[ABK] Zmiana przepływomierza klapkowego na "współczesny
Dzięki za fatygę w odnajdywaniu tego, ale płacić drugie 150zł za przesyłkę - nie kręci mnie to. Szkoda, że nie jest to dostępne u Nas w kraju. Jeżeli chodzi o sprowadzanie, to też znalazłem te przepływki na zagranicznych sklepach i to całkiem tanio wychodziły hurtem (min. 10 sztuk), ale nie doczytywałem o kosztach wysyłki tego do Polski... Poza tym... Gdybym miał pewność, że to tylko "Plug'n Play" i wszystko ładnie śmiga...
http://translate.googleusercontent.com/ ... oNum0OEyvA
A tu na tym forum na ostatniej focie pierwszego posta widać jakieś kabelki, jakieś urządzonko obok... Wygląda mi na to, że sygnał z przepływki trafia do tego urządzonka i jest w nim "tłumaczony" na sygnał zrozumiały dla ECU ABK. A i jeszcze na końcu tutorialowego postu jest coś napisane, a bynajmniej ja to tak rozumiem, że trzeba to potem jeszcze stroić <buu>. Gdybym może pracował, to bym się w to pobawił, ale jestem tylko uczniem i za te 300zł (gdybym je miał <rotfl> ) jest ponad 1 000km jeżdżenia.
Dziś podjąłem drugą próbę reanimacji org przepływki i jutro, jak pozwoli na to czas, to spróbuję ją wrzucić i sprawdzić. Jak nic się nie poprawi, to wrzucam spowrotem tę oplowską i śmigam na LPG-u - co tu dużo gadać. Może kiedyś wrócę do tego tematu i postaram się upolować tego Siemensa 5WK9 635... A jak nie to jeszcze poszukam, może po brata starym oplu będzie gdzieś w garażu podobna budową przepływka i z nią się pobawię. Tylko trzebaby ogarnąć "pinout"
W Audi piny 1 i 4 odpowiadają za temperaturę, tak? A dwa środkowe, to potencjometr klapki? Ważne jest, który to plus, a który to minus?
Pozdro
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
W ABK piny przepływomierza:
1. Sygnał czujnika temperatury
2. Sygnał przepływu powietrza
3. Zasilanie przepływomierza (tutaj podejrzewam że jest to napięcie 5V)
4. Masa do czujnika temperatury powietrza i potencjometru przepływomierza.
Jeszcze można kupić sobie jakiś sterownik piggyback i zrobić konwersje na map sensor albo użyć wyjścia analogowego i dostosować sobie sygnał z innego przepływomierza.
1. Sygnał czujnika temperatury
2. Sygnał przepływu powietrza
3. Zasilanie przepływomierza (tutaj podejrzewam że jest to napięcie 5V)
4. Masa do czujnika temperatury powietrza i potencjometru przepływomierza.
Jeszcze można kupić sobie jakiś sterownik piggyback i zrobić konwersje na map sensor albo użyć wyjścia analogowego i dostosować sobie sygnał z innego przepływomierza.
Dzięki aldi!
Chyba znalazłem kompletny tutek:
http://translate.google.pl/translate?sl ... _abk_vw_2e
Czyli tak, jak mówisz, potrzebne jest dodatkowe urządzonko, które to "poprowadzi".
Może i by ten ktoś sprzedał to do Polski (w formularzu zakupu jest do wyboru kilka krajów, ale Polski samej w sobie nie ma). Koszt to około 200zł+przesyłka. Potem trzeba dokupić do tego sam przepływomierz... Kiedy to znalazłem, to miałem nadzieję na tanią podmianę i dodatkowo wzrost osiągów i spadek spalania <ok> , no ale okazuje się, że nie jest to takie proste i koszta są całkiem spore...
Pozdro
Chyba znalazłem kompletny tutek:
http://translate.google.pl/translate?sl ... _abk_vw_2e
Czyli tak, jak mówisz, potrzebne jest dodatkowe urządzonko, które to "poprowadzi".
Może i by ten ktoś sprzedał to do Polski (w formularzu zakupu jest do wyboru kilka krajów, ale Polski samej w sobie nie ma). Koszt to około 200zł+przesyłka. Potem trzeba dokupić do tego sam przepływomierz... Kiedy to znalazłem, to miałem nadzieję na tanią podmianę i dodatkowo wzrost osiągów i spadek spalania <ok> , no ale okazuje się, że nie jest to takie proste i koszta są całkiem spore...
Pozdro
Czytam cały ten temat i myślę że napiszę tutaj zamiast zakładać nowy temat.
W moim Audi 2.3 NG mam zamontowaną świnkę, bo mam zdemontowany wtrysk mechaniczny i zastosowany elektroniczny. Zastanawia mnie teraz jaką mógłbym zastosować u siebie przepustnicę? Bo z tego co rozumiem mogę ją potem podłączyć do swinki bez dodatkowych urządzeń o którym jest tutaj mowa? Aktualnie będę demontował mikser, więc chętnie skupie się na nowej przepustnicy.
W moim Audi 2.3 NG mam zamontowaną świnkę, bo mam zdemontowany wtrysk mechaniczny i zastosowany elektroniczny. Zastanawia mnie teraz jaką mógłbym zastosować u siebie przepustnicę? Bo z tego co rozumiem mogę ją potem podłączyć do swinki bez dodatkowych urządzeń o którym jest tutaj mowa? Aktualnie będę demontował mikser, więc chętnie skupie się na nowej przepustnicy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tutaj była mowa o urządzeniach, które umożliwiają podłączenie innego przepływomierza. Można podłączyć inny przepływomierz i dostroić go z użyciem świnki (albo zrobić konwersje na map sensor z jej użyciem) ale tutaj była szukana opcja bardziej ekonomiczna. Ale to cie nie interesuje bo DEC ci samodzielnie steruje wtryskiem.emanuel33 pisze:bez dodatkowych urządzeń o którym jest tutaj mowa?
Nie wiem czy przy przy DECu, który pracuje w trybie samodzielnego sterownika wtrysku dobrze by było mieć potencjometryczny czujnik położenia przepustnicy aby wykorzystać go do wzbogacenia ilości paliwa przy nagłym otwarciu przepustnicy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lis 2010, 12:20
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Jak masz mechaniczny wtrysk to musisz przejść całą przeróbkę na elektroniczny. Bo przy mechanicznym wtrysku klapa mechanicznie porusza tłoczkiem w rozdzielaczu paliwa. Może jakby zastosować jakiś mega dokładny i szybkie serwomechanizm, który by sterował tłoczkiem rozdzielacza na podstawie odczytów z przepływomierza. Ale to już wywarzanie otwartych drzwi z użyciem tony trotylu.wicher__91 pisze:Siema a czy jest możliwość zmiany przepływomierza z klapkowego na termiczny w ACE???
Jak masz wtrysk elektroniczny digifanta (nie wiem czy były wersje do 16V z klapkowym) to też można przejść z użyciem świnki. Ktoś nawet kiedyś na elektrodzie stworzył wynalazek na mikrokontrolerze do dostosowywania przepływomierza z gorącym drutem do digifanta. Ale świnka będzie dokładniejsza.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 lis 2010, 12:20
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czyli jak to rozumieć z tą świnką? Mam np ABK chce przepływke ciepły drut, zmieniam przepływke, wywalam oryginalne Ecu i podlaczam swiniaka, oraz z przeplywki podlaczam kable do swiniaka? To troche za proste wg mnie...
https://www.drive2.ru/l/288230376152988323/
Pytanie, po co niektorzy emulują to wszystko? Sygnał jest analogowy, czyli taki sam jak w naszych audikach. Tutaj nie widzialem niczego ani nie zauwazylem zadnych dodatkowych ingerencji typu emulatorki itd. Tylko wyciecie dziury i odpowiednio piny podlaczyl (Oba sa analogowe wiec nie ma przejscia z C/A)
https://www.drive2.ru/l/288230376152988323/
Pytanie, po co niektorzy emulują to wszystko? Sygnał jest analogowy, czyli taki sam jak w naszych audikach. Tutaj nie widzialem niczego ani nie zauwazylem zadnych dodatkowych ingerencji typu emulatorki itd. Tylko wyciecie dziury i odpowiednio piny podlaczyl (Oba sa analogowe wiec nie ma przejscia z C/A)
Ostatnio zmieniony 08 sty 2015, 15:50 przez Parzo, łącznie zmieniany 1 raz.