Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Stukanie w silniku. Kapitalka silnika na własną

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
zelian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 11 gru 2012, 14:28
Lokalizacja: krk

Post autor: zelian » 23 lut 2014, 17:19

U mnie zaczeło stukać od niedawna tzn. na początku stukało tylko przy wyższych obrotach a teraz cały czas... znajomy mechanik/kolega który robił mi rozrząd przy 300 a teraz mam 320 stwierdził zeby zacząć o rozebrania własnie tego i posprawdzenia bo mogło sie cos tam posypac... wiedz jutro jade prawdopodobnie rozebrac rozrząd. a co do filmu postaram sie nagrac i dac ci znac... i pytanie czy jak u ciebie dasz wiecej gazu to bardziej słychac tzw. stukanie...? bo u mnie wlasnie tak jest...

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 25 lut 2014, 21:30

szklanki do sprawdzenia (nawet jak sa nowe !!!) i zaworki w głowicy

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 12 mar 2014, 18:49

Kolega widzę wziął się mocno do roboty skoro nie daje znać co było przyczyną. U mnie temat stoi w miejscu. Do kolegi "bzibzi" wiesz może gdzie mogę kupić te zaworki z głowicy drogą wysyłkową przez internet?

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 12 mar 2014, 19:51

mesiah pisze:Kolega widzę wziął się mocno do roboty skoro nie daje znać co było przyczyną. U mnie temat stoi w miejscu. Do kolegi "bzibzi" wiesz może gdzie mogę kupić te zaworki z głowicy drogą wysyłkową przez internet?
niestety nie , ja kupowałem w serwisie bo nigdzie nie były dostępne

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 12 mar 2014, 21:19

Dzięki. Wyczytałem , że w Olsztynie jest jakiś serwis vag. Przy okazji podjadę i popytam. Wracając do sedna tematu. Tłukę kilometry i wszystko jest bez zmian. Temperatura i ciśnienie oleju bacznie obserwowane , wszystko w normie.

[ Dodano: 2014-03-12, 21:30 ]
Sorry bzibzi jeszcze jedno. Dopiero zauważyłem , że masz ten sam motor. Do ilu rpm kręci się Twój okaz? Sprawdzałem tylko raz (nie jestem fanem rępienia) na jałowym i idzie do ok 5800 i jest jakieś tam odcięcie. Jak jadę to już lipa , niezależnie od biegu idzie do maks 5200 i jest tylko jednostajny jęk bez odcięcia ile bym go nie przytrzymał. Vmax tez raczej kiepski 190 w dwie osoby bez paliwa po dłuższym namyśle. Ogólnie raz jedzie ze 1/2/3 wciska w fotel a czasem go zamuli jakby dwa gary gdzieś uciekły. Prowadnice powietrza z kolektora wyjęte bo pękły , auto do 3 tys w ogóle nie jedzie:)

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 12 mar 2014, 22:36

mesiah pisze:Dzięki. Wyczytałem , że w Olsztynie jest jakiś serwis vag. Przy okazji podjadę i popytam. Wracając do sedna tematu. Tłukę kilometry i wszystko jest bez zmian. Temperatura i ciśnienie oleju bacznie obserwowane , wszystko w normie.

[ Dodano: 2014-03-12, 21:30 ]
Sorry bzibzi jeszcze jedno. Dopiero zauważyłem , że masz ten sam motor. Do ilu rpm kręci się Twój okaz? Sprawdzałem tylko raz (nie jestem fanem rępienia) na jałowym i idzie do ok 5800 i jest jakieś tam odcięcie. Jak jadę to już lipa , niezależnie od biegu idzie do maks 5200 i jest tylko jednostajny jęk bez odcięcia ile bym go nie przytrzymał. Vmax tez raczej kiepski 190 w dwie osoby bez paliwa po dłuższym namyśle. Ogólnie raz jedzie ze 1/2/3 wciska w fotel a czasem go zamuli jakby dwa gary gdzieś uciekły. Prowadnice powietrza z kolektora wyjęte bo pękły , auto do 3 tys w ogóle nie jedzie:)
odcinke mam kolo 6300 ale dokładnie nie pamiętam , ja dziś sterownik zmieniłem miałem tak samo po 4 tysiącach obrotow

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 13 mar 2014, 13:27

Czyli wymiana sterownia pomogła? U mnie wydaje się , że leje paliwo za dużo bo śmierdzi z wydechu nieprzepalona beną. Sondy i reszta sprawdzone więc został sterownik. Czy ktoś wie coś na temat sterownika od wersji z 95r (immo i mapa który współgra z kolektorem bez klapek). Od 94r podobno nie montowali tych klapek fabrycznie i dali inne sterowniki żeby auto nie miało muła w dolnym zakresie obrotów. Chodzi tylko o immo jak to podłączyć żeby działało jak trzeba.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 13 mar 2014, 17:17

4A0 907 473A z softem 50A 007 193 05 to ostatni sterownik jaki wyszedł bez immo . Tak wymieniłem sterownik i jak reka odjal wszystkie bolączki nawet dźwięk silnika się zmienil na dobre :-D

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 13 mar 2014, 20:57

Wyczerpująca odpowiedz:) dzięki za wszystko. Złapałem jakiś trop przynajmniej. sterownik dużo nie kosztuje więc warto spróbować. Pytanie poboczne do wszystkich.. Czy same przepustnice czymś się różniły rocznikowo powiedzmy między 93 a 94-95r?

PS. znalazłem dwie aukcje:

http://allegro.pl/audi-80-b4-komputer-s ... 04755.html

sterownik chyba trafiony ale koleś podejrzany.

http://allegro.pl/audi-80-b4-komputer-s ... 03622.html

końcówka softu 02 a nie 05 nie wiem czy to robi wielką różnice

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 14 mar 2014, 00:00

Tylko z literką A. Bo reszta ma imo lub inne dodatkowe funkcje

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 14 mar 2014, 00:07

spójrz proszę czy ten z pierwszego linku jest dobry. Ma litery A gdzie to tylko możliwe chyba.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 14 mar 2014, 06:29

ten pierwszy jest bez immo wiec będzie Ci pasowal dokładnie taki sam kupiłem

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 17 mar 2014, 11:33

Ok czekam na paczkę z ecu. Jako , ze oprócz telepania silnikiem , zamulania w dolnym zakresie obrotów i rosnących przez chwilkę obrotów po puszczeniu gazu przy zmianie biegów postanowiłem podjechać na jakiegoś kompa. Oczywiście żadnych błędów. Jedyne co mnie zastanawia to podciśnienie w kolektorze ssącym. Wartość na rozgrzanym silniku , wolnych obrotach i wyłączonych wszystkich odbiornikach wynosiła 70%. Szukałem info na ten temat ale mało co znalazłem. Wiem tylko ze prawidłowo powinno być ok 32% co się równa 327 mbar. Wychodzi na to , że mam jakieś lewe powietrze w układzie? Jutro jak wróci ładniejsza pogoda zwale tez wszystkie obudowy i sprawdzę ustawienie rozrządu bo wszystkie symptomy wyglądają na jego przestawienie.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 17 mar 2014, 11:46

mesiah pisze:Wartość na rozgrzanym silniku , wolnych obrotach i wyłączonych wszystkich odbiornikach wynosiła 70%.
Może też być źle ustawiony rozrząd nieszczelny wężyk map sensora albo już silnik ledwo zipie.

mesiah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 17 lis 2013, 18:32
Lokalizacja: Morąg\Mazury

Post autor: mesiah » 17 mar 2014, 17:11

Aldi.Auto było rozbierane i jak już pisałem pierścienie wymienione na nowe , gładzie cylindryczne pomierzone i zachowały się w bdb stanie. Do tego gruntownie zrobione obie głowice. Chyba zostanie ten rozrząd. Czekam aż dojdzie drugi komp i przy okazji dmuchnę w wężyk od map sensora. Zobaczymy czy coś pomoże. Ktoś zna może jeszcze jakieś objawy przestawionego rozrządu?

Jutro dojdzie manometr do mierzenia kompresji. Zmierzę ją i jeśli jest niska bądz różnice między cylindrami przekroczą 1 bar to jadę do chłopaków z wielka mordą od razu. Z racji remontu nie wiem na jaka minimalna kompresje ustawić poprzeczkę. Myślę , że te 11-12 bar musi mieć ten motor po pseudo remoncie.

[ Dodano: 2014-03-18, 13:55 ]
Ok pierwszy postęp. Właśnie doszedł ecu polecony przez bzibzi. Zamontowany , auto pochodziło do włączenia wentylatora chłodnicy i ogień na miasto. Jest poprawa. Auto pracuje płynniej , mniej szarpie i jest trochę mocniejsze w dolnym zakresie. Nawet 6300 rpm pokazało na trójce:) Także jedna rzecz in plus o ile gdzieś po drodze nie nałapie błędów przez niesprawny osprzęt. Polecam wszystkim podmianki ecu jeśli motor lubi świrować. Mały koszt a potrafi działać cuda. Jeszcze raz dzięki bzibzi. Reszta wyjdzie na jaw jutro jak dojdzie manometr i lookne na ustawienie rozrządu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga