Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9 TDI 1Z] CHIP TUNING

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2014, 10:27

drivtens pisze:polecają 216, a powód jest prosty: lepsza wartość w przypadku sprzedaży
Jeśli ktoś liczy na lepszą cenę sprzedarzy,w przypadku "chipa " czy wiekszych wtrysków ,to może się rozczarować ;-) Kupujący rzadko kiedy doceni jakiekolwiek modyfikacje ...dlatego lepiej wszystko doprowadzić do stanu ori ,jak już ktoś chce się pozbyć auta ,a tuningowe graty sprzedać oddzielnie 8-)
illusion pisze:wolę albo dać tylko 0.210 albo autko zmienić bo marzy mi się to C4
W 140 konnym C4 AEL ,masz już 210 tki ;-) więc wystarczy modzik w sofcie i ok.160-165 koników jest bez problemu :mrgreen: Też mi kiedyś taki chodził po głowie ,ale jezdzę raczej lokalnie ,po mieście ,wiec na pewno 2 litry w spalaniu trzeba by było dorzucić ...odpusciłem sobie ,bo nie bardzo widzę sens w takiej zmianie ....bo większej mocy nawet w b4 nie bardzo jest gdzie przy moich jazdach uzywać ;-)
_kris_ pisze:Myślę, że po samym chipie i zmianie kompa na 16 osiągi są lepsze od PD 130 km jeśli rozpatrujemy elastyczność na 5 biegu 100 - 180 km/h.
U mnie zmierzona elastyczność na 5 biegu 100 - 180 km/h, to 23 sekundy a w audi a4 PD 130 km podają 34 sekundy.
Powód jest prosty i oczywisty <ok> znacznie krótsza skrzynia w B4 ,niż w PD

_kris_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 22 maja 2010, 12:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: _kris_ » 27 paź 2014, 11:41

Ale ja mam teraz skrzynię EEN a nie standardową CVC. <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2014, 11:58

_kris_ pisze:Ale ja mam teraz skrzynię EEN
To nie zmienia faktu, że daleko jej do skrzyni ze 130 konnego PD -eka ;-)
_kris_ pisze:a nie standardową CVC.
Standardowa to BAA ...ale jak miałeś na niej 100km /przy 2,2 tys obr na piątym biegu ,bo tak jest przy skrzyni BAA ,to niczym się nie rózniła od BAA

_kris_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 22 maja 2010, 12:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: _kris_ » 27 paź 2014, 14:02

Przełożenia skrzyni są podobne, to co znalazłem w sieci:
skrzynia EEN:
Transmission type:
manual
Number of gears:
5
Speed range
(max speed on gears,
top gear value theor.):
(km/h/mph)

I: 42 / 26
II: 75 / 47
III: 119 / 74
IV: 174 / 108
V: 213 / 132

PD 130 km:

Transmission type:
manual
Number of gears:
5
Speed range
(max speed on gears,
top gear value theor.):
(km/h/mph)

I: 40 / 25
II: 69 / 43
III: 111 / 69
IV: 167 / 104
V: 220 / 137

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 27 paź 2014, 15:52

MUNIOR pisze:.dlatego lepiej wszystko doprowadzić do stanu ori ,jak już ktoś chce się pozbyć auta ,a tuningowe graty sprzedać oddzielnie 8-)
O to właśnie chodziło w temacie większej wartości wtrysków 216 niż 210 czy 205 jeśli sprzedamy je oddzielnie a nie z autem ;-) ale jak by nie było, ma to sens. Jeśli bierzemy nowe końcówki to i tak zapłacimy tyle samo jak za 205 jak i za 216 :-P a przy sprzedaży nikogo nie będzie interesować że "mam 205 na nowych końcówkach" najwyżej zaproponują 300zł max kiedy za 216 można dostać 500-700zł w zależności jakiej firmy końcówki. Więc myślmy strategicznie :mrgreen: a mit że większe wtryski więcej palą - trzeba po prostu obalić.

[ Dodano: 2014-10-27, 16:00 ]
Np. kolega z naszego forum zamówił jakiś czas temu wtryski na końcówkach 210 WZM (takie były wtedy największe) a po 1-2 miesiącach weszły na rynek 216WZM i już szkoda że nie wziął większych, ale kto mógł przewidzieć ? :-P A jeśli mamy wybór - polecam brać z zapasem - oczywiście mowa o nowych końcówkach ;-)

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 27 paź 2014, 17:27

brabus124, Mimo wszystko nie rozumiem jednej rzeczy...
Czy długość wtrysku jest ustalana przez ECU na zasadzie natężenia przepływu paliwa przez jakiś czujnik na pompie?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 paź 2014, 17:42

drivtens pisze:Czy długość wtrysku jest ustalana przez ECU na zasadzie natężenia przepływu paliwa przez jakiś czujnik na pompie?
Za " długość wtrysku ", odpowiada mechanicznie "fala " w pompie ,a ecu ,za pomocą odpowiedniego napięcia nastawnika ,utrzymuje tylko pierscień na tłoczku w odpowiednim miejscu ,przysłaniając w nim otworek...i teraz wszystko jest proste <ok> im bardziej pierscień przysłoni otworek ,czyli im wyższe napiecie nastawnika ,tym na wtryski leje się wiecej paliwa .ECU niestety nie jest w stanie inaczej sterować pompą ,jak tylko napięciem nastawnika i wysterowaniem n108 ...logiczne że reszta to czysta mechanika ,czyli wysokość "fali" i wielkość tłoczka 8-)

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 27 paź 2014, 18:11

MUNIOR, czyli większe otwory we wtryskach, automatycznie definiują nam większe zużycie paliwa?

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 27 paź 2014, 18:44

drivtens pisze:MUNIOR, czyli większe otwory we wtryskach, automatycznie definiują nam większe zużycie paliwa?
przepraszam ze ja odpowiadam ale nie koniecznie tak można powiedzieć ze czym wydajniejsze wtryski to spalanie większe to nie tak zależy od odpowiedniego softa i jak jest odpowiednio napisany i jest odpowiedni stosunek paliwa do powietrza to wzrasta efektywność spalania i podam przykład a80tdi ze ster. 16bit z chip i wtryskami afn spala na trasie 4,7litrów na100km to na odpowiednim sofcie i 210 spalanie może zejść przy takim samym stylu jazdy i tej samej trasie do 3,9 z racji większej efektywności i wzrostu energetycznego tak po chopsku mówiąc jest mocniejszy i ma lżej co przekłada się na spalanie i to nie prawda ze w tdi czym więcej paliwa to spalanie wzrośnie chyba ze paliwo się leje a powietrza brak ma być zachowany odpowiedni stosunek wszystko to jeśli jest ta sama pompa wtryskowa.

Awatar użytkownika
drivtens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 210
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:18
Lokalizacja: Wrocław/Lubań

Post autor: drivtens » 27 paź 2014, 18:57

kostrz, dzięki za porfesjonalne wytłumaczenie! <ok>
U mnie siedzie ECU takie jak ma Munior, Twojego autorstwa. Nie wiem jak będzie się sprawował na większych wtryskach, ale coraz bardziej skłania mnie na większe. Obecnie jestem niemalże zdecydowany na wtryski 216, najlepiej nowe końcówki Firad lub Wuzetem i po prostu ciekawiło mnie, jakim cudem może mniej spalać paliwa, bo nie wiedziałem do końca na jakiej zasadzie jest ono ustalane na wtryskiwaczu, co nie dawało mi spokoju... :lol:
Pytanie czy po zaaplikowaniu do siebie 216 powinienem zrobić korekcję komputera, aby poprawić właśnie tą wydajność o której napisałeś?
Dodam iż planuję zostawiać graty typu: kat, intercooler (chociaż ciekawi mnie ile by dała zmiana, bo podobno sporo) no i turbina seria. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 27 paź 2014, 18:58 przez drivtens, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 27 paź 2014, 18:58

kostrz pisze:
drivtens pisze:MUNIOR, czyli większe otwory we wtryskach, automatycznie definiują nam większe zużycie paliwa?
przepraszam ze ja odpowiadam ale nie koniecznie tak można powiedzieć ze czym wydajniejsze wtryski to spalanie większe to nie tak zależy od odpowiedniego softa i jak jest odpowiednio napisany i jest odpowiedni stosunek paliwa do powietrza to wzrasta efektywność spalania i podam przykład a80tdi ze ster. 16bit z chip i wtryskami afn spala na trasie 4,7litrów na100km to na odpowiednim sofcie i 210 spalanie może zejść przy takim samym stylu jazdy i tej samej trasie do 3,9 z racji większej efektywności i wzrostu energetycznego tak po chopsku mówiąc jest mocniejszy i ma lżej co przekłada się na spalanie i to nie prawda ze w tdi czym więcej paliwa to spalanie wzrośnie chyba ze paliwo się leje a powietrza brak ma być zachowany odpowiedni stosunek wszystko to jeśli jest ta sama pompa wtryskowa.
Potwierdzam ten przykład na własnym doświadczeniu, mi na wtryskach 205 AFN trochę więcej palił niż na obecnych 210 z Volvo, ale cały czas myślałem że to przez to że AFN co prawda dobrze rozpylały ale nie trzymały ciśnienia i puszczały przy 170-180bar

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 27 paź 2014, 23:12

Dokładnie tak jak kostrz pisze. Ja po montażu wtrysków 210 i spokojny chip autorstwa mistrza kostrz przez pierwsze parę dni zanotowałem wzrost spalania. I to powiem że w okolice 8 do 9 lna 100. Powód jest prosty. Radość posiadania dość sporej mocy. Teraz jak się nacieszyłem już mocą i używam jej bardziej z głową to spalanie plasuje mi się w okolicach 5 litrów z tendencją w dół.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 paź 2014, 23:32

U siebie w tamtym tygodniu zmierzyłem sobie zawartość wlewanego paliwa do baku i przejechane kilometry.
dystans 1700 km i wlane 103 litry paliwa ( niech będzie nawet 105)
600 km to była trasa do Warszawy i spowrotem plus troche po stolicy, średnio 120 jechałem jak były warunki na trasie poza terenem zabudowanym, Jak wjechałem na obwodnice Serocka to i 160 było kilka razy w strone Wawy, reszta to u mnie juz, dojazdy do pracy 20 km w jedna strone.
Przy tych spalonych 105 litrach paliwa wyszło spalanie :


Spalanie wynosi 6,1765 litrów na 100 kilometrów

Koszt przejechania 1 kilometra wynosi 0,2779 złotych

Koszt przejechania 100 kilometrów wynosi 27,79 złotych

Koszt przejechania 1700 kilometrów wynosi 472,5 złotych


cena paliwa znacznie niższa niż w staci paliw, bo od sąsiadów <ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 paź 2014, 08:55

drivtens pisze:Pytanie czy po zaaplikowaniu do siebie 216 powinienem zrobić korekcję komputera
Tak ,bo masz softa pod max 205 tki z AFN -a ...przy 216 bedzie się lało na tym sofcie za dużo paliwa ,doładowanie pod 216 tki,też bedziesz miał za małe, na tym sofcie co masz

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 29 paź 2014, 10:29

Kwestia jest tylko taka przy montowaniu 0.216 i programowaniu tego, że wypadało by zrobić FMIC bo na samym chipie bez wymiany gratów już nie wyrabia w lato..a co dopiero przy 0.216..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl