
[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING
-
- Forum Audi 80
- Posty: 19
- Rejestracja: 10 lut 2011, 18:24
Witam. Po sofcie od Kostrza i tylko po nim, bez dodatkowych modow auto jest nie do poznania. Wyobrazam sobie co sie dzieje przy kompie 16bit i wtrzyskach 216.
Co do zajezdzania motoru to tak jak mowia koledzy. Silnik niszczy kierowca a nie chip. Moj kuzyn ma A4 b5 i z chipsem zrobil juz ponad 100tys. km. Mimo ze jezdzi jak szalony a auto pedzi jak wsciekle to przestrzega zasad obowiazujacych we wszystkich TDi, rowniez bez chipa. Olej co 8-10tys. km, jazda ostra dopiero po osiagniecu temp. pracy. Po dluzdzych trasach i ostrzejszej jezdzie gaszenie silnika po okolo minutce spokojnej pracy na biegu jalowym - dla dobra turbiny. A osobiscie znam czlowieka, ktory zarznal motor 2,5D w Mercedesie 124 przy prawdziwym przbiegu 270tys. km. Ponoc sie nie da. A jednak.

- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5506
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
koncepcja fajna ALEKrzysiek 84 pisze:Jak juz będziesz dokładać wtryski to lepiej dołóż te 210-tki i głowiczke 11illusion pisze:Ja mam wlasnie kompa 16bit, chip i zastanawiam się, czy zakładać teraz wtryski AFN albo 0.210, ale nie wie czy będzie czuć jeszcze lepszą różnicę;)


A ja nie żałuję_Dave pisze:ja po czasie to zaluje deko, zamiast 11mm trza bylo turbo wiekrze wsadzic




[ Dodano: 2014-07-28, 16:22 ]
illusion, Ja miałem kompa 16bit 130/300 pod t15 i wtryski 0,205 AFN i na takich jeździłem, później zmieniłem wtryski na 0,210 z Volvo i bez zmiany softu było czuć różnicę

Modyfikowanie zetora:
1. Doprowadzić silnik do idealnego stanu, czasem zwykła naprawa potrafi dać zadziwiające efekty.
2. Wirus
3. Wirus + wtryski AFN lub 216
4. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11
5. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11 + FMIC (etap przedturbo)
6. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11 + FMIC + mocniejsze turbo
7. Inny mocniejszy silnik.
8. Zmodzony mocniejszy silnik.
9. Zeskrobać z drzewa, wyciągnąć z rowu, sprzedać co ocalało, kupić miesięczny na komunikację
1. Doprowadzić silnik do idealnego stanu, czasem zwykła naprawa potrafi dać zadziwiające efekty.
2. Wirus
3. Wirus + wtryski AFN lub 216
4. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11
5. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11 + FMIC (etap przedturbo)
6. Wirus + wtryski 230 + Pompa 11 + FMIC + mocniejsze turbo
7. Inny mocniejszy silnik.
8. Zmodzony mocniejszy silnik.
9. Zeskrobać z drzewa, wyciągnąć z rowu, sprzedać co ocalało, kupić miesięczny na komunikację

illusion, Wtrysków 230 + pompę 11mm nie opłaca się pakować pod turbo t15 ani nawet t2
ugotujesz i turbo i silnik
chyba że soft będzie bardzo delikatny jak na te graty. Ale warto od początku wiedzieć czego się chce
żeby nie kupować 205, pozniej 210 216 i 230
Do pewnych setupów niezbędne będą też hamulce bo można się bardzo zdziwić że do przodu auto mocno rwie, a hamowania niestety już nie ma. Najważniejsze są przednie hamulce ( ponad 70% efektu hamowania) a niestety ori przednie zaciski na litych tarczach w TDI to strzał w kolano :->




illusion, Jak popatrzysz na wykresy 1z to i na 0,205 zrobisz 130KM i na 0,216
więcej to ciężko przeskoczyć, chyba że pójdzie pompa 11mm i 0,230 ale zrobisz na tym max 145KM poza tym takie zestawienie gratów jest nie zdrowe dla silnika, EGT byłoby co najmniej wysokie
ale jak się przyjrzysz jaki moment generuje 1z z wtryskami 0,205 a 216 - to już jest różnica.
[ Dodano: 2014-07-29, 16:29 ]
Na pewno będą z zapasem, a na odpowiednich gratach powinny ogarnąć 160KM + 


[ Dodano: 2014-07-29, 16:29 ]
Myślę że 216stki to rozsądny wybórillusion pisze:wiec mozliwe, ze jak bede przy kasie i zrobie porządek z rozrządem to sobie zapodam 0.216;)

