Jak pięknie kolega zaznaczył, stawiałby na sondę.ltrs pisze:Ja bym stawiał na sondę.
Oczywiście w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić poprawność założenia paska rozrządu, potem czy kąt wyprzedzenia zapłonu jest OK.
A potem przychodzi czas na sławną sondę lambda.
Sonda lambda zwana także czujnikiem tlenu mierzy zawartość tlenu w spalinach. Jeśli układ zasilania
silnika i układy odpowiadające za emisje i odprowadzenie spalin są sprawne moŜna przyjąć, Ŝe ilość
tlenu w spalinach wynika ze składu mieszanki w cylindrze. W takim przypadku ECU sterujące
układem wtryskowym uŜywa sygnałów sondy lambda do korekcji składu mieszanki poprzez
wydłuŜenie lub zmniejszenie czasu wtrysku. NajwaŜniejszym zadaniem sondy lambda jest takie
przygotowanie mieszanki aby powstające spaliny miały skład który zapewniłby optymalne działanie
katalizatora.
Poprawny sygnał generowany przez sondę lambda oscyluje w zakresie 0 – 0.9V
Zwiększone zużycie paliwa, nieprawidłowe przyspieszanie pojazdu, brak zmian sygnału sondy lambda
przy sprawnych innych układach jak równieŜ kod błędu otrzymany w wyniku diagnozowania układu
zasilania informujący o niesprawności sondy lambda powinny być bodźcem do dokładnego
sprawdzenia działania sondy lambda.
Sprawdź i podaj wyniki pomiarów z sondy lambda.
Wskazówka: Wyniki zbieraj w momencie, kiedy silnik osiągnie temperaturę 90' C.