Tu masz moja coupeje na 7.5 J x18 ET35...z ciekawosci <ok>vigo1984sz pisze:Mi się wydaje, że 17" to optymalne do Coupe, ale z ciekawości 18"
Audi coupe by Vigo - V8 ABZ sezon 2016 :)
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
MNICH wciąż nie mogę podnieść szczęki patrząc na Twoje heble !!! Powiedz mi jak rozwiązałeś kwestię ręcznego na tyle?
U mnie aktualnie robi się setup dalej na 5x112. Ostatnio w wolnej chwili robiłem podłączenia na nowych przewodach no i adaptery na przód pod heble Porsche.
Jak przyszły piasty tył od Duo to aż się prosiło, żeby przy okazji wszytko na nowych łożyskach poskładać... i tu mała ciekawostka, jak może dla mniejszych felg roznica w wysokości piast Audi 80 / A6 C4 nie ma znaczenia tak u mnie jednak ma:P Piasty są nieco bardziej wysunięte na zewnątrz. Przy okazji też wziąłem się za tarcze tylne na nowe piasty.
W najbliższym czasie misja to złożyć cały układ hamulcowy. Zamontować trwale zaciski przednie i na tym etapie zawiecha z zaciskami się póki co skończy
Pozdrawiam!
U mnie aktualnie robi się setup dalej na 5x112. Ostatnio w wolnej chwili robiłem podłączenia na nowych przewodach no i adaptery na przód pod heble Porsche.
Jak przyszły piasty tył od Duo to aż się prosiło, żeby przy okazji wszytko na nowych łożyskach poskładać... i tu mała ciekawostka, jak może dla mniejszych felg roznica w wysokości piast Audi 80 / A6 C4 nie ma znaczenia tak u mnie jednak ma:P Piasty są nieco bardziej wysunięte na zewnątrz. Przy okazji też wziąłem się za tarcze tylne na nowe piasty.
W najbliższym czasie misja to złożyć cały układ hamulcowy. Zamontować trwale zaciski przednie i na tym etapie zawiecha z zaciskami się póki co skończy
Pozdrawiam!
Niestety nie mialem czasu dokonczyc bo robie tylko w czasie krotkich wizyt w domu a ze ostatnio mi to nie wychodzi to nie ma postepu ani w silniku ani w heblach. Planowo ma byc hydrauliczny pod oryginalna dzwignie. ABS zostaje, jeden przewod idzie na tyl nie powinno byc klopotu. Mialem plana na ABS z A8 bo mam cala (nooo... troche poobijana) :mrgreen: ale chyba sie wycofam z tego.vigo1984sz pisze:MNICH wciąż nie mogę podnieść szczęki patrząc na Twoje heble !!! Powiedz mi jak rozwiązałeś kwestię ręcznego na tyle?
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Ja mam serwo z A8 nie V8, staram sie unikac "antykow" :mrgreen: oczywiscie z wyjatkiem dyfra z V8. <ok> Nie cialem grodzi ale musialem rozwiercic otwor co spowodowalo koniecznosc dorobienia podkladek pod sruby mocujace (za malo miesa).ATLAS pisze:UFOtm, Mikołaj montował serwo z V8 i to kawał roboty (w tym cięcie grodzi).
Serwo obrocilem o 180 st. zeby podpasowal mi przewod podcisnienia z mojego wypasionego 2.8 bez przerabiania. Oczywiscie pompe hamulcowa trzeba odkrecic i przelozyc. :mrgreen:
Jako ze jestem "mechaniczny" takie robotki nie robia mi klopotu gorzej kabelki, ktore ida za oryginalnym serwem. Jest ono odsuniete od grodzi a to z A8 dolega do niej dlatego wiazke trzeba "puscic" i podciac kawalek blaszki podtrzymujacy wtyczki (niestety) zeby nie cielo kabli (za ciasno)...no ale sie jakos udalo.
Jako ze pedaal jest przykrecany do trzpienia wychodzacego z serwa w 80 i A8 trzeba tylko zrobic dluzsza tulejke na wzor tej z 80 (z kontra oczywiscie) i mozna Loctite dodac ...dla lepszego samopoczucia, w koncu to hamulce. Dziala rewelacyjnie, polecam. Najlepiej zainwestowane 60 zl (serwo/pompa/zbiorniczek) w moim padluchu.
Vigo, podobnie jak Ty wszystko robie sam, wspierajac sie netem a jak wiadomo jeden wie co mowi a drugi mowi co uslyszal. Pozniej zalacze schemat, ktory wydaje mi sie sensowny i bede probowal sie podpiac w ten sposob.
Sorki za balagan w Twoim temacie.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
No to póki co zostane przy tym serwie 10" z pompą od 2.3 20V / S2 MNICH tak patrząc na ten schemat to układ przepuszcza wtedy ciśnienie "nożne" na tył a ręczny tylko wspomaga dodatkowym ciśnieniem?
Założyłem mały funpage projektu na FB więc zapraszam:D
https://www.facebook.com/audicoupev8
Pozdrawiam!
Założyłem mały funpage projektu na FB więc zapraszam:D
https://www.facebook.com/audicoupev8
Pozdrawiam!
Vigo, w pozycji "nieaktywnej" plyn przelatuje przez pompke recznego a cisnienie narasta pod tloczkiem wiec uklad pozostaje szczelny. Jak nie hamujesz noznym nie ma cisnienia w ukladzie. Jak zaciagasz reczny cisnienie narasta dopiero po przeslonieciu otworu zasilajacego i dziala tylko na tyl bo otwor zasilajacy jest zasloniety i cisnienie nie idzie do przodu. Oczywiscie najlepszym rozwiazaniem bylo by zastowanie osobnego zacisku pod reczny ale jestem za leniwy (nie mam czasu).
Jest jeszcze opcja (ale podobno nie da sie zrobic na wszystkich Brembo) zeby z 4 tloczkow zrobic 2 jako zasadniczy 2 jako reczny co by pieknie rozwiazalo sprawe ale nie przygladalem sie wnikliwie budowie zaciskow jak je rozbieralem.
Miko nic nie piszczy bo wyrzucilbym je szybciej niz zamontowalem :mrgreen:
Jest jeszcze opcja (ale podobno nie da sie zrobic na wszystkich Brembo) zeby z 4 tloczkow zrobic 2 jako zasadniczy 2 jako reczny co by pieknie rozwiazalo sprawe ale nie przygladalem sie wnikliwie budowie zaciskow jak je rozbieralem.
Miko nic nie piszczy bo wyrzucilbym je szybciej niz zamontowalem :mrgreen:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Dawno nic nie pisałem tutaj, jak to się mówi kotleta trzeba odgrzać:P
No więc Audi na chwilę obecną ma już złożony układ jezdny w pełni.
Dorobione customowe mocowanie hamulców przednich z Porsche na tarcze z A8, oraz krótsze sprężyny gwintu obecnie o wys 17cm.
Na takim zawieszeniu Audi usiadło bardzo pięknie, przy okazji na próbę został poszerzony tył i na tyle wystarczy aby felgi 10" przy takim ET się chowały.
Silnik jeszcze w okresie letnim wyjechał w całości ostatnie pare razy za nim finalnie zagościł pod maską, należało odpowiednio zrobić przyłącza układu olejowe, zamontować skrócone drążki od lewarka biegów z S4 B5 (założony był również short shifter, ale niestety musiał wylecieć z powodu braku biegu wstecznego, skończyła się na nim możliwość przesunięcia dalej niż 1 bieg).
Kolejno po wstawieniu przyszedł czas na podłączenie sprzęgła, odpowietrzeniu układu hamulcowego itp... masa roboty a miejsca czasem tak, że ledwo dłonie się mieściły...
Problemów z odpaleniem było masa ! Od wymiany czujników halla, położenia wału itp... skończywszy na tym, że dzięki pomocy kolegi Phantom zdecydowałem się na dorobienie koła 60-2 z mocowniem czujnika ale na przodzie silnika...
Na próbę do uruchomienia silnika dorobione były tylko kolektory wydechowe wyprowadzone prosto w dół pod auto...
Jaka była moja radość jak pierwszy raz usłyszałem jak to ryczy !!!
Później z racji głośności tego pięknego silnika byłem zmuszony do kolejnego kroku czyli chociaż prostego układu wydechowego... Zrobiony został model Y pipe z 2 x 2,25" z prostą rurą 3"
... na którą trafił tłumik magnaflow do V8 oraz dorobione na zamówienie takie cudo końcowe....
Po tym trzeba było zająć się kablami od silnika, ładowaniem (audi dostało w prezencie nowy AKU do bagażnika odpowiedni do V8 i ton sprzętu jaki będzie w środku)... a także zamontowaniem paska pośredniego itp...
Pierwszą ofiarą jaka poleciała była pompa wspomagania - kupiona zaraz po zakupie silnika używka, poprostu nie dała rady, poprzez brak wszystkich śrub w korpusie zwyczajnie się rozleciała....
Zanim wszystkie kable wpadły do kabiny, złożony został układ chłodzenia, założone wentylatory na orygialnie działającej 2- biegowej instalacji z dwoma jednocześnie pracującymi wiatrakami od przodu...
Po przeniesieniu wiazki elektrycznej, dorobieniu kilometrów kabli od czujników, zegarów itp zaopatrzyłem się w kilka drobnych szczegułów takich jak obszyta na nowo kierownica, grill z nowym znaczkiem RS2 no i....
Skoro już mowa o znaczku RS 2 z napisem Porsche... widać na zdjęciu nakrętki na wetyle z logo Porsche... postanowiłem pójść o krok dalej i jako fele na zloty, wystawy itp zaopatrzyć się w piękne polerowane PORSCHE TURBO TWIST... 18x8,5" przód i 18x10" tył... do tego komplet nowych opon 215/35 i 225/40 NEXEN
Kolejno przyszła pora na ogarnianie całej elektroniki związanej ze zmianą skrzyni biegów (miałem problemy z czujnikiem biegu wstecznego) oraz podłączenie tak jak już być powinno do odpalania z kluczyka...
Do środka również zagościł ponownie monitor 10", tym razem jest to matryca ze sterownikiem i podłączeniem VGA + sygnał z kamery wstecznej... Kamera również wskoczyła z ramką tablicy tylnej:)
W między czasie udało mi się zdobyć przepływomierz od wersji S8 D2, bo chcąc nie chcąc ECU od S8 z wersji z manualną skrzynią biegów musi mieć przypływomierz od tego silnika... Sprawdzone !! ale do tego tematu wrócę jak już auto zacznie się samo poruszać po drodze bo wtedy zostaną szczegóły do dopieszczenia....
Póki co V8 pracuje na zwykłym ECU z A8 i przepływomierzu, ale pocieszające jest to, że już słychać tylko czyste brzemienie tych 8 garów !!!
Na chwilę obecną robię finalną wersję układu wydechowego.
... i to jest ten ostatni krok po którym auto stanie znów na kołach i będzie mogło samo po trzech latach o własnych siłach wyjechać choć przed garaż i do niego wrócić !!!!
Pozdrawiam!!
No więc Audi na chwilę obecną ma już złożony układ jezdny w pełni.
Dorobione customowe mocowanie hamulców przednich z Porsche na tarcze z A8, oraz krótsze sprężyny gwintu obecnie o wys 17cm.
Na takim zawieszeniu Audi usiadło bardzo pięknie, przy okazji na próbę został poszerzony tył i na tyle wystarczy aby felgi 10" przy takim ET się chowały.
Silnik jeszcze w okresie letnim wyjechał w całości ostatnie pare razy za nim finalnie zagościł pod maską, należało odpowiednio zrobić przyłącza układu olejowe, zamontować skrócone drążki od lewarka biegów z S4 B5 (założony był również short shifter, ale niestety musiał wylecieć z powodu braku biegu wstecznego, skończyła się na nim możliwość przesunięcia dalej niż 1 bieg).
Kolejno po wstawieniu przyszedł czas na podłączenie sprzęgła, odpowietrzeniu układu hamulcowego itp... masa roboty a miejsca czasem tak, że ledwo dłonie się mieściły...
Problemów z odpaleniem było masa ! Od wymiany czujników halla, położenia wału itp... skończywszy na tym, że dzięki pomocy kolegi Phantom zdecydowałem się na dorobienie koła 60-2 z mocowniem czujnika ale na przodzie silnika...
Na próbę do uruchomienia silnika dorobione były tylko kolektory wydechowe wyprowadzone prosto w dół pod auto...
Jaka była moja radość jak pierwszy raz usłyszałem jak to ryczy !!!
Później z racji głośności tego pięknego silnika byłem zmuszony do kolejnego kroku czyli chociaż prostego układu wydechowego... Zrobiony został model Y pipe z 2 x 2,25" z prostą rurą 3"
... na którą trafił tłumik magnaflow do V8 oraz dorobione na zamówienie takie cudo końcowe....
Po tym trzeba było zająć się kablami od silnika, ładowaniem (audi dostało w prezencie nowy AKU do bagażnika odpowiedni do V8 i ton sprzętu jaki będzie w środku)... a także zamontowaniem paska pośredniego itp...
Pierwszą ofiarą jaka poleciała była pompa wspomagania - kupiona zaraz po zakupie silnika używka, poprostu nie dała rady, poprzez brak wszystkich śrub w korpusie zwyczajnie się rozleciała....
Zanim wszystkie kable wpadły do kabiny, złożony został układ chłodzenia, założone wentylatory na orygialnie działającej 2- biegowej instalacji z dwoma jednocześnie pracującymi wiatrakami od przodu...
Po przeniesieniu wiazki elektrycznej, dorobieniu kilometrów kabli od czujników, zegarów itp zaopatrzyłem się w kilka drobnych szczegułów takich jak obszyta na nowo kierownica, grill z nowym znaczkiem RS2 no i....
Skoro już mowa o znaczku RS 2 z napisem Porsche... widać na zdjęciu nakrętki na wetyle z logo Porsche... postanowiłem pójść o krok dalej i jako fele na zloty, wystawy itp zaopatrzyć się w piękne polerowane PORSCHE TURBO TWIST... 18x8,5" przód i 18x10" tył... do tego komplet nowych opon 215/35 i 225/40 NEXEN
Kolejno przyszła pora na ogarnianie całej elektroniki związanej ze zmianą skrzyni biegów (miałem problemy z czujnikiem biegu wstecznego) oraz podłączenie tak jak już być powinno do odpalania z kluczyka...
Do środka również zagościł ponownie monitor 10", tym razem jest to matryca ze sterownikiem i podłączeniem VGA + sygnał z kamery wstecznej... Kamera również wskoczyła z ramką tablicy tylnej:)
W między czasie udało mi się zdobyć przepływomierz od wersji S8 D2, bo chcąc nie chcąc ECU od S8 z wersji z manualną skrzynią biegów musi mieć przypływomierz od tego silnika... Sprawdzone !! ale do tego tematu wrócę jak już auto zacznie się samo poruszać po drodze bo wtedy zostaną szczegóły do dopieszczenia....
Póki co V8 pracuje na zwykłym ECU z A8 i przepływomierzu, ale pocieszające jest to, że już słychać tylko czyste brzemienie tych 8 garów !!!
Na chwilę obecną robię finalną wersję układu wydechowego.
... i to jest ten ostatni krok po którym auto stanie znów na kołach i będzie mogło samo po trzech latach o własnych siłach wyjechać choć przed garaż i do niego wrócić !!!!
Pozdrawiam!!
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
kawał świetnej roboty, naprawde jestem pełen podziwu do wkładania własnoręcznie V8 do audi 80, ale jednak mam mieszane uczucia w stosunku do tych blotników z tyłu, moim zdaniem zniszczyłeś je jak i całokształt wyglądu samochodu, ciężko będzie wrócić to pierwowzoru, a tak naciągnięte błotniki będą oszpecąć pozostały kawał świetnej roboty
-
- Forum Audi 80
- Posty: 57
- Rejestracja: 18 mar 2013, 14:51
- Lokalizacja: Niepołomice/Kraków
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 758
- Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Panowie to wyprostuję choć temat błotników:P to rozwiązanie jest tymczasowe aby móc na spokojnie chociaż na ul wyjechać, docelowo będą zrobione ładnie wyokrąglone przez blacharza więc temat jak mówię tymczasowy:) Osobiście również niezbyt mi się to podoba
Co do tłumików to jest środkowy Magnaflow dedykowany do V8 (z Dodga RAM 1500) i końcowy ten co na fotach. Jak będzie za głośno jeszcze dorzuci się jeden mały pod kabiną na prostej rurze
[ Dodano: 2015-01-09, 21:23 ]
Docelowo chcę zrobić poszerzenia tylne w stylu dokładnie jak na tym zdjęciu, aby wyglądały jak oryginalne:)
Pozdrawiam!
Co do tłumików to jest środkowy Magnaflow dedykowany do V8 (z Dodga RAM 1500) i końcowy ten co na fotach. Jak będzie za głośno jeszcze dorzuci się jeden mały pod kabiną na prostej rurze
[ Dodano: 2015-01-09, 21:23 ]
Docelowo chcę zrobić poszerzenia tylne w stylu dokładnie jak na tym zdjęciu, aby wyglądały jak oryginalne:)
Pozdrawiam!