Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Swap napędu Quattro

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 16 gru 2013, 09:04

Bohema.
W b2 q firma quattro gmbh przerabiala podwozia pod Q . jak wymjmujesz kanape to dokładnie widać gdzie cieli podłogę w wstawiali nowa.
No ma opcji wsadzenia Q bez zmiany podłogi i tunelu.
Wielu już próbowało i niestety poległo i zniszczyli kilka B2 Coupe i B3 q sedany.
Niestety.

Polecam zakup ori quattro i jego odbudowe.

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 16 gru 2013, 12:56

A masz może fotki z prac przy 80tce B3 albo B2? Różnice w podłodze itp.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 04 sty 2014, 21:59

mam małe pytanko napęd quattro różni się czymś ? chodzi mi o to czy np 2.0 czy 2.8 lub S2 miało takie same napędy czy czymś się różniło było jakoś wzmacniane wiadomo w S2 chyba grubsze pół osie i piasty 5x112 :-)

Awatar użytkownika
Marcin_Skiii
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 01 sty 2014, 21:22
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Marcin_Skiii » 18 sty 2014, 22:31

A powiedzcie mi czy w każdej 90 b3 sedan był bak tak jak w quattro za kanapą tylną?

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 19 sty 2014, 03:41

Wszystkie czterodrzwiowe modele audi 80/90 B3 miały bak paliwa umieszczony pionowo, za oparciem tylnej kanapy. Oba elementy oddziela metalowa ściana grodziowa. Ponieważ quattro ma inny kształt tylnej części podłogi, zapewne i bak jest trochę inny, ale na 100% tak samo zamocowany.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 20 sty 2014, 13:50

bohema667 pisze:Ponieważ quattro ma inny kształt tylnej części podłogi, zapewne i bak jest trochę inny, ale na 100% tak samo zamocowany.
Dokładnie, mocowanie baku jest takie samo. Bak w quattro jest niższy ponieważ podłoga jest wyżej. Jest za to szerszy, na długości jest taki sam jak w ośce. Czyli bak z quattro zamontujemy do ośki zaś naodwrót nie.

Serus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 08 paź 2011, 19:06
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Serus » 24 lut 2014, 23:25

Audi Sport, Możemy liczyć na jakieś fotki jak Ci wyszedł ten przeszczep ?

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 08 maja 2014, 23:51

panowie ponawiam pytanie z czego najlepiej szukać osprzętu quattro z jakiej wersji silnikowej ? żeby to wpakować do TDI oczywiście już pod skrzynie 6 gang np DQT myślę . były jakieś różnice w osprzęcie ? mocne , słabe . Tak dobrze nie jestem jeszcze w tym oblatany a chciałbym zbudować sobie napęd mocniejszy

http://olx.pl/oferta/audi-80-b4-sedan-2 ... e4b1730750

chodzi mi pogłowie ta oferta , trochę wisi już na tablicy

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 09 maja 2014, 07:30

sedana nie bierz, nawet w 2.8 z tyłu masz małe łożyska.

Najlepszy będzie avant V6, bo zawsze tył bedzie "duzy", bo to avant, a z racji v6 również przód.
Napęd z s2 jest jeszcze ciut lepszy, bo masz wieksze przeguby wew. ale ten z avanta V6 bedzie ok.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 09 maja 2014, 09:48

dzięki już przynajmniej wiem na co polować konkretnie ;-)

Ramalho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2011, 16:49

Post autor: Ramalho » 16 maja 2014, 11:29

Podłącze się pod temat, udało Mi się kupić Avanta 80 2.6 V6 Quattro 95 rok za 1200 PLN ( zerwany rozrząd) i chce przerzucić quattro do swojej oski 2.6 91 rok i trochę martwią Mnie podzielone opinie na temat podłużnic i ich grubości :( jak i postów o nie dolegającej łapie chyba skrzyni? Mógłby ktoś zająć oficjalne stanowisko ? :) Od razu zaznaczę, że dawca nie nadaje się do dalszej eksploatacji, bo jest wyrejestrowany. Jakie są można napotkać trudności
oprócz dodatkowego mocowania z tyłu.

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 16 maja 2014, 15:34

Teoretycznie nie powinno być żadnych trudności. W B4 znajdują się mocowania pod tylny wózek i elementy napędu oraz zawieszenia.

Ramalho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 54
Rejestracja: 07 paź 2011, 16:49

Post autor: Ramalho » 16 maja 2014, 16:12

Czytałem całe tematy tutaj na forum i w jednym ktoś się kłócił o grubość podłużnic, a na drugim były jakieś problemy z nie dość dopasowaną poduszke skrzyni dlatego pytam

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 17 maja 2014, 10:40

Rozpocznij swapa i jak będzie coś do dopasowania - to dopasujesz. Nawet gdyby nikomu się nie udało, to warto byłoby spróbować skoro masz już części wraz z "dawcą" obok.

bohema667
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 75
Rejestracja: 20 gru 2011, 05:29
Lokalizacja: Murowana Goślina

Post autor: bohema667 » 18 maja 2014, 06:48

O grubość podłużnic się nie martw, bo w 80/90 B3 w ogóle ich nie ma i jeżdżą <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl