Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B4 1.9Tdi 1Z] Czy konieczna wymiana uszczelki pod głowicą?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 28 lut 2014, 13:11

Na zimnym Ci ciężko odpala? Olej z tłumika ci się leje? bo tak napisałeś. Który rok masz zetora? Czasami tak jest jak zakrecisz na obrotach i hydraulike podwiesi to zaczyna mieszać jakby na wszystkie gary nie palił i dymi z tyłu jak zawór w pompie olejowej się przycina.

Amynophylina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 2013, 17:14

Post autor: Amynophylina » 02 mar 2014, 14:40

zetor z 93 roku, leje się w sensie że mokry wydech jest ale czy w oleju też na 100 nie mogę być pewien może to nie dopalona ropa, nie odpala w ogóle , teraz jeden z mechaników powiedział mi że sterownik pompy mi sie popsuł, sterownik to chodzi mu o nastawnik czy co? ja mam raczej ten potencjometryczny, jutro kolega mi będzie go czyścił, ana jakiej zasadzie polega ustawianie konta wtrysku po czyszczeniu nastawnika. A jeszcze dodam że podłączałem pod vaga i dupa zbita prawie w żadną funkcję nie mogę wejść pojazd nie poasiada danej funkcji i tak dalej a tym samym vagiem kolega sobie sprawdza audi takie samo ale 94 roku i wszystko hula
Ostatnio zmieniony 02 mar 2014, 14:56 przez Amynophylina, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5506
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 mar 2014, 14:48

Masz na potencjometrze, to na vagu ustawiasz w opcjach Start Baud na 240 i połączysz sie z silnikiem.
Czyszczenie nic za bardzo mu nie pomoże, po tym czyszczeniu kąta wtrysku nie ustawia sie, chyba że ktoś całą pompe wyjmie, a dawke to oczywiście, że trzeba jak najbardziej skorygować potem vagiem.

Amynophylina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 2013, 17:14

Post autor: Amynophylina » 02 mar 2014, 15:02

tzn z silnikiem ja się łącze nie pokazuje żadnych błędów ale nap jak chce wejść w ustawienia pompy czy jakoś tak to samochód gaśnie, jak chce zrobić żeby samo td było zaczyna skakać silnik i dymić na maxa jak wraca zaczyna pracować normalnie ale wyskakuje z funkcji

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 mar 2014, 15:16

Amynophylina pisze:tzn z silnikiem ja się łącze nie pokazuje żadnych błędów ale nap jak chce wejść w ustawienia pompy czy jakoś tak to samochód gaśnie, jak chce zrobić żeby samo td było zaczyna skakać silnik i dymić na maxa jak wraca zaczyna pracować normalnie ale wyskakuje z funkcji
Matko jedyna <uhh> nic nie rozumiem ,z tego co piszesz :roll: zresztą nie ważne ....zakup sobie sprawny nastawnik potencjometryczny i niech ktoś kumaty Ci zamontuje ,bo z tego co piszesz ,raczej sam kompletnie tego nie ogarniasz ;-) ale olej ,lejący się z wydechu , z nastawnikiem nie ma nic wspólnego ...niech Ci ktoś zdiagnozuje porządnie to auto ,bo mi tu prucz niesprawnego nastawnika ,zalatuje jakimś mechanicznym problemem z głowicą

Amynophylina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 2013, 17:14

Post autor: Amynophylina » 02 mar 2014, 15:57

:D masz rację nie ogarniam do końca tego wszystkiego ale chciałbym zapytać czy jest jakaś różnica między silnikiem z 93 a 94 jeśli chodzi o zdjagnozowanie go za pomocą vag

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 02 mar 2014, 16:01

Amynophylina pisze:czy jest jakaś różnica między silnikiem z 93 a 94 jeśli chodzi o zdjagnozowanie go za pomocą vag
Jest.
1. inne ustawienia programu
2. z 93 bardzo ubogie dane

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 mar 2014, 17:31

Amynophylina pisze:chciałbym zapytać czy jest jakaś różnica między silnikiem z 93 a 94 jeśli chodzi o zdjagnozowanie go za pomocą vag
Już Ci axell, wyjśnił
axell pisze:1. inne ustawienia programu
2. z 93 bardzo ubogie dane
A ja dodam,że kto ma starszy osprzęt i coś zaczyna mu szwankować ,to ma problem :roll: Trzeba się raczej wspomóc doświadczeniem i tzw."sposobami ",niż liczyć na diagnozę vagiem ,bo ta zwykle ogranicza się do sprawdzenia bęłdów i odczytania dawki paliwa i kąta wtrysku ....niby temperatury z czujników ,doładowanie i wskazania z przepływomierza też widać ,ale nie w normalnych jednostkach ,więc nikomu się nie chce przeliczać :roll: bo zwykle mało kto ,wogule potrafi się połaczyć :-P

Amynophylina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 2013, 17:14

Post autor: Amynophylina » 03 mar 2014, 08:58

dziś albo jutro wymienie ten nastawnik i się zobaczy, a nie znacie kogoś z lubelskiego kto przekłada ten osprzęt i jest sprawdzony i ile by kosztowało przełożenie

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 03 mar 2014, 09:02

Najbardziej sprawdzony w lubelskim jest MUNIOR

Amynophylina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 2013, 17:14

Post autor: Amynophylina » 04 mar 2014, 15:38

ja nie mogę sie połączyc vagiem mam 2.5 pl moge jedynie wejśc w ustawienia ABS i tyle w pompę nic powtarza powtarza i nic się nie dzieje, może tak sie dziac jezeli jest uszkodzony nastawnik ? Czy to nie ma nic do rzeczy

Awatar użytkownika
axell
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1126
Rejestracja: 13 cze 2010, 08:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: axell » 04 mar 2014, 15:48

Amynophylina pisze:może tak sie dziac jezeli jest uszkodzony nastawnik
Vagiem się łączysz z ECU, a nie nastawnikiem. Zmień na 3.11, z mojego doświdczenia raczej żadną polską wersją się z Bosch-em nie połączysz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 mar 2014, 15:48

Amynophylina pisze:ja nie mogę sie połączyc vagiem mam 2.5 pl moge jedynie wejśc w ustawienia ABS i tyle w pompę nic powtarza powtarza i nic się nie dzieje, może tak sie dziac jezeli jest uszkodzony nastawnik ? Czy to nie ma nic do rzeczy
Dobry czy uszkodzony osprzęt ,nie ma tu nic do rzeczy . Połaczyć się możesz z komputerem sterującym silnikiem i jego osprzętem ,a nie z pompą 8-) Ale na pewno nie połączysz się polskim vagiem :roll: tylko vagiem 3,11 w wersji angielskiej i to dopiero po zmianie opcji start boud na 240 ;-)

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 04 mar 2014, 23:03

Amynophylina, tak wygląda zawieszenie hydrauliki w 1z, tak z czystej ciekawości czy kłęby dymu występują w takiej opcji u Ciebie ;-)


Amynophylina
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 24 maja 2013, 17:14

Post autor: Amynophylina » 05 mar 2014, 10:31

u mnie jest troszkę inaczej, bo teraz wogole nie pali, ale wcześniej na postoju mogłem go fazować do woli, problem pojawiał sie w czasie jazdy dopiuero. To co trzeba zrobić jak tak sie dzieje tzn zawiesiła się hydraulika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl