[B4 2.6 ABC] Stukanie w silniku. Kapitalka silnika na własną
[B4 2.6 ABC] Stukanie w silniku. Kapitalka silnika na własną
Witam. Jestem tu nowy i gdyby nie fakt dość awaryjnej sytuacji nie zaśmiecał bym forum swoimi tematami.
Auto wróciło od mechanika po malej kapitalce silnika. Zrobione głowice , wymienione pierścienie (honowanie nie było wymagane , stan gładzi cylindrycznych bdb , przebieg silnika 202 tys) obrócone panewki główne na druga stronę. Na początku stuki pojawiały się tylko po rozgrzaniu silnika i były ciche. W tej chwili stuka od samego odpalenia i jest dużo glośniej (filmik tego nie oddaje , słabo to słychać mniej więcej od polowy filmiku bliżej prawej głowicy). Super fachowcem nie jestem ale nie chce mi się wierzyć ze to popychacz. Co do dzwięku trzeba się dobrze wsłuchać , chodzi mi o ten wolniejszy i niższy stukot jakby młotek (samoregulacje tez trochę grają ale to wyższy ton).
oto link do filmiku z usterką. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam
Auto wróciło od mechanika po malej kapitalce silnika. Zrobione głowice , wymienione pierścienie (honowanie nie było wymagane , stan gładzi cylindrycznych bdb , przebieg silnika 202 tys) obrócone panewki główne na druga stronę. Na początku stuki pojawiały się tylko po rozgrzaniu silnika i były ciche. W tej chwili stuka od samego odpalenia i jest dużo glośniej (filmik tego nie oddaje , słabo to słychać mniej więcej od polowy filmiku bliżej prawej głowicy). Super fachowcem nie jestem ale nie chce mi się wierzyć ze to popychacz. Co do dzwięku trzeba się dobrze wsłuchać , chodzi mi o ten wolniejszy i niższy stukot jakby młotek (samoregulacje tez trochę grają ale to wyższy ton).
oto link do filmiku z usterką. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2014, 12:35 przez mesiah, łącznie zmieniany 5 razy.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Dobrze by było stetoskopem osłuchac skąd dobiega ten dźwiek. Szklanki lekko słychać ale ja bym ty stawiał jeszcze poza panewką nieszczelność na kolektorach - też potrafią wydawać specyficzne cykanie. Nie mniej jednak skoro występowało to na cipłym silniku a na zimnym nie to wskazywałoby to na panewki.
Rozrząd na bank dobrze ustawiony?
Rozrząd na bank dobrze ustawiony?
Dziękuje Wam za odpowiedz:) Rozrząd ustawiony na blokadę także chyba ok. Panewki były przytarte dlatego też je obrócili. Ogólnie nie było mnie przy składaniu silnika. Robili mi to znajomi więc to trudny temat i nie chce wyjść na debila. Mówiłem wał jest ładny dajcie nowe panewki to nie bo szkoda kasy. Remont zrobili mi bezgotówkowo robota za robotę także stad taka dziwna sytuacja. Zapomniałem dodać. Auto kupione za 2tys z powodu dymienia z wydechu. Po rozebraniu okazało się ze jeden tłok jest lekko stuknięty i jest wgniotka w głowicy. Coś musiało wpaść do komory spalania. Został wymieniony tłok razem z korbowodem.
Krew mnie zaleje. Nie oszczędzam na tym aucie bo je lubię a tu takie szopki. Nie jestem zwolennikiem wkładania drugiego motoru bez jego rozbierania , dlatego tez wolałem zrobić ten posiadany i się nie martwic ze za 50 tys co się wykrzaczy. To teraz mam , zrobiłem 1300km od remontu i jaja. Nawet Motula 5w40 zalałem po 300km od odbioru auta (zalali mi gm 10w40). Jest na forum ktoś kto stwierdzi co się dzieje i mieszka kolo moraga , olsztyna , elbląga?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
mesiah, czego nie zrozumiałeś z mojego postu wyżej :?:
ogloszenia/zanim-cos-tu-napiszesz-przec ... t9608.html
ogloszenia/zanim-cos-tu-napiszesz-przec ... t9608.html
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
Brzmi to trochę jak panew, szczeólnie że wspominasz że na poczaktu działo się tak tylko na rozgrzanym oleju... Szkoda że nie dodałeś trochę gazu ani nic bo może było by lepeij słychać...
Możesz zrbić prosty test na panew. Na dobrzerozgrzanym oleju tak po 20-30min jazdy(szczególnie teraz jak jest zima) zrób tak: Zaciągnij ręczny(albo trzymaj hebel) wrzuć jedynke i puszczal powoli sprzeło tak zęby islnik bł na granicy zgasnięcia- jesli dźwięk się nasili to 100% panew, ale jeśli nie to nie oznacza że na 100% nie panew...
Generalnie zrobili Ci rzeźnie, bo jelsi panewki były wytarte to trzeba je było bezdyskusyjnie zmienić(kpl. panewek nie powinnien ksoztować więcej niż 150-200zł), nie wiem też co dokładnie oznacza że je obrócili, ale takich rzeczy się absolutnie nie robi, zresztą nei wiem jak dali rade to zrobić bo panekwi mają zamki zeby ich na odwrót nei włożyć. Nie wiem dokąłdnie jak jest w ABC ale panewki korbowe mają zazwyczja otwór olejwy w jednej połówce, jesli się je obróci to nie dostają oleju...
Dobrze bylo by sprawdzić ciś. oleju w Twoim silniku na zimnym i rozgrzanym albo cohciąz na rozgrzanym.
Jak szybko gasnie Ci kontorlka na zimnym i na rozgrzanym?
Możesz zrbić prosty test na panew. Na dobrzerozgrzanym oleju tak po 20-30min jazdy(szczególnie teraz jak jest zima) zrób tak: Zaciągnij ręczny(albo trzymaj hebel) wrzuć jedynke i puszczal powoli sprzeło tak zęby islnik bł na granicy zgasnięcia- jesli dźwięk się nasili to 100% panew, ale jeśli nie to nie oznacza że na 100% nie panew...
Generalnie zrobili Ci rzeźnie, bo jelsi panewki były wytarte to trzeba je było bezdyskusyjnie zmienić(kpl. panewek nie powinnien ksoztować więcej niż 150-200zł), nie wiem też co dokładnie oznacza że je obrócili, ale takich rzeczy się absolutnie nie robi, zresztą nei wiem jak dali rade to zrobić bo panekwi mają zamki zeby ich na odwrót nei włożyć. Nie wiem dokąłdnie jak jest w ABC ale panewki korbowe mają zazwyczja otwór olejwy w jednej połówce, jesli się je obróci to nie dostają oleju...
Dobrze bylo by sprawdzić ciś. oleju w Twoim silniku na zimnym i rozgrzanym albo cohciąz na rozgrzanym.
Jak szybko gasnie Ci kontorlka na zimnym i na rozgrzanym?
Więc tak. Zarówno na ciepłym jak i rozgrzanym silniku kontrolka smarowania gaśnie momentalnie. Mam dodatkowe zegary w kokpicie ale nie wiem czy to miarodajny wynik , pokazuje 2.2 do 2.5 na rozgrzanym silniku i do końca skali na zimnym. Dodawanie gazu nic nie daje. Najlepiej słychać to właśnie na wolnych obrotach. Po lekkim dodaniu gazu dzwiek ani nie zwiększa częstotliwości ani nie jest głośniejszy. Po nocy przez pol sekundy po odpaleniu silnik strasznie zastuka i przechodzi (nie wiem czy to nie samoregulacje) na parę minut i zaczyna cicho następnie głośniej i tak aż do optymalnej temperatury i efektu z filmiku. Pod obciążeniem nie słychać nic w kabinie. Zlecę komuś ruszanie a sam będę nasłuchiwał. Sam stawiałem na kolebanie tłoka bądz jakiś luz na sworzniu.
[ Dodano: 2014-02-07, 22:03 ]
[ Dodano: 2014-02-07, 22:03 ]
mesiah pisze:Witam. Jestem tu nowy i gdyby nie fakt dość awaryjnej sytuacji nie zaśmiecał bym forum swoimi tematami.
Auto wróciło od mechanika po malej kapitalce silnika. Zrobione głowice , wymienione pierścienie (honowanie nie było wymagane , stan gładzi cylindrycznych bdb , przebieg silnika 202 tys) obrócone panewki korbowe na druga stronę. Na początku stuki pojawiały się tylko po rozgrzaniu silnika i były ciche. W tej chwili stuka od samego odpalenia i jest dużo glośniej (filmik tego nie oddaje , słabo to słychać mniej więcej od polowy filmiku bliżej prawej głowicy). Super fachowcem nie jestem ale nie chce mi się wierzyć ze to popychacz. Co do dzwięku trzeba się dobrze wsłuchać , chodzi mi o ten wolniejszy i niższy stukot jakby młotek (samoregulacje tez trochę grają ale to wyższy ton).
oto link do filmiku z usterką. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie. Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 102
- Rejestracja: 26 cze 2013, 14:37
To ciś. ma bardzo dobre, ale to jeszcze nic nie znaczy... :p Ten odgłos po odpaleniu to normalka. Ten test możesz wykonać sam z otwartymi drzwiami jak ma być słychać to będzie...
Obejrzyj kilka filmów z wywaloną panewką i oceń czy dźwięk jest podobny.
Np
A tu gość pokazuje fajną metodę diagnozy gdy wywali panew na korbie:
ale powiem Ci że jak tak słucham tego nagrania jeszcze raz to na 75% panewka ;p
Moim zdaniem mozesz rozbierać dół silnika, tym bardziej, że teraz jest tam rzeźnia. Oceń wał i jeśli będzie oki to zamontuj kpl nowych panewek(korb też). Powinno być w porządku zważywszy że ciśnienie oleju trzyma bardzo dobre(jeśli faktycznie w pelni nagrzany ma 2.5b). Zanim zaczniesz to robić to koniecznie zmierz kompresje żeby zobaczyć czy naprawa tłoka się powiodła, jak coś to odrazu się poprawi przy wymianie panewek.
Tylko pytanie kto to będzie robił, bo jeśli mają to składać typy które w ramach naprawy wkładają zajechane panewki na odwrót to nie wróżył bym bezawaryjnej jazdy...
PS-jak masz naprawić ten silnik to już nie jeździj... Na razie nie brzmi to jeszcze bardzo źle i może uda się tanio naprawić.
Obejrzyj kilka filmów z wywaloną panewką i oceń czy dźwięk jest podobny.
Np
A tu gość pokazuje fajną metodę diagnozy gdy wywali panew na korbie:
ale powiem Ci że jak tak słucham tego nagrania jeszcze raz to na 75% panewka ;p
Moim zdaniem mozesz rozbierać dół silnika, tym bardziej, że teraz jest tam rzeźnia. Oceń wał i jeśli będzie oki to zamontuj kpl nowych panewek(korb też). Powinno być w porządku zważywszy że ciśnienie oleju trzyma bardzo dobre(jeśli faktycznie w pelni nagrzany ma 2.5b). Zanim zaczniesz to robić to koniecznie zmierz kompresje żeby zobaczyć czy naprawa tłoka się powiodła, jak coś to odrazu się poprawi przy wymianie panewek.
Tylko pytanie kto to będzie robił, bo jeśli mają to składać typy które w ramach naprawy wkładają zajechane panewki na odwrót to nie wróżył bym bezawaryjnej jazdy...
PS-jak masz naprawić ten silnik to już nie jeździj... Na razie nie brzmi to jeszcze bardzo źle i może uda się tanio naprawić.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2014, 22:44 przez Piotrekłdz, łącznie zmieniany 2 razy.
Dzięki za zainteresowanie tematem. Wygląda na to że to faktycznie panewka. Jutro się temu przyjrzę. Ciekawi mnie jak wypadnie test z rozłączaniem wtrysków. Czy dzwiękowo coś się zmieni. Pytanie pomocnicze. Jakiej firmy panewek szukać? Zawsze byłem fanem kolbenschmidt ale słyszałem że u nich ostatnio loteria z jakością. Chce zrobić ten motor raz a dobrze. Ostatnie podejście. I jeszcze jedno. Jest sens w tym motorze oddawać wał i resztę do wyważenia?