[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24
Witam. Po sofcie od Kostrza i tylko po nim, bez dodatkowych modow auto jest nie do poznania. Wyobrazam sobie co sie dzieje przy kompie 16bit i wtrzyskach 216. Co do zajezdzania motoru to tak jak mowia koledzy. Silnik niszczy kierowca a nie chip. Moj kuzyn ma A4 b5 i z chipsem zrobil juz ponad 100tys. km. Mimo ze jezdzi jak szalony a auto pedzi jak wsciekle to przestrzega zasad obowiazujacych we wszystkich TDi, rowniez bez chipa. Olej co 8-10tys. km, jazda ostra dopiero po osiagniecu temp. pracy. Po dluzdzych trasach i ostrzejszej jezdzie gaszenie silnika po okolo minutce spokojnej pracy na biegu jalowym - dla dobra turbiny. A osobiscie znam czlowieka, ktory zarznal motor 2,5D w Mercedesie 124 przy prawdziwym przbiegu 270tys. km. Ponoc sie nie da. A jednak.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
koncepcja fajna ALE wzm ma juz 216tki w rozsadnej ceneie a 11mm to powyzej 230tek, ja po czasie to zaluje deko, zamiast 11mm trza bylo turbo wiekrze wsadzicKrzysiek 84 pisze:Jak juz będziesz dokładać wtryski to lepiej dołóż te 210-tki i głowiczke 11illusion pisze:Ja mam wlasnie kompa 16bit, chip i zastanawiam się, czy zakładać teraz wtryski AFN albo 0.210, ale nie wie czy będzie czuć jeszcze lepszą różnicę;)
A ja nie żałuję bo na pompie 11mm na każdym setupie będzie lepiej czy turbo będzie t15 czy gt1756vk Przynajmniej mamy już pompę na wyrost_Dave pisze:ja po czasie to zaluje deko, zamiast 11mm trza bylo turbo wiekrze wsadzic
[ Dodano: 2014-07-28, 16:22 ]
illusion, Ja miałem kompa 16bit 130/300 pod t15 i wtryski 0,205 AFN i na takich jeździłem, później zmieniłem wtryski na 0,210 z Volvo i bez zmiany softu było czuć różnicę oczywiście można jeździć. Ale tak jak pisał kolega DAVE lepiej już założyć 216stki WZM zamiast stare używane 0,210 tym bardziej że tak tanio nie chodzą.
Modyfikowanie zetora:
1. Doprowadzić silnik do idealnego stanu, czasem zwykła naprawa potrafi dać zadziwiające efekty.
2. Wirus
3. Wirus + wtryski AFN lub 216
4. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11
5. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11 + FMIC (etap przedturbo)
6. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11 + FMIC + mocniejsze turbo
7. Inny mocniejszy silnik.
8. Zmodzony mocniejszy silnik.
9. Zeskrobać z drzewa, wyciągnąć z rowu, sprzedać co ocalało, kupić miesięczny na komunikację
1. Doprowadzić silnik do idealnego stanu, czasem zwykła naprawa potrafi dać zadziwiające efekty.
2. Wirus
3. Wirus + wtryski AFN lub 216
4. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11
5. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11 + FMIC (etap przedturbo)
6. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11 + FMIC + mocniejsze turbo
7. Inny mocniejszy silnik.
8. Zmodzony mocniejszy silnik.
9. Zeskrobać z drzewa, wyciągnąć z rowu, sprzedać co ocalało, kupić miesięczny na komunikację
illusion, Wtrysków 230 + pompę 11mm nie opłaca się pakować pod turbo t15 ani nawet t2 ugotujesz i turbo i silnik chyba że soft będzie bardzo delikatny jak na te graty. Ale warto od początku wiedzieć czego się chce żeby nie kupować 205, pozniej 210 216 i 230 Do pewnych setupów niezbędne będą też hamulce bo można się bardzo zdziwić że do przodu auto mocno rwie, a hamowania niestety już nie ma. Najważniejsze są przednie hamulce ( ponad 70% efektu hamowania) a niestety ori przednie zaciski na litych tarczach w TDI to strzał w kolano :->
illusion, Jak popatrzysz na wykresy 1z to i na 0,205 zrobisz 130KM i na 0,216 więcej to ciężko przeskoczyć, chyba że pójdzie pompa 11mm i 0,230 ale zrobisz na tym max 145KM poza tym takie zestawienie gratów jest nie zdrowe dla silnika, EGT byłoby co najmniej wysokie ale jak się przyjrzysz jaki moment generuje 1z z wtryskami 0,205 a 216 - to już jest różnica.
[ Dodano: 2014-07-29, 16:29 ]
[ Dodano: 2014-07-29, 16:29 ]
Myślę że 216stki to rozsądny wybór Na pewno będą z zapasem, a na odpowiednich gratach powinny ogarnąć 160KM +illusion pisze:wiec mozliwe, ze jak bede przy kasie i zrobie porządek z rozrządem to sobie zapodam 0.216;)