Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

[B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Post autor: Rychu82 » 29 gru 2013, 11:10

nie mam etki ale wydaje mi się, że numer bloku jest ten sam dla 2.6 i 2.8....nie wiem co z 3.0
ale średnica cylindra jest taka sam dla wszystkich trzech silników...
do sedna:
mam 2.6 na stole bez progu na tulejach i chce to wrzucić zamiast mojego 2.8 ale dokupić wał z korbowodami i panewki nad wymiar z AAH...jest to P&P?
idąc dalej:
czy mogę zastosować te elementy z 3.0( korbowody i wał korbowy do 2.6)? oczywiście po odpowiednim obrobieniu zebatki napędzającej pomp oleju?

PS: czy wał z sedana Q ma tę samą długość co w AVANT Q?

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 29 gru 2013, 11:21

Elementy z 3.0 chyba ciężko będzie upchać bo to już nowsza konstrukcja więcej zaworów itp,ale to niech się bardziej doświadczeni wypowiedzą <ok>

jaco82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:15
Lokalizacja: lubelskie

Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Post autor: jaco82 » 29 gru 2013, 12:24

Rychu82 pisze:nie mam etki ale wydaje mi się, że numer bloku jest ten sam dla 2.6 i 2.8....nie wiem co z 3.0
ale średnica cylindra jest taka sam dla wszystkich trzech silników...
do sedna:
mam 2.6 na stole bez progu na tulejach i chce to wrzucić zamiast mojego 2.8 ale dokupić wał z korbowodami i panewki nad wymiar z AAH...jest to P&P?
Miałem już taki sam dylemat, też miałem dorżnięte AAH i ABC w dobrym stanie.
I niestety ale bloki 2.6 i 2.8 NIE SĄ TAKIE SAME. Ten z AAH jest wyższy i stąd bierze się różnica w pojemności między tymi silnikami. AAH i ABC różnią się także wałem korbowym i tłokami, natomiast takie same są w nich korbowody.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 gru 2013, 13:13

Sam się kiedyś zastanawiałem czy tak się da. Bo np. w BMW można sobie zrobić stroker z bloku 2.5 na 2.8 wymieniając właśnie wał i korbowody (tłoki może też).

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku

Post autor: Rychu82 » 29 gru 2013, 15:19

jaco82 pisze:
Rychu82 pisze:nie mam etki ale wydaje mi się, że numer bloku jest ten sam dla 2.6 i 2.8....nie wiem co z 3.0
ale średnica cylindra jest taka sam dla wszystkich trzech silników...
do sedna:
mam 2.6 na stole bez progu na tulejach i chce to wrzucić zamiast mojego 2.8 ale dokupić wał z korbowodami i panewki nad wymiar z AAH...jest to P&P?
Miałem już taki sam dylemat, też miałem dorżnięte AAH i ABC w dobrym stanie.
I niestety ale bloki 2.6 i 2.8 NIE SĄ TAKIE SAME. Ten z AAH jest wyższy i stąd bierze się różnica w pojemności między tymi silnikami. AAH i ABC różnią się także wałem korbowym i tłokami, natomiast takie same są w nich korbowody.
delikatnie mówiąc niedobrze...
to teraz mogę pewnie wsadzić ABC zamiast mojego AAH na osprzecie i dolocie z 2.8...czy tez jakies niespodzianki moga sie trafic?
a głowice są takie same w 2.6 i 2.8?

kurcze no szkoda mi tego motoru bo dmucha 13 do 13,5bara(zimny , wykrecone wszystkie swieczki i przepustnica na max)

same głowice na tę chwile przerzucę jak się da ale jak będzie u mnie schodek na cylindrach albo znajdę kawałek przepustnicy,który się ukruszył, w cylidrach a nie w kolektorze to poświęce te 0,2 litra pojemnosci.... tylko czy to takie hop-siup ?

[ Dodano: 2013-12-29, 15:23 ]
a co ten wał napędowy z kombiaka do sedana quattro podchodzi...bo tematu nie moge znalezc?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 29 gru 2013, 15:43

jeśli chodzi ci o wał kardana to nie ma różnicy sedan czy kombi w B4 quattro, dla silnika ABY jest inny jedynie czyli pewnie pod 6biegową skrzynie.
głowice ABC/AAH zamienne

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 29 gru 2013, 16:52

Rychu82, możesz spokojnie wkładać 2.6 ABC na osprzęcie 2.8 AAH, mam tak zrobione i nie czuje jakoś straty mocy porównując do 2.8 :-)
Tyle tylko, że u mnie dobrą robote robią sportowe wałki :-)

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 29 gru 2013, 21:19

dzięki zatem zrzucam swoje głowice, oglądam gładzie i zadecyduję czy bedzie 2.6 czy 2.8
szkoda mi tych 0,2litra...wolałbym dodać tyle niż odjąć :P

Awatar użytkownika
PuSzEk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 503
Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
Imię: Bartek
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: PuSzEk » 29 gru 2013, 21:43

Rychu82 pisze:dzięki zatem zrzucam swoje głowice, oglądam gładzie i zadecyduję czy bedzie 2.6 czy 2.8
szkoda mi tych 0,2litra...wolałbym dodać tyle niż odjąć :P
Pamiętaj, lepsze zdrowe 2.6 niż zakatowane 2.8, a spokojnie idzie nie dużym kosztem osiągnąć tą serie 174km co ma 2.8, moim zdaniem ta konfiguracja o której mówimy daje jakie 160-165KM na silniku ABC połączonego z osprzętem AAH

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 29 gru 2013, 22:15

jak mój dół będzie słaby (jak go kupiłem 3 lata temu to był na 3 generacji lpg 8lat i był na minaralu teraz 4 gen i na półsyntetyku) to zmieniam bankowo. z tego co wiem to jeździł na mineralu może 0,5 roku u "przejsciowego właściciela" a piszę to dlatego, że wiele razy widziałem opinię, że lepszy zdrowe 2.6 niż zmęczone 2.8 i się z nią nie zgadzam.
chętnie zweryfikuje zdrowe 2.6 na przyspieszenie :P...no ale , że moje jest zakatowane to też nie jest przesądzone...poprostu cieknie z głowicy i konsumuje olej (niby max 01 na 100km to nie tragedia).
w tym tygodniu pewnie okaże się co tam piszczy.
też myślę że 160-165km da rade na takiej konfiguracji, szczegolnie że małą przepustnicę mam juz przerobioną na fi35. do tego wkładka KN dojdzie no i coś ze sterownikiem(na necie zarzekają się że ten czip za 200 podnisi moc o ponad 15km)
więc procentowo po tym wszystkim nie powinno byc duzej róznicy.
co będzie to będzie i tak bez hamowni wróżenie z fusów
jeszcze raz dzieki za udzial w temacie

PS wystarczy do przekładki silnika żeby zdjąc cały przód, bez zdejmowania sanek(bez kanału)?

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 30 gru 2013, 08:32

Może macie możliwość w celu końcowego sprawdzenia (bo mam podobny dylemat) że to nie pasuje wymiary tłoków od ABC i AAH, tzn potrzebuję wymiar "b" taki jak na foto. Mam podejrzenie że tłok jest niższy w AAH niż w ABC. Jak macie jakieś tłoki na wierzchu możecie porobić foto i pomierzyć.

Obrazek

Z góry dzięki koledzy

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 30 gru 2013, 13:53

jaco82, mierzyłeś wysokości bloków AAH i ABC? jaka to jest różnica w wysokości?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 30 gru 2013, 14:42

Coś się nie zgadza, jakby różniły się wysokością to nie dałoby się zamiennie montować kolektorów bo głowice są takie same a jeśli blok byłby wyższy to by jednocześnie głowice były dalej od siebie. Chyba że jest rozciągnięty w dół... Ciekawe jaka jest wysokość tulei.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 30 gru 2013, 15:03

no własnie też mi się cośnie zgadza...szczególnie podczas produkcji...przezbrajanie maszyny czy inne maszyny dla aah i abc zeby inaczej obrobic prawie identyczny blok...to nieekonomiczne.
ale moze ktos zmierzył i potwierdzi

jaco82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 07 lut 2012, 10:15
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: jaco82 » 30 gru 2013, 23:04

Rychu82 pisze:jaco82, mierzyłeś wysokości bloków AAH i ABC? jaka to jest różnica w wysokości?
Niestety nie mierzyłem tylko gdzieś w sieci wyczytałem, że różnią się wysokością (była chyba mowa o kilku mm ale głowy nie dam uciąć). ETKA podaje inne nr dla tych bloków:
AAH 078 103 101 B
ABC 078 103 101A
tyle tylko, że jest mowa o bloku z tłokami :shock:

Muszę jednak przyznać, że zaczynam mieć poważne wątpliwości czy aby na pewno te bloki się rożnią, ponieważ przez chwilą trzymałem w ręku tłoki od AAH/ABC i te drugie są wyższe o ok 2,5mm (licząc od osi sworznia oczywiście). Wały w tych silnikach na pewno są inne, korby takie same. Zakładając więc, że wał od AAH ma większe wykorbienie, takie same korbowody i niższe tłoki to rzeczywiście nie ma sensu zmiany bloku bo takim zabiegiem da się uzyskać większą pojemność.
Jeżeli tak jest to popełniłem życiowy błąd remontując swoje AAH :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl