Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi B4 abt i abk] Zapłon

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

[audi B4 abt i abk] Zapłon

Post autor: adamix98 » 23 paź 2014, 10:50

Witam serdecznie :) wiem że temat zapłonu już był wałkowany nie raz ale:
Posiadam 2 audiczki ABT ORAZ ABK i mam pytanie co do zapłonu.
ABT: zapłon mam ustawiony tak: 6' na lampie zero na kole zamachowym, oczywiście wszystko na biegu jałowym. Moim zdaniem jest to ustawione super

co do ABK: zapłon mam ustawiony na 6' na lampie zero na kole zamachowym, oczywiście ustawiane na obrotach 2000-2500 przed zabiegiem zdjęty czujnik 2 PIN BLUE.

I teraz moje skromne pytanie czy to jest dobrze? Byłe wczoraj u gazownika z ABK i mówi ze zapłon tragedia i zaczął ustawiać na słuch... Po mojemu koleś jest tragedia i mało wie.

A i jeszcze taka sprawa audi ABK po ustawieniu zapłonu i nawet przed na PB po gwałtownym otwarciu Przepustnicy dziwne w zawór gra.

Co o tym sądzicie Przyjaciele ?:) czekam na wasze wskazówki :) z Uszanowaniem

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 paź 2014, 19:23

adamix98 pisze:A i jeszcze taka sprawa audi ABK po ustawieniu zapłonu i nawet przed na PB po gwałtownym otwarciu Przepustnicy dziwne w zawór gra.
ja myślę że źle ustawiony zapłon

Na pewno dobrze tan zapłon ustawiłeś w sensie zablokowałeś sterownik :?:

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 23 paź 2014, 19:37

tak jestem pewien. ponieważ w sobotę ustawiałem zapłon w innym abk i tam nic nie klekotało. czy ustawiłem na 0' czy nawet na 10'. dlatego to mnie zdziwiło ze w mojej klekocze i ze gazownik do mnie z takim tekstem że źle zapłon ustawiony.

Czyli jak powinien być zapłon ustawiony w ABK jaka jest procedura?
Bo rozumiem że w ABT jest on dobrze ustawiony?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 paź 2014, 19:45

adamix98 pisze:Czyli jak powinien być zapłon ustawiony w ABK jaka jest procedura?
abk-b-4-ustawienie-zaplonu-t7816.html

Chodzi mi o to czy po odpięciu czujnika sprawdziłeś czy kom się zablokował i nie przestawia zapłonu, bo samo odpięcie czujnika jeszcze nie powoduje jego zablokowania a na pewno nie zawsze i po ustawieniu trzeba go odblokować.
Wszystko to jest opisane w temacie który Ci podałem.
adamix98 pisze:Bo rozumiem że w ABT jest on dobrze ustawiony?
tak ABT to inna bajka

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 23 paź 2014, 20:09

Cytuje kolegę z forum jaro7427:Chciałbym się podzielić swoimi doświadczenia mi co do ustawiania zapłonu w silniku ABK .Miałem ostatnio okazję ustawiać zapłon w tym typie silnika w trzech autach dwa z nich są z 92 roku a trzecie z 93 i według procedury opisywanej na forum czyli odpięcie niebieskiego czujnika temperatury i przegazowaniu silnika 3 razy powyżej 3500 obr/min w żadnym z tych aut nie powodowało blokowania sterownika co powodowało brak możliwości prawidłowego kata wyprzedzenia zapłonu .Dpoiero po jakimś czasie na jednym z aut po uruchomieniu silnika odpinając niebieski czujnik zauważyłem nieznaczny spadek obrotów bez przegazowania 2250 obr/min zapłon nie wypada jest możliwość odczytu kąta wyprzedzenia zapłonu i wtedy sterownik blokował się sam bez żadnego przegazowywania powyżej 3500 obr. Procedurę tą powtórzyłem w kolejnych dwóch autach i w ten sposób udało się w nich zablokować sterowniki, jeśli nie za pierwszym razem to za drugim ale beż żadnego przegazowywania silnika powyżej 3500 obr/min. W jednym z audi zapłon nie wymagał korekty w dwóch pozostałych korekta zapłonu tym sposobem odmieniła ich prace diametralnie .Być może ktoś kto ma problem z blokowaniem sterownika w silniku ABK spróbuje tego sposobu co ja. Pozdrawiam klubowiczów



P.S zrobiłem identycznie silnik się zablokował jak w jednym jak i drugim i obroty lekko spały a na kole znak się pokrywał idealnie nie skał :) czyli jednak dobrze to zrobiłem To gazownik się nie znał :D :mrgreen: Brawo JA ;p dziękuję za informacje :)

a co śmieszniej pojechałem też do mechanika z mojej okolicy cytuje kolesia:
"panie w tej audi nigdy się nie ustawi dobrze zapłonu itp ponieważ ona ma pół-mechaniczne wtryski(mowa o ABK) wyśmiałem go i pojechałem :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 paź 2014, 20:20

adamix98 pisze:P.S zrobiłem identycznie silnik się zablokował jak w jednym jak i drugim i obroty lekko spały a na kole znak się pokrywał idealnie nie skał :) czyli jednak dobrze to zrobiłem To gazownik się nie znał :D Brawo JA ;p dziękuję za informacje :)
czyli możliwe że jednak dobrze to zrobiłeś
adamix98 pisze:"panie w tej audi nigdy się nie ustawi dobrze zapłonu itp ponieważ ona ma pół-mechaniczne wtryski(mowa o ABK) wyśmiałem go i pojechałem :D
znam te teksy bo sam swego czasu miałem ten sam problem <ok>

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 23 paź 2014, 20:40

Kolego a co sądzisz o wolnej odmie w ABK?:)

Awatar użytkownika
mor4z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 gru 2012, 13:41
Lokalizacja: Lublin/Piaski

Post autor: mor4z » 24 paź 2014, 10:10

ABT na słuch można idealnie ustawić :)
a mechanicy to mechanicy.. mi w Abt powiedział że nie da sięu mnie ustawić zapołonu, ponieważ aparat się rozleciał i ustawił mi sporo przyśpieszony. To ja mu mówie da się i ustawiłem przy nim zatkało go ;) takich mechaników mamy teraz, kolejny znowu jak ustawiał to pomylił się o jeden przeskok zębatkii też nie da się mówił :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 paź 2014, 19:56

adamix98 pisze:Kolego a co sądzisz o wolnej odmie w ABK?:)
jakiej wolnej odmie bo chyba nie kojarzę no i nie wiem co to miało by dać, po za tym jak odłączysz odmę to silnik trzęsie się jak galareta, to nie 1Z :-P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 paź 2014, 20:44

PieterB pisze:jak odłączysz odmę to silnik trzęsie się jak galareta
Bo trzeba zatkać wejście odmy w gumie przepływomierz-przepustnica aby lewego powietrza nie ssało.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 paź 2014, 19:33

aldi pisze: PieterB napisał/a:
jak odłączysz odmę to silnik trzęsie się jak galareta
Bo trzeba zatkać wejście odmy w gumie przepływomierz-przepustnica aby lewego powietrza nie ssało.
w sumie tak, masz rację

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 25 paź 2014, 21:15

O dokładnie tak zrobiłem;)

[ Dodano: 2014-11-06, 15:36 ]
Witam odgrzeje temat. Mam dalej problem z Abk. Otóż na PB jak depne w podłogę to zawor zagra bardzo brzydko na LPG tego nie ma. Co może być przyczyną?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl