Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Drgania auta na wolnych obrotach i podczas jazdy

Awatar użytkownika
Szydłowsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 28 paź 2013, 19:44
Lokalizacja: Kamionka Mała

Post autor: Szydłowsky » 27 lut 2014, 21:43

No to ja byłem pewien że początkowymi objawami jest szarpanie i falujące obroty...popatrzyłem na to łopatologicznie,że zawieszenie silnika i skrzyni..Wiec te drgania czyt wibracje mogą być aż tak silne w tym przypadku.. :/Dzięki za poradę,jutro zrobię test impulsatora i dowiem sie co jest grane..

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 lut 2014, 21:57

Szydłowsky pisze:No to ja byłem pewien że początkowymi objawami jest szarpanie i falujące obroty...popatrzyłem na to łopatologicznie,że zawieszenie silnika i skrzyni..
Falujące obroty ,ani wibracje w pewnym przedziale obrótów ,nigdy nie są spowodowane zawieszeniem silnika ,czy skrzyni ...nie ma to z poduszkami kompletnie nic wspólnego ...Za to wibracje w środku ,zaraz po odpaleniu silnika i trzęsąca się kierownica ,to jak najbardziej wina wyrobów "poduszkopodobnych " min.toprana i innych uznanych :roll: "producentów " Miałem kiedyś przypadek ,gdzie "eksperci " chcieli gościowi już skrzynię biegów wymieniać ,bo nie potrafili zinterpretować ewidentnych objawów brudnego nastawnika .Na szczęscie nie dał się na to namówić ...ciekawe co by powiedzieli gościowi po wymianie skrzyni :roll: ,bo napewno szarpało by dalej ... takich mamy niestety "fachofców " <uhh> każą regenerować dobre wtryski ,turbiny itd ...niejednemu zupełnie bez potrzeby wyremontowali sprawny silnik ...żadnych skrupułów...niedobrze mi się robi ,na myśl o takich "specach "

Awatar użytkownika
Szydłowsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 28 paź 2013, 19:44
Lokalizacja: Kamionka Mała

Post autor: Szydłowsky » 27 lut 2014, 22:14

Falujące obroty to wiadomo na chłopski rozum,że nie od zawieszenia silnika:PP tyle czaiłem :),ale co do tych wibracji miałem takie podejrzenia,tłumacząc sobie że akurat w tym przedziale wibruje,bo jest obciążony itp itd A co do topranów,to chyba nie musze pisać że nie polecam :-P Co do ,,fachofców" to powiedzieli by że ta też felerna i kazali rozglądać się za trzecią...Dobrze że mamy forum :D wgl,to dzięki MUNIOR za fachową jak zawsze poradę :] Jutro wszystko się okaże jak odepnę impulsator..

edit:Impulsator odpięty,żadnej różnicy :(
Doszedł nowy problem.. :evil: dzisiaj jadąc autem zaczęło szarpać głównie wpartiachobrotów wyzszych niż 3 tysiace,odpiąlem znów impulsator,nic nie pomogło po teście ,,młoteczkowym" wtrysku sterującego(rezystancja 110 ohm),auto trzymając na 3 tys i uderzając w wtrysk silnik szarpał,mniemam więc zę sterujący do wymiany,pytanie tylko czy to przez niego mogą być takie cyrki dot drgania jak aw przypadku nastawnika,czy po prostu nastawnik też zawalony..

19kam38

Post autor: 19kam38 » 04 mar 2014, 21:48

Sorry że się podpinam ale czy wiecie może ile kosztują originalne poduszki pod silnik? Strasznie mi na postoju drzy buda i telepie kierownica. Po czym poznać ewentualnie czy uzywka nie jest juz zmęczona?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 mar 2014, 21:55

19kam38 pisze:Sorry że się podpinam ale czy wiecie może ile kosztują originalne poduszki pod silnik? Strasznie mi na postoju drzy buda i telepie kierownica. Po czym poznać ewentualnie czy uzywka nie jest juz zmęczona?
Po tym jak wygląda ,a raczej czy jest cała 8-) A w Twoim przypadku , radziłbym sprawdzić ,czy masz ori poduszki ,szczególnie jak te wibracje ,masz od "zawsze " Ori żeby nie wiem jak była zmęczona ,to puki trzyma się kupy ,nie ma prawa nic wibrować ...nawet jak wycieknie z niej olej ,to wielkiej różnicy nie ma 8-)

[ Dodano: 2014-03-04, 22:03 ]
Szydłowsky pisze:uderzając w wtrysk silnik szarpał,mniemam więc zę sterujący do wymiany
Dobrze mniemasz ,sterujacy ewidentnie do wymiany ;-)
Szydłowsky pisze:pytanie tylko czy to przez niego mogą być takie cyrki dot drgania jak aw przypadku nastawnika,czy po prostu nastawnik też zawalony..
Sterujący nie ma nic wspólnego z objawami nastawnikowymi ,i jego objawy są zgoła inne ...jakie, to już opisałeś ,i ja powtórzę <ok> zwykle jest to jedno ,lub więcej ,gwałtowne szarpnięcie ,w wyższych partiach obrotów ,pojawiające się losowo ,rzadziej lub częściej ;-) Szarpanie ,powoduje również przeeładowanie ,jest to reakcja kompa ,który "widząc " zbyt duże ciśnienie w dolocie "tnie " dawkę ...ale to można szybko sprawdzić ,robiąc bajpas n75 ...Tak więc "szarpanie" ,szarpaniu nierówne ,z każdego z tych powodów ,jest ono zupełnie inne i nie podobne do siebie ...także teoretyzować to sobie można ...żeby powiedzieć na 100% co jest przyczyną ,musiałbym się przejechać takim autem ,wtedy mogę powiedzieć na pewno ,że to "to " ,albo tamto 8-)

Awatar użytkownika
Szydłowsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 28 paź 2013, 19:44
Lokalizacja: Kamionka Mała

Post autor: Szydłowsky » 04 mar 2014, 22:55

Dzięki za porade,zacznę po kolei od wymiany sterującego,żeby jako tako sie z tym dogadać :) pzdr Munior dzięki raz jeszcze :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 05 mar 2014, 16:56

Szydłowsky pisze:zacznę po kolei od wymiany sterującego
Zamiast szukać jednego wtrysku to lepiej komplet szukaj od razu od Afn'a. Zapłacisz troszke więcej za komplet , niż za jeden sterujący.

Awatar użytkownika
Szydłowsky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 28 paź 2013, 19:44
Lokalizacja: Kamionka Mała

Post autor: Szydłowsky » 06 mar 2014, 16:42

Właśnie szperając po allegro doszedłem do tego samego wniosku ;D więc wtryski od afn przyjmę :D
Mały UP Fura dzisiaj ledwo co odpaliła po kilkunasto sekundowym kręceniu i 3 podejściach,zimna zapaliła ,a po przejechaniu 3 km i godzinnym postoju tak jak piszę ledwo,po czym zgasła.Paliwo dochodzo wszystko ok,wnioskuję że to ten nastawnik będzie na 99 % sądząc po tych drganiach w srodku w zakresie obr 1900-2100 i od 3 biegu w górę masakra ;/ Poza tym silnik od początku dziwnie chodzi,tzn tak jakby cały czas drgał,i nie odpala jak diesel ,,od strzała" tylko trzeba go jakby ,,rozbujać" i chwyta (nie od razu) Mam troszke porównanie bo mam 2 80 1z na pierburgu. Doradźcie co z robić z tym fantem. :-?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 07 cze 2014, 21:20

Witam, u mnie niedawno wystąpił taki problem że lecę sobie 80-90km/h i telepie mi kierownicą jak przycisne zetorkowi to te drgania znikają, mrowienie minimalne tylko odczuwam, ale tylko w momencie przyśpieszania, puszczę pedał gazu powracają drgania kierownicy? co to moze być? przeguby ? nie chcę wymienić całej zawiechy, i wgl wszystkiego po kolei <ok> :-D

Awatar użytkownika
Arteriusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1172
Rejestracja: 13 cze 2010, 21:57
Lokalizacja: Raciąż

Post autor: Arteriusz » 07 cze 2014, 22:34

proponuje sprawdzić koła, tzn dać przednie na wyważenie, lub krzywe koła :roll:

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 07 cze 2014, 22:59

Arteriusz pisze:proponuje sprawdzić koła, tzn dać przednie na wyważenie, lub krzywe koła :roll:
Tak jak mówisz zaczne najpierw od kół :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl