy dystans, tak by pomiędzy elementem zawieszenia, a felgę wsadzisz żyletkę.
Do tego i tak przydałoby się lekko błotniki wypchnąć. Opona 225/35 i będzie cacy.
Moim zdaniem powinieneś dodać najmniejszy możliwy dystans, tak by pomiędzy elementem zawieszenia, a felgę wsadzisz żyletkę.
Do tego i tak przydałoby się lekko błotniki wypchnąć. Opona 225/35 i będzie cacy.
-
- Moderator
- Posty: 1240
- Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
- Imię: Michał
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
szerokość profil średnica
opona wzorcowa 205 / 60 R 15
zamiennik 1 przod 215/ 40 R 18
zamiennik 2 tył 225/ 40 R 18
średnica (mm) różnica średnic (mm) różnica średnic (%)
opona wzorcowa 627 mm 0 mm 0 %
zamiennik 1 629.2 mm 2.2 mm 0.35 %
zamiennik 2 637.2 mm 10.2 mm 1.6 %
Co sadzicie o takim zestawieniu do coupe quattro z przodu 9cali i z tylu 10cali
UFOtm, istotny też jest model opony. Teoretyczne kalkulatory można odnieść tylko gdy wszystkie osie mają ten sam model opony.
Warto przed zakupem opony przeszukać google wpisując model i rozmiar opony z dopiskiem "stretch". Można w ten sposób znaleźć odniesienie konkretnej opony do innych, oraz przy okazji zdjęcia jak wyglądają po montażu na felgach o tej samej szerokości co planowane.
Są opony, które mają bardzo mięsistą ścianę czołową i mimo wąskiego bieżnika dobrze wyglądają na za szerokich felgach.
Warto przed zakupem opony przeszukać google wpisując model i rozmiar opony z dopiskiem "stretch". Można w ten sposób znaleźć odniesienie konkretnej opony do innych, oraz przy okazji zdjęcia jak wyglądają po montażu na felgach o tej samej szerokości co planowane.
Są opony, które mają bardzo mięsistą ścianę czołową i mimo wąskiego bieżnika dobrze wyglądają na za szerokich felgach.
Panowie mierzyłem na swoich felgach 17x7.5 opony contisport3 195/40. Słyszałem oponie, że Continental, Dunlop to miękkie opony i gorzej się naciągają. Potrzebuje mieć auto funkcjonalne, stąd wybór 195/40, ale chce uzyskać na tym rozmiarze najlepszy możliwy naciąg. Czy możecie mi polecić jakieś konkretne modele opon, które dobrze się naciągają? Może zastosować oponę bez rantu ochronnego wtedy rant felgi był by odsłonięty. Czekam na pomocne wypowiedzi.
Też ostatnio próbowałem rozeznać temat i patrząc od najtańszych, to Nankang NS-2 i NS20, Federal SS595, Falkeny (najlepiej ze5xx niestety już nieprodukowane, ale one ogólnie słyną z świetnego naciągu) i Dunlopy 9000. Dodatkowo lepiej, żeby nie występowała z oznaczeniem XL, czyli bez bonusowego wzmocnienia, które usztywnia ściankę boczną opony i bez Run Flata.juba pisze:Panowie mierzyłem na swoich felgach 17x7.5 opony contisport3 195/40. Słyszałem oponie, że Continental, Dunlop to miękkie opony i gorzej się naciągają. Potrzebuje mieć auto funkcjonalne, stąd wybór 195/40, ale chce uzyskać na tym rozmiarze najlepszy możliwy naciąg. Czy możecie mi polecić jakieś konkretne modele opon, które dobrze się naciągają? Może zastosować oponę bez rantu ochronnego wtedy rant felgi był by odsłonięty. Czekam na pomocne wypowiedzi.