Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAH] co ile benzyna

Wszystko co związane z LPG
Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

[B4 AAH] co ile benzyna

Post autor: chodor » 16 sie 2014, 19:44

Witam!

Mam następujące pytanie do wszystkich użytkowników LPG, a szczególnie do tych z motorem AAH.

A mianowicie co ile musicie dolewać benzyny?
Trapi mnie to pytanie od jakiegoś czasu bo u mnie w 2.8 AAH tak co 4 tankowania gazu musze zalać benzynki za 50zł ;(

Szczerze mówiąc to myślałem, że jak zaleje prawie 10litrów PB to mi starczy chociaż na pól roku a tu wychodzi, że przynajmniej raz w miesiącu musze zalać za te 50zł

to normalne? :)

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 16 sie 2014, 20:29

Ja mam silnik ABK i 10 litrow to starcza mi na jakieś 2 miechy...
Zależy czy masz sekwencje i kiedy przełącza sie na gaz..

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 16 sie 2014, 21:39

chodor pisze:A mianowicie co ile musicie dolewać benzyny?
Na to ma wpływ mnóstwo czynników.

Zależy jaką masz ustawioną temp. na przełączanie gazu, i przede wszystkim jak jeździsz, czy na krótkich odcinkach, czy na dłuższych. Ja jak jeździłem 11kilometrów miastem do pracy w zimę to szło niemiłosiernie dużo benzyny, połowa dystansu zanim przełączała się na gaz, wieczorem to samo, niestety taki urok. W lato, powiedzmy od kwietnia do wrzesnia/października starczał mi cały bak benzyny. Oczywiście mowa o sekwencji.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 17 sie 2014, 06:24

aaa czyli to nic dziwnego ;/


no ja temperaturę mam na 30stopni Celcjusza ustawioną.
No i rzeczywiście raczej krótkie dystanse ostatnio robię czytaj do roboty i z powrotem.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 sie 2014, 10:33

Ja mam przełączanie ustawione na 15°C to na 1500-2000km dolewam benzyny za 100zł. Latem przełącza się od razu a zimą po jakichś 500-1000 metrach.

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 17 sie 2014, 11:54

Moim zdaniem 15 stopni to dużo za nisko, oczywiście jeśli chodzi o zime. Parownik za bardzo dostaje po tył..a dokładnie membrana. 30 stopni to minimum, żeby dłużej pochodził.
Ma to potem wpływ na jakość przełączania, dławienie silnika itp.
Ale wiadomo, że wtedy dłużej silnik chodzi na benie [/quote]

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 sie 2014, 14:19

jarod7, co Ty chcesz, uczyć ojca dzieci robić :-P
aldi, zapewne sobie przeliczył czy opłaca się zużywać dużo więcej bp czy częściej regenerować parownik.

jarod7
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 27 maja 2011, 10:27
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarod7 » 17 sie 2014, 15:35

Sorry, nie chciałem nikogo pouczać...

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 sie 2014, 19:53

jarod7 pisze:Sorry, nie chciałem nikogo pouczać...
chodziło mi o to że jakbyś zerknął na posty Alberta który udziela bardzo dużo rad dotyczących lpg właśnie to byś wiedział że on nie jest zielony w tym temacie i zapewne wie co robi <ok>

Inny temat to taki że przy tych temperaturach to silnik i tak ma ok 18-20 stopni albo i więcej bo takie temp są na dworze, no zima to co innego.

A co do np to mi 50 zł starcza na ok 2 miechy.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 17 sie 2014, 20:39

PieterB pisze:jarod7, co Ty chcesz, uczyć ojca dzieci robić :-P
aldi, zapewne sobie przeliczył czy opłaca się zużywać dużo więcej bp czy częściej regenerować parownik.

a koszt regeneracji parownika w jakich kwotach oscyluje? ;)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 sie 2014, 20:49

chodor pisze:a koszt regeneracji parownika w jakich kwotach oscyluje? ;)
ja mam lpg od półtora roku i dawno nie miałem z tym do czynienia, ale na aledrogo 60 zeta z przesyłką.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 17 sie 2014, 21:05

trochę z tym 60 zeta przesadziłeś bo też właśnie sprawdzałem =]

ale ja akurat nie o tym :)
dzięki wam właśnie się dowiedziałem, że parownik/reduktor ma taką właściwość jak:
* "Ma zastosowania w samochodach o mocy silnika nieprzekraczającej 136 KM."
* "wydajność max.: 122 KM"

i od razu zaświtało mi pytanie :)
jak sprawdzić czy u mnie w furze jest zainstalowany odpowiedni reduktor? :)
przypominam, że silnik AAH wiec 174KM
a niestety w świadectwie homologacji nie mam zapisanych żadnych szczegółowych informacji nt reduktora ;(

zapewne trzeba zaglądać pod maske? :)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 sie 2014, 21:09

PieterB pisze:jarod7, co Ty chcesz, uczyć ojca dzieci robić :-P
Bardziej mi się podoba powiedzenie "nie ucz księdza dzieci robić".
Przejechałem już tak 22 tyś. Zimą praktycznie nie jeżdżę samochodem. Zresztą co za różnica 15°C zimą a latem. Jak czujnik jest w płaszczu wodnym parownika i najlepiej wylocie wody to całość powinna mieć podobną temperaturę.
Czy wytrzyma dłużej to się okaże, eksperymentowanie jest dla mnie ważniejsze niż trwałość. Nawet w starszej wersji firmware można było w hex edytorze zejść poniżej 15°C, edytując plik konfiguracji w hex edytorze.

Na zimnym silniku i tak jadę zawsze ostrożnie, więc zbyt duża ilość gazu przez parownik nie przelatuje.

Części do regeneracji reduktora to koszt 50-70zł jak ma się popularny model. Robiąc samemu koszt pozostaje na takim poziomie. W przypadku nieskomplikowanych parowników regeneracje ciężko spieprzyć.
chodor pisze:zapewne trzeba zaglądać pod maske? :)
No najlepiej by było bo w papierach czesto jest wpisane coś innego niż zamontowane. Jak możesz to cyknij fotkę.
Do tego prawie wszyscy producenci reduktorów zawyżają obsługiwaną moc.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 17 sie 2014, 21:20

znalazłem jakiś papier na ZAVOLI ZETA N ponoć do 150 KM co mnie trochę smuci ;(
jutro jeszcze jednak zerknę pod mache z ciekawości

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 sie 2014, 21:37

Wersja z S na końcu ponoć ma dać radę przy 200KM ale u kumpla w BMW 325 padało ciśnienie i zapętlało już przy 4500obr/min od 4800 było czuć wyraźny spadek mocy. Z tego co rozbierałem wersje S i N to różnią się tylko jedną sprężyną, która powoduje, że w wersji S nie da się zejść z ciśnieniem poniżej 1,20 bara. Na lpg forum kilka osób pisało, że niema różnic wydajności między Ską a Nką. Więc Nka rozkręcona na 1,2Bara powinna mniej więcej odpowiadać Sce.
Kolejna sprawa że można ulepszyć ciśnieniowo ten reduktora wywalając sprężynki grzejące gaz: http://lpg-forum.pl/moja-zabawa-z-zavolakiem-t8887.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl