Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] Zmiana przepływomierza klapkowego na "współczesny

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 27 gru 2013, 01:23

Też jestem zainteresowany przeróbką przepływki :) Jeśli jest lista chętnych, to proszę mnie dopisać ;)

Leito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 wrz 2010, 19:38

Post autor: Leito » 30 gru 2013, 21:01

vmax300 pisze:Leito, powinno pasować :)

http://www.ebay.pl/itm/VOLGA-AIR-FLOW-M ... 460cf88e54
Dzięki za fatygę w odnajdywaniu tego, ale płacić drugie 150zł za przesyłkę - nie kręci mnie to. Szkoda, że nie jest to dostępne u Nas w kraju. Jeżeli chodzi o sprowadzanie, to też znalazłem te przepływki na zagranicznych sklepach i to całkiem tanio wychodziły hurtem (min. 10 sztuk), ale nie doczytywałem o kosztach wysyłki tego do Polski... Poza tym... Gdybym miał pewność, że to tylko "Plug'n Play" i wszystko ładnie śmiga...

http://translate.googleusercontent.com/ ... oNum0OEyvA

A tu na tym forum na ostatniej focie pierwszego posta widać jakieś kabelki, jakieś urządzonko obok... Wygląda mi na to, że sygnał z przepływki trafia do tego urządzonka i jest w nim "tłumaczony" na sygnał zrozumiały dla ECU ABK. A i jeszcze na końcu tutorialowego postu jest coś napisane, a bynajmniej ja to tak rozumiem, że trzeba to potem jeszcze stroić <buu>. Gdybym może pracował, to bym się w to pobawił, ale jestem tylko uczniem i za te 300zł (gdybym je miał <rotfl> ) jest ponad 1 000km jeżdżenia.

Dziś podjąłem drugą próbę reanimacji org przepływki i jutro, jak pozwoli na to czas, to spróbuję ją wrzucić i sprawdzić. Jak nic się nie poprawi, to wrzucam spowrotem tę oplowską i śmigam na LPG-u - co tu dużo gadać. ;) Może kiedyś wrócę do tego tematu i postaram się upolować tego Siemensa 5WK9 635... A jak nie to jeszcze poszukam, może po brata starym oplu będzie gdzieś w garażu podobna budową przepływka i z nią się pobawię. Tylko trzebaby ogarnąć "pinout" :D

W Audi piny 1 i 4 odpowiadają za temperaturę, tak? A dwa środkowe, to potencjometr klapki? Ważne jest, który to plus, a który to minus?

Pozdro

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 31 gru 2013, 00:03

W ABK piny przepływomierza:
1. Sygnał czujnika temperatury
2. Sygnał przepływu powietrza
3. Zasilanie przepływomierza (tutaj podejrzewam że jest to napięcie 5V)
4. Masa do czujnika temperatury powietrza i potencjometru przepływomierza.

Jeszcze można kupić sobie jakiś sterownik piggyback i zrobić konwersje na map sensor albo użyć wyjścia analogowego i dostosować sobie sygnał z innego przepływomierza.

Leito
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 02 wrz 2010, 19:38

Post autor: Leito » 31 gru 2013, 01:37

Dzięki aldi!

Chyba znalazłem kompletny tutek:

http://translate.google.pl/translate?sl ... _abk_vw_2e

Czyli tak, jak mówisz, potrzebne jest dodatkowe urządzonko, które to "poprowadzi".

Może i by ten ktoś sprzedał to do Polski (w formularzu zakupu jest do wyboru kilka krajów, ale Polski samej w sobie nie ma). Koszt to około 200zł+przesyłka. Potem trzeba dokupić do tego sam przepływomierz... Kiedy to znalazłem, to miałem nadzieję na tanią podmianę i dodatkowo wzrost osiągów i spadek spalania <ok> , no ale okazuje się, że nie jest to takie proste i koszta są całkiem spore...

Pozdro

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 31 gru 2013, 03:15

Czyli wychodzi to samo, co musculus na elektrodzie zrobił?

dzilo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 05 maja 2011, 22:14

Post autor: dzilo » 01 sty 2014, 18:22

Tak dokładnie... Chyba nie ma innej metody na zastąpienie przepływomierza klapkowego

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 01 sty 2014, 20:01

W niektórych silnikach z wtryskiem ciągłym były też przepływki termiczne. Ale nie wiem, jaki to rodzaj wtrysku. Chyba simos się nazywa. Jest np w silniku ADL.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 21 kwie 2014, 21:22

Czytam cały ten temat i myślę że napiszę tutaj zamiast zakładać nowy temat.
W moim Audi 2.3 NG mam zamontowaną świnkę, bo mam zdemontowany wtrysk mechaniczny i zastosowany elektroniczny. Zastanawia mnie teraz jaką mógłbym zastosować u siebie przepustnicę? Bo z tego co rozumiem mogę ją potem podłączyć do swinki bez dodatkowych urządzeń o którym jest tutaj mowa? Aktualnie będę demontował mikser, więc chętnie skupie się na nowej przepustnicy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 kwie 2014, 22:13

emanuel33 pisze:bez dodatkowych urządzeń o którym jest tutaj mowa?
Tutaj była mowa o urządzeniach, które umożliwiają podłączenie innego przepływomierza. Można podłączyć inny przepływomierz i dostroić go z użyciem świnki (albo zrobić konwersje na map sensor z jej użyciem) ale tutaj była szukana opcja bardziej ekonomiczna. Ale to cie nie interesuje bo DEC ci samodzielnie steruje wtryskiem.

Nie wiem czy przy przy DECu, który pracuje w trybie samodzielnego sterownika wtrysku dobrze by było mieć potencjometryczny czujnik położenia przepustnicy aby wykorzystać go do wzbogacenia ilości paliwa przy nagłym otwarciu przepustnicy.

wicher__91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 15 lis 2010, 12:20

Post autor: wicher__91 » 05 sty 2015, 14:25

Siema a czy jest możliwość zmiany przepływomierza z klapkowego na termiczny w ACE???

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 sty 2015, 18:45

wicher__91 pisze:Siema a czy jest możliwość zmiany przepływomierza z klapkowego na termiczny w ACE???
Jak masz mechaniczny wtrysk to musisz przejść całą przeróbkę na elektroniczny. Bo przy mechanicznym wtrysku klapa mechanicznie porusza tłoczkiem w rozdzielaczu paliwa. Może jakby zastosować jakiś mega dokładny i szybkie serwomechanizm, który by sterował tłoczkiem rozdzielacza na podstawie odczytów z przepływomierza. Ale to już wywarzanie otwartych drzwi z użyciem tony trotylu.

Jak masz wtrysk elektroniczny digifanta (nie wiem czy były wersje do 16V z klapkowym) to też można przejść z użyciem świnki. Ktoś nawet kiedyś na elektrodzie stworzył wynalazek na mikrokontrolerze do dostosowywania przepływomierza z gorącym drutem do digifanta. Ale świnka będzie dokładniejsza.

wicher__91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 15 lis 2010, 12:20

Post autor: wicher__91 » 06 sty 2015, 17:00

Jest gdzieś na forum opisanie jak zrobić wtrysk z mechanicznego na elektroniczny??

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 06 sty 2015, 17:04

W moim podpisie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 06 sty 2015, 17:04


Awatar użytkownika
Parzo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 149
Rejestracja: 16 lut 2011, 23:14
Lokalizacja: 3 Miasto

Post autor: Parzo » 08 sty 2015, 15:42

Czyli jak to rozumieć z tą świnką? Mam np ABK chce przepływke ciepły drut, zmieniam przepływke, wywalam oryginalne Ecu i podlaczam swiniaka, oraz z przeplywki podlaczam kable do swiniaka? To troche za proste wg mnie...
https://www.drive2.ru/l/288230376152988323/
Pytanie, po co niektorzy emulują to wszystko? Sygnał jest analogowy, czyli taki sam jak w naszych audikach. Tutaj nie widzialem niczego ani nie zauwazylem zadnych dodatkowych ingerencji typu emulatorki itd. Tylko wyciecie dziury i odpowiednio piny podlaczyl (Oba sa analogowe wiec nie ma przejscia z C/A)
Ostatnio zmieniony 08 sty 2015, 15:50 przez Parzo, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl