Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Alufelgi ... wszystko na ten temat !

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 13 gru 2013, 17:47

Kolczat, Ty masz kompletnie inne odsadzenie niż w seryjnym B4/S2.

10,5x20" ET25 w moim cabrio z seryjną kolumną:
Obrazek
Zatem do kolumny jest jeszcze kilka milimetrów, ale opona prawie koliduje z końcówką drążka kierowniczego.

Z 9,5" ET30, będziesz miał jeszcze 8mm dalej od kolumny. Ale jeśli masz gwintowany zawias z obniżonym o 4cm wąsem do końcówki drążka, to i tak felgi nie założysz bo wąs końcówki trafi w felgę.
Bez gwintu będzie ciasno, a opona 225 będzie tarła o końcówkę drążka. Myślę, że 215 leciutko będzie tarło, w razie czego 205 trzeba byłoby założyć.

Ja musiałem się mocno namęczyć, by upchać 9,5" z gwintowanym zawieszeniem z przodu a i tak opona dotyka mi końcówki drążka kierowniczego. Ale ja tak jeżdżę, nic się złego nie dzieje. Finalne ET mam 22., Felga 9,5x18", opony 215/35/18.
Obrazek

GSF, jakie felgi chcesz upchać?

[ Dodano: 2013-12-13, 17:49 ]
Ogólnie to bierz te felgi jeśli okazja, bo spasowanie będzie polegało na ewentualnym dodaniu kilku milimetrowego dystansu.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 13 gru 2013, 19:02

Ty suwmiarka! przeczytaj dokladnie co napisalem bo piszesz to samo co ja :mrgreen:

uwglednilem moje 12mm roznicy w odsadzeniu i napisalem ze bedzie felga odsadzona od wąsa o 8mm, pamietaj ze Twojej matematyki slucham dokladnie <piwo>

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 13 gru 2013, 21:48

Kolczat pisze:Ty suwmiarka! przeczytaj dokladnie co napisalem bo piszesz to samo co ja :mrgreen:

uwglednilem moje 12mm roznicy w odsadzeniu i napisalem ze bedzie felga odsadzona od wąsa o 8mm, pamietaj ze Twojej matematyki slucham dokladnie <piwo>
Nie pisaliśmy tego samego. Ja umieściłem dodatkowo zdjęcia ;]

<piwo>

GSF, jakie felgi namierzyłeś?

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 15 gru 2013, 09:14

Czy na felge 16'C 7.5J ET 37 mogę założyć oponki przód 195/45/16 a na tył 215/45/16?

Czy będzie to wyglądać tragicznie?

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 15 gru 2013, 09:45

ATLAS pisze:GSF, jakie felgi chcesz upchać?



[ Dodano: 2013-12-13, 17:49 ]

Ogólnie to bierz te felgi jeśli okazja, bo spasowanie będzie polegało na ewentualnym dodaniu kilku milimetrowego dystansu.
Ogólnie to chciałbym jakoś upchać te Riale F1 które kupiłem jakiś czas temu ale tam jest problem z tyłem... Przy 10" i ET 30 bez dystansu się nie założy a ona już w takim zestawieniu lekko wystaje...
Obrazek
Zastanawia mnie czy nie można delikatnie stoczyć zewnętrznej krawędzie rantu wewnętrznego. Tam jest dosyć grubo materiału i on idzie tak ze 2cm po skosie rozszerzając się. Dużo nie brakuje żeby nie obcierało o kolumnę amora.
Druga opcja to drugi komplet Shaperów tylko tym razem model Millenium. One są właśnie 4x9,5 ET 30 ,obydwa koła w 17".

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 15 gru 2013, 10:40

Musiałbym to zobaczyć i dotknąć. Felgi nie powinieneś osłabiać toczeniem rantu. Toczyć można tylko miejsce styku z piastą.
Moim zdaniem powinieneś dodać najmniejszy możliwy dystans, tak by pomiędzy elementem zawieszenia, a felgę wsadzisz żyletkę.

Do tego i tak przydałoby się lekko błotniki wypchnąć. Opona 225/35 i będzie cacy.

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 15 gru 2013, 12:26

:arrow:

szerokość profil średnica
opona wzorcowa 205 / 60 R 15
zamiennik 1 przod 215/ 40 R 18
zamiennik 2 tył 225/ 40 R 18

średnica (mm) różnica średnic (mm) różnica średnic (%)
opona wzorcowa 627 mm 0 mm 0 %
zamiennik 1 629.2 mm 2.2 mm 0.35 %
zamiennik 2 637.2 mm 10.2 mm 1.6 %

Co sadzicie o takim zestawieniu do coupe quattro z przodu 9cali i z tylu 10cali

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 15 gru 2013, 13:59

UFOtm, istotny też jest model opony. Teoretyczne kalkulatory można odnieść tylko gdy wszystkie osie mają ten sam model opony.

Warto przed zakupem opony przeszukać google wpisując model i rozmiar opony z dopiskiem "stretch". Można w ten sposób znaleźć odniesienie konkretnej opony do innych, oraz przy okazji zdjęcia jak wyglądają po montażu na felgach o tej samej szerokości co planowane.

Są opony, które mają bardzo mięsistą ścianę czołową i mimo wąskiego bieżnika dobrze wyglądają na za szerokich felgach.

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 17 gru 2013, 18:51

:arrow: mam 2 opcje albo bridgestone potenza re050a albo uzywany obecnie na 19kach hankook ventus s1

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 17 gru 2013, 22:09

Z tych dwóch hankook ventus s1, będzie lepszym wyborem. Jeździłem na obu.

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 19 mar 2014, 22:15

Panowie mierzyłem na swoich felgach 17x7.5 opony contisport3 195/40. Słyszałem oponie, że Continental, Dunlop to miękkie opony i gorzej się naciągają. Potrzebuje mieć auto funkcjonalne, stąd wybór 195/40, ale chce uzyskać na tym rozmiarze najlepszy możliwy naciąg. Czy możecie mi polecić jakieś konkretne modele opon, które dobrze się naciągają? Może zastosować oponę bez rantu ochronnego wtedy rant felgi był by odsłonięty. Czekam na pomocne wypowiedzi.

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 19 mar 2014, 22:53

juba pisze:Panowie mierzyłem na swoich felgach 17x7.5 opony contisport3 195/40. Słyszałem oponie, że Continental, Dunlop to miękkie opony i gorzej się naciągają. Potrzebuje mieć auto funkcjonalne, stąd wybór 195/40, ale chce uzyskać na tym rozmiarze najlepszy możliwy naciąg. Czy możecie mi polecić jakieś konkretne modele opon, które dobrze się naciągają? Może zastosować oponę bez rantu ochronnego wtedy rant felgi był by odsłonięty. Czekam na pomocne wypowiedzi.
Też ostatnio próbowałem rozeznać temat i patrząc od najtańszych, to Nankang NS-2 i NS20, Federal SS595, Falkeny (najlepiej ze5xx niestety już nieprodukowane, ale one ogólnie słyną z świetnego naciągu) i Dunlopy 9000. Dodatkowo lepiej, żeby nie występowała z oznaczeniem XL, czyli bez bonusowego wzmocnienia, które usztywnia ściankę boczną opony i bez Run Flata.

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 01 kwie 2014, 20:37

Dziękował było pomocne <ok>
Teraz pytanie dotyczące poszerzenia felgi.

Mając stalówki 17x7.5 ET29 do jakich maksymalnych rozmiarów mogę je poszerzyć, żeby wystawały maksymalnie 5-10mm poza obrys?

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 03 kwie 2014, 10:20

Wg. mnie do 9" możesz je poszerzyć. Jest na forum masa fotek felg (np. Borbetów z ET30), które na przodzie leżą idealnie, a z tyłu minimalnie wystają poza obrys.

Awatar użytkownika
juba
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 779
Rejestracja: 15 paź 2012, 23:28
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: juba » 03 kwie 2014, 21:16

Właśnie myślałem o 9" bo podobno przy 8.75" jest na równi z błotnikiem z tyłu. I optymalne oponki 205/40? W miarę dostępne i chyba będzie dobry naciąg, 195/40 ciężko dostać w dobrym stanie i pieniążkach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl