Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 wrz 2013, 13:51

kyuubi1990 pisze:O jak zablokowac sterownik przed ustawieniem zaplonu ?
to dotyczy ABK, w NG chyba nie trzeba tego robić.
A jak chcesz wiedzieć tak z ciekawości to przejrzyj ten temat tam zapewne jest napisane co i jak :-P

kyuubi1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 18 sie 2012, 15:12
Lokalizacja: Okolice Łodzi

Post autor: kyuubi1990 » 22 wrz 2013, 14:17

Tak tylko profilaktycznie pytam :) bo mi sie rowniez wydawalo ze w ng nic nie rusza :)

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 lis 2013, 15:29

Niedawno dzwonił do mnie użytkownik ABK.

Otóż jego niby mechanik ustawiał zapłon za pomocą Vaga na jałowych obrotach. Jego procedura:

Zablokował sterownik i wszedł w blok gdzie jest wskazany stopień zapłonu i tak pokręcił aparatem, żeby wskazywało 6 stopni.

Wydaje mi się to już niemożliwe na samym początku ponieważ Vag w Basic Settings (zablokowany sterownik) widzi tylko grupę 000 czyli to:



Obrazek

Nie wiem czy w ABK (miałem ale nie testowałem) tak jest ale u mnie w TDI (1Z) w momencie przełączenia podczas pracy na BS grupa 000 na jakąkolwiek wyższą grupę sterownik automatycznie się odblokowuje (wchodzi w tryb Measuring Blocks).

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 25 lis 2013, 16:09

Może to też metoda, ustawić na lampie wyprzedzenie (względem 0) takie jak widzi sterownik.

Ostatnio kombinowałem aby zmierzyć miernikiem na włączonym zapłonie pokręcając silnikiem w którym miejscu wychodzi punkt zmiany napięcia (w ABK z dobrze ustawionym zapłonem). A później mając takie dane referencyjne ustawić w innym ABK.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 lis 2013, 17:59

Francis1982 pisze:Zablokował sterownik i wszedł w blok gdzie jest wskazany stopień zapłonu i tak pokręcił aparatem, żeby wskazywało 6 stopni.
raczej nie da rady ponieważ po zablokowaniu sterownika w tym miejscu są same zera przynajmniej tak jest u mnie.

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 25 lis 2013, 18:20

PieterB pisze:
Francis1982 pisze:Zablokował sterownik i wszedł w blok gdzie jest wskazany stopień zapłonu i tak pokręcił aparatem, żeby wskazywało 6 stopni.
raczej nie da rady ponieważ po zablokowaniu sterownika w tym miejscu są same zera przynajmniej tak jest u mnie.
Skoro piszesz o grupie 000 w trybie Basic Settings coś jest nie tak u ciebie.

Niedawno na forum znalazłem poprawne wskazania vaga w BS grupa 000 ale teraz nie umiem tego się doszukać.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 lis 2013, 19:26

Francis1982 pisze:Skoro piszesz o grupie 000 w trybie Basic Settings coś jest nie tak u ciebie.
a sorry mój pomyłek :-P miałem na myśli grupę 5 lub 6 blok 3 bo tam pokazuje wyprzedzenie zapłonu dynamiczne w stopniach.
W grupie 000 to nie pamiętam jak tam i co tam pokazuje w BS.

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 27 gru 2013, 21:19

Witam. Dziś sprawdzałem wyprzedanie konta zapłonu ale na kole wałka rozrządu. Po odpięciu niebieskiego czujnika i przegazowaniu 3x efekt był taki że zapłon biegał raz w tą raz w tą. Może komp się nie zablokował. Jak to zrobić VAGIEM?
Walczę ze spalaniem 19L/100KM LPG.

P.S. Zauważyłem że strasznie coś dzwoni pod pokrywą zaworów. Nie potrafię rozróżnić spalania stukowego od szklanek.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 gru 2013, 07:51

WhiteWhite pisze:Jak to zrobić VAGIEM?
wchodząc w basic settings :-P a poza tym w tym temacie jest to już chyba kilka razy opisane.

Awatar użytkownika
WhiteWhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 10 sie 2013, 08:19
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: WhiteWhite » 01 sty 2014, 12:05

Dodaję filmik jak wygląda u mnie wyprzedzanie zapłonu. Lampa niestety led ale widać jak to działa. W drugiej części filmu słychać jak coś dzwoni pod pokrywą zaworów.



A tu ciekawostka. Ustawienie rozrządu czy to tak ma być? Tzn. na kole zamachowym zero jest przecięte a na wałku tak jak na zdjęciuObrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 01 sty 2014, 15:57

Moim zdaniem to te 0 nie jest przeciete. I temu gorne koło sie rozjezdza. Pierwszy tłok jest w GMP przy takim ustawieniu rozrzadu? faktycznie pod pokrywa niepokojacy dzwiek. Lepiej zajrzyj tam czy jest smarowanie.
.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 01 sty 2014, 19:47

WhiteWhite, przeczytaj chodź kilka stron tego tematu a dowiesz się jak prawidlowo ustawić zaplon. A to dzwonienie to raczej nie wina źle ustawionego zapłonu.
karolas123 pisze:Moim zdaniem to te 0 nie jest przeciete. I temu gorne koło sie rozjezdza.
też mi się tak wydaje

Awatar użytkownika
Francis1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1728
Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Francis1982 » 01 sty 2014, 23:25

Żadna ciekawostka bo nie wiadomo czy sterownik zablokowany. Poza tym lampy led ma ją zbyt dużą bezwładność i nawet nie nadają się do polonezów a tym bardziej Audi.

A vagiem blokujemy sterownik wchodząc w Basic Settings (wcześniej wchodząc w Measuring Blocks kub od razu).

Zmienią się nieco obroty itp.

no i każda ingerencja (przygazowanie) powoduje wyjście z tego trybu co vag pokaże...

Awatar użytkownika
kucik96
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 46
Rejestracja: 03 lip 2013, 19:11
Lokalizacja: Żnin

Post autor: kucik96 » 03 cze 2014, 19:58

Więc tak. Jestem świeżutko po kapitalnym remoncie ABK. Jednak czuję, że autko nie zbiera się jak powinno, wydaje mi się, że zapłon jest zbyt wczesny. Niby był ustawiony rok, temu ale u tego samego mechanika co teraz stoi, któremu jak wspomnę o blokowaniu kompa, ustawianiu na obrotach itd. to mówi, że w tym internecie bzdury piszą ;) Mam lampę bez ustawianego kąta, nie mam VAGa. Jak po kolei ustawiać zapłon, gdzie kręcić, gdzie patrzeć? Chciałbym mieć pewność, że będę robił dobrze. No chyba, że znajdę na forum dobrodzieja z kujawsko-pomorskiego, bądź jakichkolwiek okolic Żnina (np. wielkopolskie), który zna się na tym? Wolałbym mimo wszystko dać autko komuś doświadczonemu. Z góry dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 cze 2014, 20:36

kucik96, przejrzyj kilka stron tego tematu a wszystkiego się dowiesz :-P w tym temacie jest to kilka razy napisane jak poprawnie to zrobić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl