Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACE] zmiana na digifanta

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 29 maja 2014, 10:58

Marcin145 pisze:Piggyback pewnie też nie jest tani, a jeszcze wgrywanie programu?
Np. DEC kosztuje 550zł. Do tego wtryski, czujnik temperatury powietrza i czujniki ale to można wyrwać używane w dobrych pieniądzach.
Wystrojenie tego jest łatwiejsze bo tego typu urządzenia tworzone są pod kontem jak najłatwiejszej obsługi. Więc znajdziesz więcej osób które to by zrobiły i za lepszą cenę. Nawet samo możesz się tego nauczyć. Jedynie to co byś potrzebował do samodzielnego strojenia to szerokopasmowa sonda lambda z kontrolerem (od ok 700zł). I po każdej modyfikacji będziesz mógł poprawić ustawania. Możliwe że producent DECa udostępnił by ci też gotową mapę po seryjny silnik.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 29 maja 2014, 13:49

aldi pisze:
Marcin145 pisze:Piggyback pewnie też nie jest tani, a jeszcze wgrywanie programu?
Np. DEC kosztuje 550zł. Do tego wtryski, czujnik temperatury powietrza i czujniki ale to można wyrwać używane w dobrych pieniądzach.
Wystrojenie tego jest łatwiejsze bo tego typu urządzenia tworzone są pod kontem jak najłatwiejszej obsługi. Więc znajdziesz więcej osób które to by zrobiły i za lepszą cenę. Nawet samo możesz się tego nauczyć. Jedynie to co byś potrzebował do samodzielnego strojenia to szerokopasmowa sonda lambda z kontrolerem (od ok 700zł). I po każdej modyfikacji będziesz mógł poprawić ustawania. Możliwe że producent DECa udostępnił by ci też gotową mapę po seryjny silnik.
kupi od Krisa to dostanie pewnie już mapą, więc strojenie można zrobić za jakiś czas

Mnie założenie DECa wyjdzie jakieś 850zł ale listwę z przedłużkami kupiłem okazyjnie, wtryski miałem, wiadomo jakieś pierdołki jeszcze dojdą ale z grubsza:

Czujnik temp powietrza 25,00 zł
Obudowa filtra z V6 50,00 zł
Listwa z przedłużkami 60,00 zł
Gniazda wtryskiwaczy 78,00 zł
DEC 550,00 zł
Króciec podciśnienia 15,00 zł
Przewód podciśnienia 30,00 zł
Przewody paliwowe z 1.8 20V 30,00 zł

miałem robić ADLa ale dopuszczam, dużo więcej grzebania i szukania części, zwłaszcza ECU

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 29 maja 2014, 15:05

To ja bym już chyba na ABF-'ie wolał zrobic

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 29 maja 2014, 15:14

marszall pisze:To ja bym już chyba na ABF-'ie wolał zrobic
może i tak ale moje auto to jest typowy dupowóz, do kulania się do pracy i czasem na jakąś trasę, ma pojeździć u mnie jeszcze ze 3 lata, wiesz jak jedzie ACE w budzie B4 to pewnie domyślasz się jak jedzie w budzie C4 :-D jest tani w utrzymaniu, wszystko naprawisz sam, pali znośnie, chcę elektornikę bo zaczął wariować z odpalaniem i założyć sekwencje, ma się toczyć i tyle, jakbym miał dłubać wiązkę i robić więcej przeróbek to tylko 1.8T, czystym z kriw i kości ABFem nie jeździłem ale właściciele narzekają, że z dołu nie jedzie, tylko nie wiem czy jest gorzej niż w 9a/ACE jak tak to w takim aucie trochę mija się z celem bo masa jest 1.5t

skwaromir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 26 lis 2009, 07:33
Lokalizacja: LLU

Post autor: skwaromir » 29 maja 2014, 15:48

marszall pisze:To ja bym już chyba na ABF-'ie wolał zrobic
Ale swap ? Czy osprzęt ?

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 29 maja 2014, 22:43

Osprzęt

ABF ponoc gorzej jedzie z dołu. Ma inne wykorbienie Oglnie to budowa ACE powoduje że te same silniki ABF i ACE jakby postawić na elektronice ABF to ACE bedzie lepsze z dołu. Ja na mojego golfa 9A na digi nie mogłem narzekać ze z dołu nie jedzie ale dopiero powyżej 3000 zaczynało sie cos dziać.

Takie ACE na elektronice ABF byłby najmniej problematycznym i zarazem mocnym silnikiem 16v EVER.
Najfajniej by było podfrezować blok pod czujnik wału i dać wał z ABF ale nie wiem jak to wykonać, reszta już jest łatwa

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 29 maja 2014, 23:18

To ja już nie wiem od czego założyć tego digi. Patrzyłem na allegro, olx i nic nie widać. Dzwoniłem po szrotach to komp może by sie i znalazł od ADL-a ale wiązka to katastrofa, nigdzie nie ma. Ale tak czy tak to digi z 2e nie beda mi już potrzebne to moge sprzedać. PG ma kompresor, prawda? a czy jeśli bym chciał założyć do mojej audiczki to też musze się pokręcic za kompresorem, czy bez też będzie chodzić ok? nie chce narazie go wkładać bo musiał bym odprężyć głowice, zakładać IC a chciałbym narazie tylko wywalić mechaniczny wtrysk bo od wczoraj już tak zaczął kulawo chodzić, że musiałem zdjąć wtrczkę z rególatora ciśnienai paliwa, podskoczyły mi obroty na luzie ale chociaż mi nie gaśnie i jedzie.

[ Dodano: 2014-05-29, 23:23 ]
Albo jak mówił marszall, osprzęt od ABF ale to znowu trzeba się poikręcić za wałem no i silnik wyjmować. Brak czasu mnie poprostu dobija i stresuje, nie raz człowiek żałuje, że dzień nie jest dłóższy bo nie ma czasu na swoje sprawy.

[ Dodano: 2014-05-30, 00:53 ]
Chłopaki trafiło mi się audi a4 2.5tdi quattro 180KM 2000r z przerysowanym bokiem za 7tyś. wiem, że nie tutaj powinienem pisać ale was lepiej znam :mrgreen: co możecie powiedzieć o tym silniku? podobno szału nie robią i pękają wałki. opłaca się to wziąść za takie pieniądze i ewentualnie zrobić wymiane wałków?

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 30 maja 2014, 07:23

Nie trEba wyciagac silnika i zmienic walu, ja bym chcial tak zrobic aby bylo jak w orginale ale da sie tez to prosciej zrobic np, dorabiajac kolo 60-2 i dajac czujnik na zewnatrz

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 03 cze 2014, 20:37

Marcin145 pisze:To ja już nie wiem od czego założyć tego digi. Patrzyłem na allegro, olx i nic nie widać. Dzwoniłem po szrotach to komp może by sie i znalazł od ADL-a ale wiązka to katastrofa, nigdzie nie ma. Ale tak czy tak to digi z 2e nie beda mi już potrzebne to moge sprzedać. PG ma kompresor, prawda? a czy jeśli bym chciał założyć do mojej audiczki to też musze się pokręcic za kompresorem, czy bez też będzie chodzić ok? nie chce narazie go wkładać bo musiał bym odprężyć głowice, zakładać IC a chciałbym narazie tylko wywalić mechaniczny wtrysk bo od wczoraj już tak zaczął kulawo chodzić, że musiałem zdjąć wtrczkę z rególatora ciśnienai paliwa, podskoczyły mi obroty na luzie ale chociaż mi nie gaśnie i jedzie.

[ Dodano: 2014-05-29, 23:23 ]
Albo jak mówił marszall, osprzęt od ABF ale to znowu trzeba się poikręcić za wałem no i silnik wyjmować. Brak czasu mnie poprostu dobija i stresuje, nie raz człowiek żałuje, że dzień nie jest dłóższy bo nie ma czasu na swoje sprawy.

[ Dodano: 2014-05-30, 00:53 ]
Chłopaki trafiło mi się audi a4 2.5tdi quattro 180KM 2000r z przerysowanym bokiem za 7tyś. wiem, że nie tutaj powinienem pisać ale was lepiej znam :mrgreen: co możecie powiedzieć o tym silniku? podobno szału nie robią i pękają wałki. opłaca się to wziąść za takie pieniądze i ewentualnie zrobić wymiane wałków?
wiązka z ABK powinna podejść do ADLa nr PINów się wszystkie zgadzają, porównywałem schematy

odpuść 2.5 V6 TDi, nigdy nie wiadomo kiedy się wałki skończą, kiedy posypie hydraulika, ile sterownik pompy a na koniec zapcha się odma albo samochód zagotuje, w tym aucie jest kumulacja problemów.

koniec OT

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 03 cze 2014, 22:42

marszall, a może takie cosik było by jeszcze lepsze niz ABF ALBO adl?
http://olx.pl/oferta/instalacja-wtryski ... 8764669d02
hubos21, dzieki za sprawdzenie pinów jest to cenna informacja na przyszłość :mrgreen: Z tym 2.5 też tak myślę żeby odpuścic, fakt, że napaliłem się jak szczerbaty na suchary ale koszty tego samochodu mogą mnie przerosnać, dzięki za rade <ok>

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 04 cze 2014, 05:10

Marcin145 pisze:marszall, a może takie cosik było by jeszcze lepsze niz ABF ALBO adl?
http://olx.pl/oferta/instalacja-wtryski ... 8764669d02
hubos21, dzieki za sprawdzenie pinów jest to cenna informacja na przyszłość :mrgreen: Z tym 2.5 też tak myślę żeby odpuścic, fakt, że napaliłem się jak szczerbaty na suchary ale koszty tego samochodu mogą mnie przerosnać, dzięki za rade <ok>
przeciez to DIGI I o ktosym tu byla polowa postow

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 04 cze 2014, 10:11

Wiem o tym. Chodzi mi o to czy te digi nie bedą lepsze niż te od ABF czy ADL. Co lepiej opłaca się włożyć, dostępność tych części jest więkrza, latwiej je włożyć bo więcej o tym jest pisane, ale jak pisałem wcześniej czy bez kompresora to też będzie dobrze chodzić i czy nie będzie jakiś problemów z nierówną pracą albo kopceniem z powodu mniejszej ilości powietrza bo jeśli tak to zostane przy tym ABF-ie.

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 04 cze 2014, 15:03

na ori sofcie z PG będzie zalewać, można kupić gotowca pod 16V ale do końca chyba nie będzie idealnie tak jak po zrobieniu programu pod dany silnik, do tego kompletu musisz i tak mieć jeszcze inną listwę wtryskową, ADL i ABF będzie lepszy bo z wałkami ABFa będziesz miał 140-160KM bez ruszania map w ECU, ABF z pełną sekwencją paliwa jest praktycznie poza zasięgiem reszty Digi

Marcin145
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 07 wrz 2013, 23:26
Lokalizacja: Kielce/Łopuszno

Post autor: Marcin145 » 04 cze 2014, 21:09

DZięki za konkretną odpowiedz, właśnie o to mi chodziło :-) więc teraz musze rozejżeć się za digigantem z ABF-a. A jak jest z przepustnicą, z tego co wiem to ABF ma TPS-a? czyli moja z 6a ze swichami odpada? Mam jeszcze od 2E ona tez ma TPS-a moze podejść czy tez odpada? Chciałbym się jeszcze dowiedzieć co musze wydłubać ze swojego czyli coś typu sonda, krokowy??? Nie mowiąc o tym zeby zamontować czujnik położenia wału jak już mnie zaczął nakierowywać marszall, :-) Napewno było to już tu pisane ale za czajnatałn nie moge tego znaleść, napotykam się tylko na tematy o PG... :-/

hubos21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 131
Rejestracja: 01 sie 2010, 09:16
Lokalizacja: Mogilno

Post autor: hubos21 » 04 cze 2014, 21:16

przepustnicę zostaw sobie na sam, krokowiec tez musi iść z ABF/ADL na 3 PINy, ABK z ostatnich lat też miało taki sam, możliwe, że 2E ma z tymi samymi nr bo też jest chyba na 3 PINy, właśnie z czujnikiem jest najwięcej problemu, niektórzy dorabiają koła 60-2, czasem też jest nacinane na ori kole pasowym z przodu, nic Ci tutaj konkretnego nie doradzę, sam nic w tym kierunku nie robiłem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl