Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi coupe by Vigo - V8 ABZ sezon 2016 :)

Prezentacja w/w od 1980 do 1996 lub od 1991 do 2000.
MNICH
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 lis 2012, 05:04

Post autor: MNICH » 03 kwie 2014, 05:34

vigo1984sz pisze:Mi się wydaje, że 17" to optymalne do Coupe, ale z ciekawości 18"
Tu masz moja coupeje na 7.5 J x18 ET35...z ciekawosci <ok>
Obrazek
Obrazek

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 20 kwie 2014, 15:37

MNICH wciąż nie mogę podnieść szczęki patrząc na Twoje heble !!! :D Powiedz mi jak rozwiązałeś kwestię ręcznego na tyle?

U mnie aktualnie robi się setup dalej na 5x112. Ostatnio w wolnej chwili robiłem podłączenia na nowych przewodach no i adaptery na przód pod heble Porsche.

Jak przyszły piasty tył od Duo to aż się prosiło, żeby przy okazji wszytko na nowych łożyskach poskładać... i tu mała ciekawostka, jak może dla mniejszych felg roznica w wysokości piast Audi 80 / A6 C4 nie ma znaczenia tak u mnie jednak ma:P Piasty są nieco bardziej wysunięte na zewnątrz. Przy okazji też wziąłem się za tarcze tylne na nowe piasty.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

W najbliższym czasie misja to złożyć cały układ hamulcowy. Zamontować trwale zaciski przednie i na tym etapie zawiecha z zaciskami się póki co skończy :)

Pozdrawiam!

MNICH
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 lis 2012, 05:04

Post autor: MNICH » 22 kwie 2014, 02:08

vigo1984sz pisze:MNICH wciąż nie mogę podnieść szczęki patrząc na Twoje heble !!! :D Powiedz mi jak rozwiązałeś kwestię ręcznego na tyle?
Niestety nie mialem czasu dokonczyc bo robie tylko w czasie krotkich wizyt w domu a ze ostatnio mi to nie wychodzi to nie ma postepu ani w silniku ani w heblach. Planowo ma byc hydrauliczny pod oryginalna dzwignie. ABS zostaje, jeden przewod idzie na tyl nie powinno byc klopotu. Mialem plana na ABS z A8 bo mam cala (nooo... troche poobijana) :mrgreen: ale chyba sie wycofam z tego.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 22 kwie 2014, 11:47

MNICH pytam, z tego względu, że czytałem gdzieś iż ręczny musi mieć osobny obwód poza ciśnieniem z pedała. Niby takie wymagania, że układ spod pedału nie może mieć ingerencji, ale sam się zastanawiałem jakby zrobić brembo na tył;) Pozdrawiam!

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 22 kwie 2014, 21:45

:arrow: Mnich fajnie że dotarłeś i na to forum... pozdrowionka i daj cyne jak bedziesz na urlopie od skosnookich :) telefon masz pod avatarem.

Jakbyś miał chwile to opisz czy była jakaś rzeźba z wpasowaniem serwa z a8 bo nie wiem zabardzo na co sie szykowac jak mi moje serwo wilwooda nie ogarnie.

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 22 kwie 2014, 22:26

UFOtm, Mikołaj montował serwo z V8 i to kawał roboty (w tym cięcie grodzi).

MNICH
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 lis 2012, 05:04

Post autor: MNICH » 23 kwie 2014, 02:49

ATLAS pisze:UFOtm, Mikołaj montował serwo z V8 i to kawał roboty (w tym cięcie grodzi).
Ja mam serwo z A8 nie V8, staram sie unikac "antykow" :mrgreen: oczywiscie z wyjatkiem dyfra z V8. <ok> Nie cialem grodzi ale musialem rozwiercic otwor co spowodowalo koniecznosc dorobienia podkladek pod sruby mocujace (za malo miesa).
Serwo obrocilem o 180 st. zeby podpasowal mi przewod podcisnienia z mojego wypasionego 2.8 bez przerabiania. Oczywiscie pompe hamulcowa trzeba odkrecic i przelozyc. :mrgreen:
Jako ze jestem "mechaniczny" takie robotki nie robia mi klopotu gorzej kabelki, ktore ida za oryginalnym serwem. Jest ono odsuniete od grodzi a to z A8 dolega do niej dlatego wiazke trzeba "puscic" i podciac kawalek blaszki podtrzymujacy wtyczki (niestety) zeby nie cielo kabli (za ciasno)...no ale sie jakos udalo.
Jako ze pedaal jest przykrecany do trzpienia wychodzacego z serwa w 80 i A8 trzeba tylko zrobic dluzsza tulejke na wzor tej z 80 (z kontra oczywiscie) i mozna Loctite dodac ...dla lepszego samopoczucia, w koncu to hamulce. Dziala rewelacyjnie, polecam. Najlepiej zainwestowane 60 zl (serwo/pompa/zbiorniczek) w moim padluchu.

Vigo, podobnie jak Ty wszystko robie sam, wspierajac sie netem a jak wiadomo jeden wie co mowi a drugi mowi co uslyszal. Pozniej zalacze schemat, ktory wydaje mi sie sensowny i bede probowal sie podpiac w ten sposob.
Sorki za balagan w Twoim temacie. <piwo>

Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
mikoPKK99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 361
Rejestracja: 10 wrz 2009, 18:25
Lokalizacja: PKK 99

Post autor: mikoPKK99 » 29 kwie 2014, 21:37

Ja miałem serwo z a8 d2 i jest spowrotem serwo z b4 v6.
Serwo z a8 piszczało i gwizdało, bo nie było "czegośtam" -jazda była bardzo męcząca.

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 29 kwie 2014, 21:44

No to póki co zostane przy tym serwie 10" z pompą od 2.3 20V / S2 :D MNICH tak patrząc na ten schemat to układ przepuszcza wtedy ciśnienie "nożne" na tył a ręczny tylko wspomaga dodatkowym ciśnieniem?

Założyłem mały funpage projektu na FB więc zapraszam:D

https://www.facebook.com/audicoupev8

Pozdrawiam!

MNICH
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 03 lis 2012, 05:04

Post autor: MNICH » 30 kwie 2014, 07:58

Vigo, w pozycji "nieaktywnej" plyn przelatuje przez pompke recznego a cisnienie narasta pod tloczkiem wiec uklad pozostaje szczelny. Jak nie hamujesz noznym nie ma cisnienia w ukladzie. Jak zaciagasz reczny cisnienie narasta dopiero po przeslonieciu otworu zasilajacego i dziala tylko na tyl bo otwor zasilajacy jest zasloniety i cisnienie nie idzie do przodu. Oczywiscie najlepszym rozwiazaniem bylo by zastowanie osobnego zacisku pod reczny ale jestem za leniwy (nie mam czasu).
Jest jeszcze opcja (ale podobno nie da sie zrobic na wszystkich Brembo) zeby z 4 tloczkow zrobic 2 jako zasadniczy 2 jako reczny co by pieknie rozwiazalo sprawe ale nie przygladalem sie wnikliwie budowie zaciskow jak je rozbieralem.

Miko nic nie piszczy bo wyrzucilbym je szybciej niz zamontowalem :mrgreen:

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 09 sty 2015, 02:27

Dawno nic nie pisałem tutaj, jak to się mówi kotleta trzeba odgrzać:P

No więc Audi na chwilę obecną ma już złożony układ jezdny w pełni.

Dorobione customowe mocowanie hamulców przednich z Porsche na tarcze z A8, oraz krótsze sprężyny gwintu obecnie o wys 17cm.


Obrazek Obrazek Obrazek

Na takim zawieszeniu Audi usiadło bardzo pięknie, przy okazji na próbę został poszerzony tył i na tyle wystarczy aby felgi 10" przy takim ET się chowały.

Obrazek Obrazek Obrazek


Silnik jeszcze w okresie letnim wyjechał w całości ostatnie pare razy za nim finalnie zagościł pod maską, należało odpowiednio zrobić przyłącza układu olejowe, zamontować skrócone drążki od lewarka biegów z S4 B5 (założony był również short shifter, ale niestety musiał wylecieć z powodu braku biegu wstecznego, skończyła się na nim możliwość przesunięcia dalej niż 1 bieg).

Obrazek Obrazek Obrazek

Kolejno po wstawieniu przyszedł czas na podłączenie sprzęgła, odpowietrzeniu układu hamulcowego itp... masa roboty a miejsca czasem tak, że ledwo dłonie się mieściły...
Obrazek

Problemów z odpaleniem było masa ! Od wymiany czujników halla, położenia wału itp... skończywszy na tym, że dzięki pomocy kolegi Phantom zdecydowałem się na dorobienie koła 60-2 z mocowniem czujnika ale na przodzie silnika...
Obrazek

Na próbę do uruchomienia silnika dorobione były tylko kolektory wydechowe wyprowadzone prosto w dół pod auto...

Jaka była moja radość jak pierwszy raz usłyszałem jak to ryczy !!!



Później z racji głośności tego pięknego silnika byłem zmuszony do kolejnego kroku czyli chociaż prostego układu wydechowego... Zrobiony został model Y pipe z 2 x 2,25" z prostą rurą 3"

Obrazek

... na którą trafił tłumik magnaflow do V8 oraz dorobione na zamówienie takie cudo końcowe....

Obrazek Obrazek

Po tym trzeba było zająć się kablami od silnika, ładowaniem (audi dostało w prezencie nowy AKU do bagażnika odpowiedni do V8 i ton sprzętu jaki będzie w środku)... a także zamontowaniem paska pośredniego itp...

Pierwszą ofiarą jaka poleciała była pompa wspomagania - kupiona zaraz po zakupie silnika używka, poprostu nie dała rady, poprzez brak wszystkich śrub w korpusie zwyczajnie się rozleciała....

Obrazek

Zanim wszystkie kable wpadły do kabiny, złożony został układ chłodzenia, założone wentylatory na orygialnie działającej 2- biegowej instalacji z dwoma jednocześnie pracującymi wiatrakami od przodu...

Obrazek

Po przeniesieniu wiazki elektrycznej, dorobieniu kilometrów kabli od czujników, zegarów itp zaopatrzyłem się w kilka drobnych szczegułów takich jak obszyta na nowo kierownica, grill z nowym znaczkiem RS2 no i....

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Skoro już mowa o znaczku RS 2 z napisem Porsche... widać na zdjęciu nakrętki na wetyle z logo Porsche... postanowiłem pójść o krok dalej i jako fele na zloty, wystawy itp zaopatrzyć się w piękne polerowane PORSCHE TURBO TWIST... 18x8,5" przód i 18x10" tył... do tego komplet nowych opon 215/35 i 225/40 NEXEN

Obrazek Obrazek

Kolejno przyszła pora na ogarnianie całej elektroniki związanej ze zmianą skrzyni biegów (miałem problemy z czujnikiem biegu wstecznego) oraz podłączenie tak jak już być powinno do odpalania z kluczyka...

Obrazek Obrazek



Do środka również zagościł ponownie monitor 10", tym razem jest to matryca ze sterownikiem i podłączeniem VGA + sygnał z kamery wstecznej... Kamera również wskoczyła z ramką tablicy tylnej:)

Obrazek

W między czasie udało mi się zdobyć przepływomierz od wersji S8 D2, bo chcąc nie chcąc ECU od S8 z wersji z manualną skrzynią biegów musi mieć przypływomierz od tego silnika... Sprawdzone !! :P ale do tego tematu wrócę jak już auto zacznie się samo poruszać po drodze bo wtedy zostaną szczegóły do dopieszczenia....

Póki co V8 pracuje na zwykłym ECU z A8 i przepływomierzu, ale pocieszające jest to, że już słychać tylko czyste brzemienie tych 8 garów !!!



Na chwilę obecną robię finalną wersję układu wydechowego.

Obrazek Obrazek

... i to jest ten ostatni krok po którym auto stanie znów na kołach i będzie mogło samo po trzech latach o własnych siłach wyjechać choć przed garaż i do niego wrócić !!!!

Pozdrawiam!!

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 09 sty 2015, 07:55

kawał świetnej roboty, naprawde jestem pełen podziwu do wkładania własnoręcznie V8 do audi 80, ale jednak mam mieszane uczucia w stosunku do tych blotników z tyłu, moim zdaniem zniszczyłeś je jak i całokształt wyglądu samochodu, ciężko będzie wrócić to pierwowzoru, a tak naciągnięte błotniki będą oszpecąć pozostały kawał świetnej roboty

Grzechu2011
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 57
Rejestracja: 18 mar 2013, 14:51
Lokalizacja: Niepołomice/Kraków

Post autor: Grzechu2011 » 09 sty 2015, 12:27

Kolczat ma rację, chyba za bardzo wyciągnąłeś te błotniki, troszkę dziwnie to wygląda :(

Mam pytanko co do układu wydechowego? ile masz tłumików??

dzwięk V8 zdecydowanie robi dobrze :mrgreen:

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 09 sty 2015, 21:12

Panowie to wyprostuję choć temat błotników:P to rozwiązanie jest tymczasowe aby móc na spokojnie chociaż na ul wyjechać, docelowo będą zrobione ładnie wyokrąglone przez blacharza :) więc temat jak mówię tymczasowy:) Osobiście również niezbyt mi się to podoba :P

Co do tłumików to jest środkowy Magnaflow dedykowany do V8 (z Dodga RAM 1500) i końcowy ten co na fotach. Jak będzie za głośno jeszcze dorzuci się jeden mały pod kabiną na prostej rurze :)

[ Dodano: 2015-01-09, 21:23 ]
Docelowo chcę zrobić poszerzenia tylne w stylu dokładnie jak na tym zdjęciu, aby wyglądały jak oryginalne:)

Obrazek

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 10 sty 2015, 05:51

Vigo, mi raczej chodzi o to że błotniki są na ostro i to za bardzo nawet na tym czerwonym sedanie, ale nie ma co negować na początku, zobaczymy efekt końcowy, ważne że Tobie też to nie za bardzo odpowiada to będziesz się napewno starał to ogarnąć ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi Coupe / Cabrio.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl