[B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
[B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
nie mam etki ale wydaje mi się, że numer bloku jest ten sam dla 2.6 i 2.8....nie wiem co z 3.0
ale średnica cylindra jest taka sam dla wszystkich trzech silników...
do sedna:
mam 2.6 na stole bez progu na tulejach i chce to wrzucić zamiast mojego 2.8 ale dokupić wał z korbowodami i panewki nad wymiar z AAH...jest to P&P?
idąc dalej:
czy mogę zastosować te elementy z 3.0( korbowody i wał korbowy do 2.6)? oczywiście po odpowiednim obrobieniu zebatki napędzającej pomp oleju?
PS: czy wał z sedana Q ma tę samą długość co w AVANT Q?
ale średnica cylindra jest taka sam dla wszystkich trzech silników...
do sedna:
mam 2.6 na stole bez progu na tulejach i chce to wrzucić zamiast mojego 2.8 ale dokupić wał z korbowodami i panewki nad wymiar z AAH...jest to P&P?
idąc dalej:
czy mogę zastosować te elementy z 3.0( korbowody i wał korbowy do 2.6)? oczywiście po odpowiednim obrobieniu zebatki napędzającej pomp oleju?
PS: czy wał z sedana Q ma tę samą długość co w AVANT Q?
Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
Miałem już taki sam dylemat, też miałem dorżnięte AAH i ABC w dobrym stanie.Rychu82 pisze:nie mam etki ale wydaje mi się, że numer bloku jest ten sam dla 2.6 i 2.8....nie wiem co z 3.0
ale średnica cylindra jest taka sam dla wszystkich trzech silników...
do sedna:
mam 2.6 na stole bez progu na tulejach i chce to wrzucić zamiast mojego 2.8 ale dokupić wał z korbowodami i panewki nad wymiar z AAH...jest to P&P?
I niestety ale bloki 2.6 i 2.8 NIE SĄ TAKIE SAME. Ten z AAH jest wyższy i stąd bierze się różnica w pojemności między tymi silnikami. AAH i ABC różnią się także wałem korbowym i tłokami, natomiast takie same są w nich korbowody.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Re: [B4 V6] zmiana pojemnośći silnika/ zmiana skoku
delikatnie mówiąc niedobrze...jaco82 pisze:Miałem już taki sam dylemat, też miałem dorżnięte AAH i ABC w dobrym stanie.Rychu82 pisze:nie mam etki ale wydaje mi się, że numer bloku jest ten sam dla 2.6 i 2.8....nie wiem co z 3.0
ale średnica cylindra jest taka sam dla wszystkich trzech silników...
do sedna:
mam 2.6 na stole bez progu na tulejach i chce to wrzucić zamiast mojego 2.8 ale dokupić wał z korbowodami i panewki nad wymiar z AAH...jest to P&P?
I niestety ale bloki 2.6 i 2.8 NIE SĄ TAKIE SAME. Ten z AAH jest wyższy i stąd bierze się różnica w pojemności między tymi silnikami. AAH i ABC różnią się także wałem korbowym i tłokami, natomiast takie same są w nich korbowody.
to teraz mogę pewnie wsadzić ABC zamiast mojego AAH na osprzecie i dolocie z 2.8...czy tez jakies niespodzianki moga sie trafic?
a głowice są takie same w 2.6 i 2.8?
kurcze no szkoda mi tego motoru bo dmucha 13 do 13,5bara(zimny , wykrecone wszystkie swieczki i przepustnica na max)
same głowice na tę chwile przerzucę jak się da ale jak będzie u mnie schodek na cylindrach albo znajdę kawałek przepustnicy,który się ukruszył, w cylidrach a nie w kolektorze to poświęce te 0,2 litra pojemnosci.... tylko czy to takie hop-siup ?
[ Dodano: 2013-12-29, 15:23 ]
a co ten wał napędowy z kombiaka do sedana quattro podchodzi...bo tematu nie moge znalezc?
- PuSzEk
- Forum Audi 80
- Posty: 503
- Rejestracja: 22 sty 2011, 21:46
- Imię: Bartek
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Rzeszów
Pamiętaj, lepsze zdrowe 2.6 niż zakatowane 2.8, a spokojnie idzie nie dużym kosztem osiągnąć tą serie 174km co ma 2.8, moim zdaniem ta konfiguracja o której mówimy daje jakie 160-165KM na silniku ABC połączonego z osprzętem AAHRychu82 pisze:dzięki zatem zrzucam swoje głowice, oglądam gładzie i zadecyduję czy bedzie 2.6 czy 2.8
szkoda mi tych 0,2litra...wolałbym dodać tyle niż odjąć
jak mój dół będzie słaby (jak go kupiłem 3 lata temu to był na 3 generacji lpg 8lat i był na minaralu teraz 4 gen i na półsyntetyku) to zmieniam bankowo. z tego co wiem to jeździł na mineralu może 0,5 roku u "przejsciowego właściciela" a piszę to dlatego, że wiele razy widziałem opinię, że lepszy zdrowe 2.6 niż zmęczone 2.8 i się z nią nie zgadzam.
chętnie zweryfikuje zdrowe 2.6 na przyspieszenie ...no ale , że moje jest zakatowane to też nie jest przesądzone...poprostu cieknie z głowicy i konsumuje olej (niby max 01 na 100km to nie tragedia).
w tym tygodniu pewnie okaże się co tam piszczy.
też myślę że 160-165km da rade na takiej konfiguracji, szczegolnie że małą przepustnicę mam juz przerobioną na fi35. do tego wkładka KN dojdzie no i coś ze sterownikiem(na necie zarzekają się że ten czip za 200 podnisi moc o ponad 15km)
więc procentowo po tym wszystkim nie powinno byc duzej róznicy.
co będzie to będzie i tak bez hamowni wróżenie z fusów
jeszcze raz dzieki za udzial w temacie
PS wystarczy do przekładki silnika żeby zdjąc cały przód, bez zdejmowania sanek(bez kanału)?
chętnie zweryfikuje zdrowe 2.6 na przyspieszenie ...no ale , że moje jest zakatowane to też nie jest przesądzone...poprostu cieknie z głowicy i konsumuje olej (niby max 01 na 100km to nie tragedia).
w tym tygodniu pewnie okaże się co tam piszczy.
też myślę że 160-165km da rade na takiej konfiguracji, szczegolnie że małą przepustnicę mam juz przerobioną na fi35. do tego wkładka KN dojdzie no i coś ze sterownikiem(na necie zarzekają się że ten czip za 200 podnisi moc o ponad 15km)
więc procentowo po tym wszystkim nie powinno byc duzej róznicy.
co będzie to będzie i tak bez hamowni wróżenie z fusów
jeszcze raz dzieki za udzial w temacie
PS wystarczy do przekładki silnika żeby zdjąc cały przód, bez zdejmowania sanek(bez kanału)?
Może macie możliwość w celu końcowego sprawdzenia (bo mam podobny dylemat) że to nie pasuje wymiary tłoków od ABC i AAH, tzn potrzebuję wymiar "b" taki jak na foto. Mam podejrzenie że tłok jest niższy w AAH niż w ABC. Jak macie jakieś tłoki na wierzchu możecie porobić foto i pomierzyć.
Z góry dzięki koledzy
Z góry dzięki koledzy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Niestety nie mierzyłem tylko gdzieś w sieci wyczytałem, że różnią się wysokością (była chyba mowa o kilku mm ale głowy nie dam uciąć). ETKA podaje inne nr dla tych bloków:Rychu82 pisze:jaco82, mierzyłeś wysokości bloków AAH i ABC? jaka to jest różnica w wysokości?
AAH 078 103 101 B
ABC 078 103 101A
tyle tylko, że jest mowa o bloku z tłokami :shock:
Muszę jednak przyznać, że zaczynam mieć poważne wątpliwości czy aby na pewno te bloki się rożnią, ponieważ przez chwilą trzymałem w ręku tłoki od AAH/ABC i te drugie są wyższe o ok 2,5mm (licząc od osi sworznia oczywiście). Wały w tych silnikach na pewno są inne, korby takie same. Zakładając więc, że wał od AAH ma większe wykorbienie, takie same korbowody i niższe tłoki to rzeczywiście nie ma sensu zmiany bloku bo takim zabiegiem da się uzyskać większą pojemność.
Jeżeli tak jest to popełniłem życiowy błąd remontując swoje AAH