Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[audi B4 abt i abk] Zapłon

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

[audi B4 abt i abk] Zapłon

Post autor: adamix98 » 23 paź 2014, 10:50

Witam serdecznie :) wiem że temat zapłonu już był wałkowany nie raz ale:
Posiadam 2 audiczki ABT ORAZ ABK i mam pytanie co do zapłonu.
ABT: zapłon mam ustawiony tak: 6' na lampie zero na kole zamachowym, oczywiście wszystko na biegu jałowym. Moim zdaniem jest to ustawione super

co do ABK: zapłon mam ustawiony na 6' na lampie zero na kole zamachowym, oczywiście ustawiane na obrotach 2000-2500 przed zabiegiem zdjęty czujnik 2 PIN BLUE.

I teraz moje skromne pytanie czy to jest dobrze? Byłe wczoraj u gazownika z ABK i mówi ze zapłon tragedia i zaczął ustawiać na słuch... Po mojemu koleś jest tragedia i mało wie.

A i jeszcze taka sprawa audi ABK po ustawieniu zapłonu i nawet przed na PB po gwałtownym otwarciu Przepustnicy dziwne w zawór gra.

Co o tym sądzicie Przyjaciele ?:) czekam na wasze wskazówki :) z Uszanowaniem

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11736
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 paź 2014, 19:23

adamix98 pisze:A i jeszcze taka sprawa audi ABK po ustawieniu zapłonu i nawet przed na PB po gwałtownym otwarciu Przepustnicy dziwne w zawór gra.
ja myślę że źle ustawiony zapłon

Na pewno dobrze tan zapłon ustawiłeś w sensie zablokowałeś sterownik :?:

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 23 paź 2014, 19:37

tak jestem pewien. ponieważ w sobotę ustawiałem zapłon w innym abk i tam nic nie klekotało. czy ustawiłem na 0' czy nawet na 10'. dlatego to mnie zdziwiło ze w mojej klekocze i ze gazownik do mnie z takim tekstem że źle zapłon ustawiony.

Czyli jak powinien być zapłon ustawiony w ABK jaka jest procedura?
Bo rozumiem że w ABT jest on dobrze ustawiony?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11736
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 paź 2014, 19:45

adamix98 pisze:Czyli jak powinien być zapłon ustawiony w ABK jaka jest procedura?
abk-b-4-ustawienie-zaplonu-t7816.html

Chodzi mi o to czy po odpięciu czujnika sprawdziłeś czy kom się zablokował i nie przestawia zapłonu, bo samo odpięcie czujnika jeszcze nie powoduje jego zablokowania a na pewno nie zawsze i po ustawieniu trzeba go odblokować.
Wszystko to jest opisane w temacie który Ci podałem.
adamix98 pisze:Bo rozumiem że w ABT jest on dobrze ustawiony?
tak ABT to inna bajka

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 23 paź 2014, 20:09

Cytuje kolegę z forum jaro7427:Chciałbym się podzielić swoimi doświadczenia mi co do ustawiania zapłonu w silniku ABK .Miałem ostatnio okazję ustawiać zapłon w tym typie silnika w trzech autach dwa z nich są z 92 roku a trzecie z 93 i według procedury opisywanej na forum czyli odpięcie niebieskiego czujnika temperatury i przegazowaniu silnika 3 razy powyżej 3500 obr/min w żadnym z tych aut nie powodowało blokowania sterownika co powodowało brak możliwości prawidłowego kata wyprzedzenia zapłonu .Dpoiero po jakimś czasie na jednym z aut po uruchomieniu silnika odpinając niebieski czujnik zauważyłem nieznaczny spadek obrotów bez przegazowania 2250 obr/min zapłon nie wypada jest możliwość odczytu kąta wyprzedzenia zapłonu i wtedy sterownik blokował się sam bez żadnego przegazowywania powyżej 3500 obr. Procedurę tą powtórzyłem w kolejnych dwóch autach i w ten sposób udało się w nich zablokować sterowniki, jeśli nie za pierwszym razem to za drugim ale beż żadnego przegazowywania silnika powyżej 3500 obr/min. W jednym z audi zapłon nie wymagał korekty w dwóch pozostałych korekta zapłonu tym sposobem odmieniła ich prace diametralnie .Być może ktoś kto ma problem z blokowaniem sterownika w silniku ABK spróbuje tego sposobu co ja. Pozdrawiam klubowiczów



P.S zrobiłem identycznie silnik się zablokował jak w jednym jak i drugim i obroty lekko spały a na kole znak się pokrywał idealnie nie skał :) czyli jednak dobrze to zrobiłem To gazownik się nie znał :D :mrgreen: Brawo JA ;p dziękuję za informacje :)

a co śmieszniej pojechałem też do mechanika z mojej okolicy cytuje kolesia:
"panie w tej audi nigdy się nie ustawi dobrze zapłonu itp ponieważ ona ma pół-mechaniczne wtryski(mowa o ABK) wyśmiałem go i pojechałem :D

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11736
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 23 paź 2014, 20:20

adamix98 pisze:P.S zrobiłem identycznie silnik się zablokował jak w jednym jak i drugim i obroty lekko spały a na kole znak się pokrywał idealnie nie skał :) czyli jednak dobrze to zrobiłem To gazownik się nie znał :D Brawo JA ;p dziękuję za informacje :)
czyli możliwe że jednak dobrze to zrobiłeś
adamix98 pisze:"panie w tej audi nigdy się nie ustawi dobrze zapłonu itp ponieważ ona ma pół-mechaniczne wtryski(mowa o ABK) wyśmiałem go i pojechałem :D
znam te teksy bo sam swego czasu miałem ten sam problem <ok>

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 23 paź 2014, 20:40

Kolego a co sądzisz o wolnej odmie w ABK?:)

Awatar użytkownika
mor4z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 127
Rejestracja: 08 gru 2012, 13:41
Lokalizacja: Lublin/Piaski

Post autor: mor4z » 24 paź 2014, 10:10

ABT na słuch można idealnie ustawić :)
a mechanicy to mechanicy.. mi w Abt powiedział że nie da sięu mnie ustawić zapołonu, ponieważ aparat się rozleciał i ustawił mi sporo przyśpieszony. To ja mu mówie da się i ustawiłem przy nim zatkało go ;) takich mechaników mamy teraz, kolejny znowu jak ustawiał to pomylił się o jeden przeskok zębatkii też nie da się mówił :)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11736
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 paź 2014, 19:56

adamix98 pisze:Kolego a co sądzisz o wolnej odmie w ABK?:)
jakiej wolnej odmie bo chyba nie kojarzę no i nie wiem co to miało by dać, po za tym jak odłączysz odmę to silnik trzęsie się jak galareta, to nie 1Z :-P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 paź 2014, 20:44

PieterB pisze:jak odłączysz odmę to silnik trzęsie się jak galareta
Bo trzeba zatkać wejście odmy w gumie przepływomierz-przepustnica aby lewego powietrza nie ssało.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11736
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 paź 2014, 19:33

aldi pisze: PieterB napisał/a:
jak odłączysz odmę to silnik trzęsie się jak galareta
Bo trzeba zatkać wejście odmy w gumie przepływomierz-przepustnica aby lewego powietrza nie ssało.
w sumie tak, masz rację

adamix98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 24 mar 2013, 14:33
Lokalizacja: Sztutowo

Post autor: adamix98 » 25 paź 2014, 21:15

O dokładnie tak zrobiłem;)

[ Dodano: 2014-11-06, 15:36 ]
Witam odgrzeje temat. Mam dalej problem z Abk. Otóż na PB jak depne w podłogę to zawor zagra bardzo brzydko na LPG tego nie ma. Co może być przyczyną?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl