Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Problem z korozja

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 16 paź 2010, 12:11

Youngster pisze:Ale czy zasotsowanie Brunoxa Epoxy nie będzie gorsze od całkowitego oczyszczenia blachy z rdzy i posmarowania jakąś substancją antykorozyjną?
Może i lepiej całkowicie usunąć rdze. Ale całkowicie to ją usuniesz tylko piaskując lub w tym podobny mocno kłopotliwy sposób.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 paź 2010, 14:56

kacper85 pisze: Może i lepiej całkowicie usunąć rdze
Pod warunkiem, że metal pokryje się szczelnie jakąś warstwą nie zostawiającą mikroporów. Najlepiej ciśnieniowo pokryć metal ocynkiem w celu dobrego związania z podłożem oraz wypalić w celu usunięcia z powierzchni wszelkich mikroporów zawierajacych tlen oraz wypalenia kwasów będących ubocznym produktem. Do tego przy pewnej temp. zmienia się nieco struktura krystaliczna ocynku, staje się szczelniejszy itp.
Można również zastosować zamiast metody ogniowej metodę galwaniczną.

Pozostaje tylko takie pytanie: po co to wszystko robić i usuwać wszystkie tlenki rdzy? Nie prościej odciąć im dopływ powietrza? Pytanie pozostawiam samemu do odpowiedzi.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 paź 2010, 12:19

Pod brunox dawać podkład czy nie?

Co lepiej:

podkład + cynk w sprayu + lakier + multiwosk w sprayu
podkład + cynk w sprayu + baranek

czy:

brunox + lakier + multiwosk w sprayu?
brunox + baranek?


Rozumiem, że jeśli słabo oczyszczone z rdzy, to lepiej wersję z brunoxem zastosować, a jeśli wypiaskowane to tą pierwszą, tak?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 17 paź 2010, 13:02

Brunox jest podkładem. Skoro skuteczność brunoxa polega na tym, że doskonale wiąże się z tlenkami metalu, tworząc powłokę bez porów, to po co między rdzę a brunox stosować jakąkolwiek warstwę?

Metal można na dwojaki sposób chronić przed rdzą: wypiaskować + pokryć go szczelnie warstwą bez porów lub odciąć rdzy dopływ powietrza i wszelakich zaniczyszczeń.

Dlatego cały czas piszę o tych mikroporach, bo są niewidoczne gołym okiem ale są na tyle duże, że metal ma bezpośredni kontakt z powietrzem atmosferycznym (które ówcześnie jest kwaśne) oraz z pochodnymi NaCl sypanymi na drogę w czasie zimy.

@grze

Na Twoje pytanie co lepiej: zastosowanie brunoxa polega na zeskrobaniu luźnej rdzy, odtłuszczeniu, pokryciu rdzy dwoma warstwami brunoxa zwykłym pędzlem, pokryciu kolorem (ja zwykle pokrywam czarnym Hammerite i mam spokój).
Jak się stosuje cynk w spreju - nie wiem, nigdy nie używałem osobiście.

Zresztą Hammerite również jest bardzo dobrym środkiem. 3 lata temu na wiosnę pomalowałem rodzicom bębny i zaciski w samochodzie sposobem analogicznym co do brunoxa, a więc szczątką drucianą zdarłem to, co odchodziło, odtłuściłem, dwie warstwy pędzlem i po dziś dzień ani grama rdzy nie wyszło :shock: Jestem pod wrażeniem.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 paź 2010, 13:06

trepek pisze:Metal można na dwojaki sposób chronić przed rdzą: wypiaskować + pokryć go szczelnie warstwą bez porów lub odciąć rdzy dopływ powietrza i wszelakich zaniczyszczeń.
To w sumie by tłumaczyło dlaczego twardy wosk chroni lakier i nawoskowane elementy - dodatkowa warstwa wypełniająca małe ubytki :roll:

Dzięki za rozjaśnienie tematu.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 17 paź 2010, 14:08

Polecam podklady epoksydowe, odcinaja bardzo dobrze doplyw tlenu do materiału, sa stosowane zazwyczaj do elementów konstrukcyjnych, mostów i.t.d
Przetestowane przez ludzi w offroadzie na przelomie kilkunasu lat <ok>

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 17 paź 2010, 16:30

jako że pracuje w zakładzie gdzie rdza nie jest obca i wszelkie konstrukcje są bardziej narażone na te zjawisko to od siebie mogę polecić farbę cynkową,ale akurat nie tą w spray,nazwy dokładnie nie pamiętam,ale wiem że wszelkie spawy chłopaki u nas tym pokrywają i jak narazie nie zauważyłem żeby gdzieś ruda się pojawiała

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 23 paź 2010, 15:29

Dobra Panowie, udało mi się kupić tego Brunoxa. Trafiła mi się wersja w spray-u (21 zł w sklepie), a więc chyba lepiej, bo powinna lepiej pokryć. Poszły już dwie warstwy. Jak wyschnie (warstwy nakłada się co godzinę), to będzie szła trzecia warstwa. niestety nie wpadłem na pomysł aby kupić baranek w sprayu więc pokryję to potem woskiem blacharskim w sprauy. Jest odporny na wszystko więc nie powinno być problemu.

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 23 paź 2010, 19:01

Wszystko co w spray jest za przeproszenie do du.. W areozolu jest pelno rozpuszczalnika, po odparowaniu warstwa zostaje bardzo cienka a ochrona minimalna...

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 24 paź 2010, 15:50

Dlatego popsikałem kilka warstw Brunoxa, a na to jeszcze multi-wosk w sprauy. jak wyschnie, to posmaruję to wszystko barankiem.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 16 sie 2014, 15:28

Panowie, mam taki problem. Otóż przy wstępnych oględzinach przed wymianą słynnego pod względem korozji lewego błotnika, natknąłem się na kolejne ślady rdzy. Audiczka miała prostowane wzmocnienie błotnika na samym końcu od strony lewej przedniej lampy, bo blacha ma ślady naprawy i jest miejsce to pokryte jest bitexem. Ale nie wtym rzecz. Ogólnie nie widzę żadnych śladów napraw spawalniczych. Zgrzewy oryginalne. Natomiast niepokoi mnie rdza widoczna na zdjęciach. Na szczęście po zeszlifowaniu kątówką z tarczą ścierną pojawia się po tym zdrowa srebrna blacha <ok> ahh ten ocynk. Ale nie mogę tego tak zostawić. Co sądzicie z tym zrobić? Jechać to wszystko flexem z tarzką a potem lakier podkładowy (akrylowy) i bitex? Taką technikę zastosowałem po naprawie (spawaniu) prawego fartucha nadkola, który jakiś czas temu mi pękł.

Obrazek Obrazek

Jest to jedyne miejsce korozji w całym samochodzie <ok> . Reszta nawet lewej strony jest wzorowa. W kolorze Ly6z :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl