[1.9TDI 1Z] Drgania auta na wolnych obrotach i podczas jazdy
- Szydłowsky
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 paź 2013, 19:44
- Lokalizacja: Kamionka Mała
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Falujące obroty ,ani wibracje w pewnym przedziale obrótów ,nigdy nie są spowodowane zawieszeniem silnika ,czy skrzyni ...nie ma to z poduszkami kompletnie nic wspólnego ...Za to wibracje w środku ,zaraz po odpaleniu silnika i trzęsąca się kierownica ,to jak najbardziej wina wyrobów "poduszkopodobnych " min.toprana i innych uznanych :roll: "producentów " Miałem kiedyś przypadek ,gdzie "eksperci " chcieli gościowi już skrzynię biegów wymieniać ,bo nie potrafili zinterpretować ewidentnych objawów brudnego nastawnika .Na szczęscie nie dał się na to namówić ...ciekawe co by powiedzieli gościowi po wymianie skrzyni :roll: ,bo napewno szarpało by dalej ... takich mamy niestety "fachofców " <uhh> każą regenerować dobre wtryski ,turbiny itd ...niejednemu zupełnie bez potrzeby wyremontowali sprawny silnik ...żadnych skrupułów...niedobrze mi się robi ,na myśl o takich "specach "Szydłowsky pisze:No to ja byłem pewien że początkowymi objawami jest szarpanie i falujące obroty...popatrzyłem na to łopatologicznie,że zawieszenie silnika i skrzyni..
- Szydłowsky
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 paź 2013, 19:44
- Lokalizacja: Kamionka Mała
Falujące obroty to wiadomo na chłopski rozum,że nie od zawieszenia silnika:PP tyle czaiłem ,ale co do tych wibracji miałem takie podejrzenia,tłumacząc sobie że akurat w tym przedziale wibruje,bo jest obciążony itp itd A co do topranów,to chyba nie musze pisać że nie polecam Co do ,,fachofców" to powiedzieli by że ta też felerna i kazali rozglądać się za trzecią...Dobrze że mamy forum wgl,to dzięki MUNIOR za fachową jak zawsze poradę :] Jutro wszystko się okaże jak odepnę impulsator..
edit:Impulsator odpięty,żadnej różnicy
Doszedł nowy problem.. :evil: dzisiaj jadąc autem zaczęło szarpać głównie wpartiachobrotów wyzszych niż 3 tysiace,odpiąlem znów impulsator,nic nie pomogło po teście ,,młoteczkowym" wtrysku sterującego(rezystancja 110 ohm),auto trzymając na 3 tys i uderzając w wtrysk silnik szarpał,mniemam więc zę sterujący do wymiany,pytanie tylko czy to przez niego mogą być takie cyrki dot drgania jak aw przypadku nastawnika,czy po prostu nastawnik też zawalony..
edit:Impulsator odpięty,żadnej różnicy
Doszedł nowy problem.. :evil: dzisiaj jadąc autem zaczęło szarpać głównie wpartiachobrotów wyzszych niż 3 tysiace,odpiąlem znów impulsator,nic nie pomogło po teście ,,młoteczkowym" wtrysku sterującego(rezystancja 110 ohm),auto trzymając na 3 tys i uderzając w wtrysk silnik szarpał,mniemam więc zę sterujący do wymiany,pytanie tylko czy to przez niego mogą być takie cyrki dot drgania jak aw przypadku nastawnika,czy po prostu nastawnik też zawalony..
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Po tym jak wygląda ,a raczej czy jest cała 8-) A w Twoim przypadku , radziłbym sprawdzić ,czy masz ori poduszki ,szczególnie jak te wibracje ,masz od "zawsze " Ori żeby nie wiem jak była zmęczona ,to puki trzyma się kupy ,nie ma prawa nic wibrować ...nawet jak wycieknie z niej olej ,to wielkiej różnicy nie ma 8-)19kam38 pisze:Sorry że się podpinam ale czy wiecie może ile kosztują originalne poduszki pod silnik? Strasznie mi na postoju drzy buda i telepie kierownica. Po czym poznać ewentualnie czy uzywka nie jest juz zmęczona?
[ Dodano: 2014-03-04, 22:03 ]
Dobrze mniemasz ,sterujacy ewidentnie do wymianySzydłowsky pisze:uderzając w wtrysk silnik szarpał,mniemam więc zę sterujący do wymiany
Sterujący nie ma nic wspólnego z objawami nastawnikowymi ,i jego objawy są zgoła inne ...jakie, to już opisałeś ,i ja powtórzę <ok> zwykle jest to jedno ,lub więcej ,gwałtowne szarpnięcie ,w wyższych partiach obrotów ,pojawiające się losowo ,rzadziej lub częściej Szarpanie ,powoduje również przeeładowanie ,jest to reakcja kompa ,który "widząc " zbyt duże ciśnienie w dolocie "tnie " dawkę ...ale to można szybko sprawdzić ,robiąc bajpas n75 ...Tak więc "szarpanie" ,szarpaniu nierówne ,z każdego z tych powodów ,jest ono zupełnie inne i nie podobne do siebie ...także teoretyzować to sobie można ...żeby powiedzieć na 100% co jest przyczyną ,musiałbym się przejechać takim autem ,wtedy mogę powiedzieć na pewno ,że to "to " ,albo tamto 8-)Szydłowsky pisze:pytanie tylko czy to przez niego mogą być takie cyrki dot drgania jak aw przypadku nastawnika,czy po prostu nastawnik też zawalony..
- Szydłowsky
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 paź 2013, 19:44
- Lokalizacja: Kamionka Mała
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Szydłowsky
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 28 paź 2013, 19:44
- Lokalizacja: Kamionka Mała
Właśnie szperając po allegro doszedłem do tego samego wniosku ;D więc wtryski od afn przyjmę
Mały UP Fura dzisiaj ledwo co odpaliła po kilkunasto sekundowym kręceniu i 3 podejściach,zimna zapaliła ,a po przejechaniu 3 km i godzinnym postoju tak jak piszę ledwo,po czym zgasła.Paliwo dochodzo wszystko ok,wnioskuję że to ten nastawnik będzie na 99 % sądząc po tych drganiach w srodku w zakresie obr 1900-2100 i od 3 biegu w górę masakra ;/ Poza tym silnik od początku dziwnie chodzi,tzn tak jakby cały czas drgał,i nie odpala jak diesel ,,od strzała" tylko trzeba go jakby ,,rozbujać" i chwyta (nie od razu) Mam troszke porównanie bo mam 2 80 1z na pierburgu. Doradźcie co z robić z tym fantem.
Mały UP Fura dzisiaj ledwo co odpaliła po kilkunasto sekundowym kręceniu i 3 podejściach,zimna zapaliła ,a po przejechaniu 3 km i godzinnym postoju tak jak piszę ledwo,po czym zgasła.Paliwo dochodzo wszystko ok,wnioskuję że to ten nastawnik będzie na 99 % sądząc po tych drganiach w srodku w zakresie obr 1900-2100 i od 3 biegu w górę masakra ;/ Poza tym silnik od początku dziwnie chodzi,tzn tak jakby cały czas drgał,i nie odpala jak diesel ,,od strzała" tylko trzeba go jakby ,,rozbujać" i chwyta (nie od razu) Mam troszke porównanie bo mam 2 80 1z na pierburgu. Doradźcie co z robić z tym fantem.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce
Witam, u mnie niedawno wystąpił taki problem że lecę sobie 80-90km/h i telepie mi kierownicą jak przycisne zetorkowi to te drgania znikają, mrowienie minimalne tylko odczuwam, ale tylko w momencie przyśpieszania, puszczę pedał gazu powracają drgania kierownicy? co to moze być? przeguby ? nie chcę wymienić całej zawiechy, i wgl wszystkiego po kolei <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 334
- Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
- Lokalizacja: Siedlce