Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.0 ABK] brak mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
paw1131
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 405
Rejestracja: 09 maja 2011, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: paw1131 » 28 maja 2013, 23:17

ltrs pisze:Ja bym stawiał na sondę.
Jak pięknie kolega zaznaczył, stawiałby na sondę.

Oczywiście w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić poprawność założenia paska rozrządu, potem czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest OK.

A potem przychodzi czas na sławną sondę lambda.

Sonda lambda zwana także czujnikiem tlenu mierzy zawartość tlenu w spalinach. Jeśli układ zasilania
silnika i układy odpowiadające za emisje i odprowadzenie spalin są sprawne moŜna przyjąć, Ŝe ilość
tlenu w spalinach wynika ze składu mieszanki w cylindrze. W takim przypadku ECU sterujące
układem wtryskowym uŜywa sygnałów sondy lambda do korekcji składu mieszanki poprzez
wydłuŜenie lub zmniejszenie czasu wtrysku. NajwaŜniejszym zadaniem sondy lambda jest takie
przygotowanie mieszanki aby powstające spaliny miały skład który zapewniłby optymalne działanie
katalizatora.

Poprawny sygnał generowany przez sondę lambda oscyluje w zakresie 0 – 0.9V

Zwiększone zużycie paliwa, nieprawidłowe przyspieszanie pojazdu, brak zmian sygnału sondy lambda
przy sprawnych innych układach jak równieŜ kod błędu otrzymany w wyniku diagnozowania układu
zasilania informujący o niesprawności sondy lambda powinny być bodźcem do dokładnego
sprawdzenia działania sondy lambda.

Sprawdź i podaj wyniki pomiarów z sondy lambda.

Wskazówka: Wyniki zbieraj w momencie, kiedy silnik osiągnie temperaturę 90' C.

zenka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2014, 18:28

Post autor: zenka » 11 maja 2014, 18:43

witam mam problem z moją audiczką ponieważ jak jest zapłon ustawiony na znaki jak dała fabryka to auto jest mułowate swice są carne zalane a jak przestawie zapło czyli przyspiesze ma większą moc świece są ładnie wypalone wręcz siwe ale jest bardzo duże spalanie i przy szybkim dodaniu gazu coś strasznie klekocze w silniku a jak jest zapłon na znakach nie ma klekotania dodam że sonda już została wymieniona i czujnik temperatury a uto posiadam nie długo dodam tylko że jest to b4 z silnikiem 2.0 115KM poprzednio małem b3 2.0 ale na mechanicznym wtrysku i miała 112 KM i miała lepszego kopa jak ta pomóżcie rozrząd jest ok bo sprawdzałem

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 maja 2014, 20:17

zenka, Tyś woman :?: bo piszesz jak facet
zenka pisze:sprawdzałem
ewentualnie popraw profil.

Zapytam tak, czy zapłon ustawiałeś zgodne z procedurą dla ABK jeśli nie to proponuje lekturę na forum dotyczącą ustawienia zapłonu.

zenka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2014, 18:28

Post autor: zenka » 11 maja 2014, 20:31

zapłon ustawiłem na znak na kole zamachowym i palec na nacięcie na aparacie i wtedy jest mół

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 11 maja 2014, 22:14

To źle ustawiłeś zapłon.

zenka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2014, 18:28

Post autor: zenka » 12 maja 2014, 17:10

to więc jak powinien być ustawiony i skąd te stuki nawet przy odpalaniu za klekocze i co dziwne na biegu jałowym nie ma tego klekotania nawet przy przegazowaniu

[ Dodano: 2014-05-12, 17:12 ]
i napewno nie są to hydropopyhacze bo one wydają inny dźwięk

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 maja 2014, 17:48

zenka pisze:zapłon ustawiłem na znak na kole zamachowym i palec na nacięcie na aparacie i wtedy jest mół
To jest od ustawienie tylko aby odpalić do prawdziwego ustawienia z pomocą lampy stroboskopowej.

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 12 maja 2014, 18:05

Jak ustawiać zapłon było pisane milion razy na forum, nawet ja kiedyś pisałem, bo też się z tym męczyłem. Są dwa rodzaje ABK z digifantem 1.65 i 1.7 czy coś w tym stylu(na forum wszsytko znajdziesz) pierwszy jest nieco łatwiejszy w ustawieniu, drugi już trzeba użyć VAG. Ale uwierz mi, że jak ktoś powie Ci, że ustawi zapłon na słuch, albo na jałowych obrotach (ustawia się na 2250-2500 obr/min) to zabieraj auto i jedź do innego. Ja u siebie w mieście znam tylko dwóch mechaników, którzy potrafią to zrobić, pozostali jak im przedstawiałem procedurę ustawienia zapłonu w ABK to albo to ignorowali, albo się śmiali, że herezje opowiadam.

zenka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2014, 18:28

Post autor: zenka » 12 maja 2014, 18:07

ale ja już byłem u mechanika na ustawieniu zapłonu i nic to nie pomogło bo jak nie było stukania to był mułowaty samochud i złe spalanie bo świece były zalane

[ Dodano: 2014-05-12, 18:10 ]
ale czy da się ustawic zapłon beż lampy i samemu

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 12 maja 2014, 19:34

Być u mechanika a wrócić z ustawionym zapłonem to czasem dwie różne sprawy. Mnie to coś zalatuje, na źle ustawiony rozrząd. A stuki to mogą występować z wiele powodów, panewki, hydro-popychacze. Nie jestem ekspertem, ale jeśli chodzi o ABK to raczej bez lampy nie widzę opcji na 100% dobrze ustawić kąta zapłonu, a już na pewno nie da się tego zrobić samemu :) ciężko jednocześnie trzymać przepustnice lampe i kręcić aparatem zapłonowym :D. Poczytaj jak się ustawia zapłon w ABK, wystarczy wpisać w szukajce hasło: "ABK Zapłon" i samo się znajdzie. A jak nie umiesz szukać, to odezwij się na PW to Ci objaśnię całą procedurę ustawiania zapłonu od A-Z, bo akurat ten temat to już znam jak własną kieszeń :D

zenka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2014, 18:28

Post autor: zenka » 12 maja 2014, 21:37

rozrząd sprawdzałem 3 razy a hydro-popychacze to tak cykają a tu jest normalnie klekotanie i hydro by było słychać cały czas a tu jest tylko podczas jazdy a na biegu jałowym nie ma żadnego klekotania dziś rozebrałem całą odmę aż do samego bloku i wszystko przemyłem ale tam też jest wszystko ok

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 13 maja 2014, 07:37

zenka, procedura ustawiania zapłonu jest opisana tu abk-b-4-ustawienie-zaplonu-t7816.html
przejrzyj go i teraz pytanie czy ten twój mechanik tak właśnie Ci go ustawiał jeśli nie to na pewno jest źle ustawiony.
W ABK należy zablokować kompa a zapłon ustawiać przy ok 2250 obr/min :!:

zenka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2014, 18:28

Post autor: zenka » 13 maja 2014, 16:50

wiem jedno że nie blokował żadnego kompa bo nie odpinał wtyczki z niebieskiego czujnika

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 13 maja 2014, 17:23

Który rocznik masz tego ABK? Jeśli nie odpinał wtyczki od niebieskiego to raczej marne szanse, że cokolwiek jest dobrze ustawione.

zenka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 11 maja 2014, 18:28

Post autor: zenka » 13 maja 2014, 17:54

92 z klimą a mam jeszcze jedno pytanko jedno pytanko jesli na kole zamachowym ustawie kreskę równo z dolną krawędziom obudowy skrzyni to nie zgadzają mi się znaki rozrządu jak by był o jeden ząbek do tyłu dolne koło pasowe jak i górne wałka rozżądu czy to jest możliwe i czy właśnie tak powinno się ustawić rozrząd bo tu chyba już ktoś wymieniał rozrząd i naznaczał sobie znaki białym mazakiem

[ Dodano: 2014-05-13, 17:56 ]
a jeszcze jedno od czasu do czasu zadziała mi obrotomierz ale więcej nie działa jak działa podmieniałem już licznik i nic więc co może być gego przyczyną

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl