Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 27 lis 2014, 10:35

To znaczy ze moze byc wydech bez tego lacznika ?

Dzieki aldi wielkie :mrgreen: z telefonu pisze i za bardzo nie moge szukac bo w pracy jestem.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 27 lis 2014, 11:18

Ten łącznik jest niezbędny w silnikach poprzecznych gdzie silnik łamie wydech bardzo mocno.

W montowanych podłużnie praktycznie każdy samochód jeździ z wydechem na sztywno. Chyba że dla poprawy komfortu można dać, bo jeśli wydech będzie źle zamontowany to może być go słychać na karoserii.
Ostatnio zmieniony 27 lis 2014, 11:44 przez Audi 80 Polska, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 27 lis 2014, 11:31

Ok i wszystko jasne :-D jeszcze raz dzieki.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 01 gru 2014, 20:53

Witam otoż panowie mam samochód po swapie z 1.8 PM na 1.8 T AJL mam dwa pytanka

- wskaźnik temp pokazuje mi 110 C choć jest 90 co zrobić żeby pokazywał prawidłowo ??
- kontrola oleju w ogóle się nie zapala ??

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 01 gru 2014, 21:31

Sebandi pisze:- kontrola oleju w ogóle się nie zapala ??
Nie zapala, bo w ogóle nie ma czujnika niskiego ciśnienia oleju ( 0.3 bar ) i nie ma kontroli.
Jest czujnik ciśnienia oleju 1.8bar który kontroluje pracę powyżej 2 tyś obrotów, kiedy spadnie ciśnienie powyżej tych obrotów czujnik zaalarmuje kontrolką oleju.
Sebandi pisze: wskaźnik temp pokazuje mi 110 C choć jest 90 co zrobić żeby pokazywał prawidłowo ??
To normalne przy takiej zmianie. Można eksperymentować z rezystorem, można próbować z czujnikiem temperatury z b3/b4 lub kombinować z wskaźnikiem paliwa z B5.

gofer955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:25

[ABK na AEB] AEB z Passata jak to jest..? kilka pytań

Post autor: gofer955 » 12 gru 2014, 11:29

Witam mam możliwość kupić dość tanio vw Passata b5 z silnikiem 1.8t. Chciałbym w swojej niuni zrobić swapa i proszę was o kilka podpowiedzi odnośnie tego na co mam zwracać uwagę przy zakupie dawcy czy z passata wszystko podejdzie czy lepiej a4 szukac...? Wszystkie rady dla mnie są cenne..;)[/u]

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 gru 2014, 11:37

Passat B5 i Audi A4 B5 to niemal to samo pod maską. Przy zakupie to co zawsze czyli czy nie dymi, ma moc, nie klekoczą popychacze, nie stukają panewki, nie rzęzi łańcuszek rozrządu, co się dzieje w zbiorniczku z płynem, czy nie ma przedmuchów walących z korka wlewu oleju.

Co do tego co podejdzie co nie to przestudiuj dokładnie temat: https://audi80.pl/allprzekladka-siln ... t74698.htm

Później skleje twój temat z tamtym, więc zaglądaj tam ten temat jako oddzielna rzecz zniknie.

gofer955
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 29 lip 2013, 12:25

Post autor: gofer955 » 12 gru 2014, 12:25

Tak ze pod maska to samo to ja wiem ale chodziło o to czy elektryka to samo? Jak później z licznikiem czy z a4 pasuje... Jeszcze dokładnie oczywiście poczytam ten temat... Ale dzięki

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 gru 2014, 12:55

Liczniki z danych roczników są elektrycznie identycznie. Można sobie podłączyć do Passata B5 liczniki z A4ki z podobnego rocznika i będą działać, tylko w otwór nie będzie pasować.
Zamienne nie są liczniki z różnych lat, bo 1995-1997 były kostki 26 pinowe później 32pinowe od 1999 były 32 pinowe ale trochę unowocześnione (ale powinny być zamienne ze starszymi po lekkich poprawkach).
Nawet C5 A6 czy golfy czy A3ki mają kompatybilne liczniki z elektryką A4 B5 i Passatem B5.

Awatar użytkownika
szuan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1370
Rejestracja: 08 gru 2007, 00:10
Lokalizacja: Śląsk! - SWD/smi
Kontakt:

Post autor: szuan » 19 gru 2014, 22:52

panowie jak to jest z tymi zamachowymi kolami?
w aeb i reszcie sa dwumasowe koła zamachowe. Widziałem juz valeo ma w swojej ofercie kpl: tarcza, docisk i zamiennik dwumasowego kola zamachowego na sztywne kolo zamachowe. Ludzie składają też na kole zamachowym z 3b (s2) i tarczy 240mm
Jak wy macie rozwiązaną tą sprawe?
Ma ktoś zapisane nr poszczególnych części co wchodzi w skład tej piramidy?

Awatar użytkownika
BlackT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 28 sty 2012, 17:20

Post autor: BlackT » 20 gru 2014, 07:46

This is my soulution for engine mount
Obrazek
You can play to get bether angle but I am satisfied with this
Obrazek

Awatar użytkownika
kolo98
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 10 kwie 2009, 00:37
Lokalizacja: Brwinów

Post autor: kolo98 » 04 sty 2015, 13:14

Panowie, mam pytanie - przekładamy z kolegą silnik w B4 z 2.3 NG na 1.8T AJL, obecnie jest spięty ze skrzynią i ku naszemu zdziwieniu lewa łapa (AJL) mija się z poduszką (tą na podłużnicy) o jakies 10cm (zdjęcie poniżej). Prawa łapa pasuje ok. Przejrzałem cały temat i nie znalazłem odpowiedzi, wszystkim pasuje bez zarzutu na poduszki od 2.3, a tu jednak jest spora różnica w umiejscowieniu.

Czy łapa od cabrio 1.8 ADR 8A0199307F rozwiąże ten problem?

Obrazek

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 10 sty 2015, 16:39

załóż od starego silnika

[ Dodano: 2015-01-10, 20:26 ]
aldi pisze: z A4ki z podobnego rocznika i będą działać, tylko w otwór nie będzie pasować.
a4b5 i a6c5 pasują wymiarami sprawdzone na swoim
Obrazek Obrazek

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 29 sty 2015, 20:02

Witam proszę o dokładny opis jak przerobić wskaźnik cieczy bo po swapie do audi 80 b3 silnika 1.8 T AJL temp pokazuje mi 110 a faktycznie jest 90 proszę od dokładny opis

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 29 sty 2015, 20:46

podmień same czujniki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl