Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

ODPOWIEDZ
tobiasboon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24

Post autor: tobiasboon » 27 lip 2014, 21:48

Witam. Po sofcie od Kostrza i tylko po nim, bez dodatkowych modow auto jest nie do poznania. Wyobrazam sobie co sie dzieje przy kompie 16bit i wtrzyskach 216.:) Co do zajezdzania motoru to tak jak mowia koledzy. Silnik niszczy kierowca a nie chip. Moj kuzyn ma A4 b5 i z chipsem zrobil juz ponad 100tys. km. Mimo ze jezdzi jak szalony a auto pedzi jak wsciekle to przestrzega zasad obowiazujacych we wszystkich TDi, rowniez bez chipa. Olej co 8-10tys. km, jazda ostra dopiero po osiagniecu temp. pracy. Po dluzdzych trasach i ostrzejszej jezdzie gaszenie silnika po okolo minutce spokojnej pracy na biegu jalowym - dla dobra turbiny. A osobiscie znam czlowieka, ktory zarznal motor 2,5D w Mercedesie 124 przy prawdziwym przbiegu 270tys. km. Ponoc sie nie da. A jednak.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 28 lip 2014, 01:03

Ja mam wlasnie kompa 16bit, chip i zastanawiam się, czy zakładać teraz wtryski AFN albo 0.210, ale nie wie czy będzie czuć jeszcze lepszą różnicę;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 28 lip 2014, 08:24

illusion pisze:Ja mam wlasnie kompa 16bit, chip i zastanawiam się, czy zakładać teraz wtryski AFN albo 0.210, ale nie wie czy będzie czuć jeszcze lepszą różnicę;)
Jak juz będziesz dokładać wtryski to lepiej dołóż te 210-tki i głowiczke 11 :-D

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 28 lip 2014, 10:18

Krzysiek 84 pisze:
illusion pisze:Ja mam wlasnie kompa 16bit, chip i zastanawiam się, czy zakładać teraz wtryski AFN albo 0.210, ale nie wie czy będzie czuć jeszcze lepszą różnicę;)
Jak juz będziesz dokładać wtryski to lepiej dołóż te 210-tki i głowiczke 11 :-D
koncepcja fajna ALE :P wzm ma juz 216tki w rozsadnej ceneie a 11mm to powyzej 230tek, ja po czasie to zaluje deko, zamiast 11mm trza bylo turbo wiekrze wsadzic ;)

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 28 lip 2014, 15:41

do tego chipa kostrzowego można dać 0.210 i będzie czuć różnicę? pytam, bo nic więcej nie chcę przy silniku modzić..;)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 28 lip 2014, 16:19

_Dave pisze:ja po czasie to zaluje deko, zamiast 11mm trza bylo turbo wiekrze wsadzic ;)
A ja nie żałuję :-P bo na pompie 11mm na każdym setupie będzie lepiej ;-) czy turbo będzie t15 czy gt1756vk :-P Przynajmniej mamy już pompę na wyrost ;-)

[ Dodano: 2014-07-28, 16:22 ]
illusion, Ja miałem kompa 16bit 130/300 pod t15 i wtryski 0,205 AFN i na takich jeździłem, później zmieniłem wtryski na 0,210 z Volvo i bez zmiany softu było czuć różnicę ;-) oczywiście można jeździć. Ale tak jak pisał kolega DAVE lepiej już założyć 216stki WZM zamiast stare używane 0,210 tym bardziej że tak tanio nie chodzą.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 28 lip 2014, 22:34

po ile takie 0.216? i gdzie to mozna dostac?

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 28 lip 2014, 22:39

illusion pisze:po ile takie 0.216? i gdzie to mozna dostac?
PW, a tak na marginesie to musisz sam ze soba dojsc do poruzmienia jaki jest twoj cel, ile chcesz koni i w tedy etapami graty skladac a nie na "oko"

Pietrówa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 29 mar 2011, 23:55
Lokalizacja: Ząbki

Post autor: Pietrówa » 29 lip 2014, 00:14

Modyfikowanie zetora:

1. Doprowadzić silnik do idealnego stanu, czasem zwykła naprawa potrafi dać zadziwiające efekty.
2. Wirus
3. Wirus + wtryski AFN lub 216
4. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11
5. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11 + FMIC (etap przedturbo)
6. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11 + FMIC + mocniejsze turbo
7. Inny mocniejszy silnik.
8. Zmodzony mocniejszy silnik.
9. Zeskrobać z drzewa, wyciągnąć z rowu, sprzedać co ocalało, kupić miesięczny na komunikację :-)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 lip 2014, 15:58

illusion, Wtrysków 230 + pompę 11mm nie opłaca się pakować pod turbo t15 ani nawet t2 :-P ugotujesz i turbo i silnik :-P chyba że soft będzie bardzo delikatny jak na te graty. Ale warto od początku wiedzieć czego się chce ;-) żeby nie kupować 205, pozniej 210 216 i 230 :-P Do pewnych setupów niezbędne będą też hamulce bo można się bardzo zdziwić że do przodu auto mocno rwie, a hamowania niestety już nie ma. Najważniejsze są przednie hamulce ( ponad 70% efektu hamowania) a niestety ori przednie zaciski na litych tarczach w TDI to strzał w kolano :->

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 29 lip 2014, 16:04

Ja wiem, dla mnie sam chip już dał wiele, ale zastanawiam się, czy jest spora poprawa w pzryspieszeniu lub odczuwalna nie tylko "trochę", aby wymienić oryginalne wtryski na 0.210 i na to pytanie szukam odpowiedzi. :-) I to jest to, czego chce. ;) Jeśli diametralnej różnicy nie ma to po co wymieniać. ;)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 lip 2014, 16:19

Jest różnica, ciężko opisać słowami jaka różnica :-P ale jest, dużo więcej mocy Ci to nie da bo moc ogranicza Ci turbo, ale szczególnie moment jest większy przy większych wtryskach. Ja zmieniałem z 0,205 na 0,210 i dół był mocniejszy, szybciej gubił trakcję jak się wkręcało turbo (wtedy t15)

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 29 lip 2014, 16:24

wiec mozliwe, ze jak bede przy kasie i zrobie porządek z rozrządem to sobie zapodam 0.216;)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 29 lip 2014, 16:27

illusion, Jak popatrzysz na wykresy 1z to i na 0,205 zrobisz 130KM i na 0,216 ;-) więcej to ciężko przeskoczyć, chyba że pójdzie pompa 11mm i 0,230 ale zrobisz na tym max 145KM poza tym takie zestawienie gratów jest nie zdrowe dla silnika, EGT byłoby co najmniej wysokie :-P ale jak się przyjrzysz jaki moment generuje 1z z wtryskami 0,205 a 216 - to już jest różnica.

[ Dodano: 2014-07-29, 16:29 ]
illusion pisze:wiec mozliwe, ze jak bede przy kasie i zrobie porządek z rozrządem to sobie zapodam 0.216;)
Myślę że 216stki to rozsądny wybór ;-) Na pewno będą z zapasem, a na odpowiednich gratach powinny ogarnąć 160KM + ;-)

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 29 lip 2014, 17:11

to co ja bym musiał zrobić, żebym mógł celować w 160Km w swoim zetorku? ;P i tak przybliżalnie ile podnosi mi się moment, gdy zmienię teraz na 0.216? Chodzi mi o taki standardowy przyrost.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl