Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 1Z] nie łapie temperatury

ODPOWIEDZ
Adrianos55
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 sty 2015, 20:06

Post autor: Adrianos55 » 03 sty 2015, 20:29

dolny waz cieply gorny tez powietrze z nadmuchu gorace w miare

[ Dodano: 2015-01-03, 20:39 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 sty 2015, 20:43

Masz nowszy osprzęt, więc po podpięciu pod vaga temperature ujrzysz w stopniach, a nie w jednostkach do przeliczania.
Jak przy 60-ciu powietrze w miare gorące to czujnik Ci oszukuje bo przy tych 60-ciu to ono tylko jest troche cieple.

Adrianos55
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 sty 2015, 20:06

Post autor: Adrianos55 » 03 sty 2015, 20:52

aha a czujnik to ten niebieski ?? jeszcze ci powiem ze chlodnica jest ciagle zimna

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 sty 2015, 20:56

Na pełnym obiegu powinna robić się ciepła.
Jak nie masz klimy to masz szary czujnik okrągły 3-pin z tyłu głowicy.
Niebieski jest od temperatury dla ECU.

Adrianos55
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 sty 2015, 20:06

Post autor: Adrianos55 » 03 sty 2015, 20:59

klimy brak troszke sie ciepla robi ale bardzo delikatnie a powiedz mi jeszcze w jakiej temp. wlaczaja sie wentylatory bo mam autko 3 lata i jeszcze ani razu sie nie wlaczyly a napewno dzialaja bo sprawdzalem

[ Dodano: 2015-01-03, 21:12 ]
a jeszcze mam taki problem raz dzwiennie nie chodza mi wskazowki od paliwa i temp. wody , i nie zapalaja mi sie wcale kontrolki od stanu plynu hamulcowego, temp. wody i olej

miki1305
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:33

Post autor: miki1305 » 03 sty 2015, 21:21

A bezpiecznik "12" masz dobry?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 03 sty 2015, 21:24

Adrian57 pisze: a jeszcze mam taki problem raz dzwiennie nie chodza mi wskazowki od paliwa i temp. wody , i nie zapalaja mi sie wcale kontrolki od stanu plynu hamulcowego, temp. wody i olej
No to teraz sprawa wygląda inaczej, bo za świrowanie temperatury i paliwa odpowiada stabilizator napięcia zegarów.

https://audi80.pl/b4-80-all-stabiliz ... vt3534.htm
http://www.allegromat.pl/aukcja169066

Musisz wybrać sie do sklepu z elektroniką i kupić stabilizator L7810 lub LM7810
kosztuje coś ze 3 zł, tylko on ma odwrotnie bieguny, więc musisz go zamontować na "brzuchu" i dać nakretke lub podkładki żeby odprowadzaly od niego ciepło.

Co do reszty podświetlenia sprawdź na poczatek żaróweczki bo i tak będziesz musiał licznik wyjąć.

Adrianos55
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 03 sty 2015, 20:06

Post autor: Adrianos55 » 03 sty 2015, 22:15

ok napewno sie wybiore a w jakiej temp. wlaczaja sie wentylatory na chlodnicy ??

Awatar użytkownika
Łukasz1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
Lokalizacja: Kotfin/WPY

Post autor: Łukasz1990 » 03 sty 2015, 23:05

Jak się nie mylę to od 95 stopni.

sylar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
Imię: Szymon
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Szczecin/Koszalin

Post autor: sylar » 04 sty 2015, 14:29

Witam, mam problem z nagrzaniem auta. Pełne 90 stopni złapie dopiero po ok 30 km przy temperaturze na dworze ok 2 stopnie. Dolny wąż od chłodnicy jest zimny. Płyn w zbiorniku mieści się między min a max, układ odpowietrzony.
Na postoju w temp. ok 5 stopni i włączonym nawiewie prawie nie do osiągnięcia nawet 80 stopni. Dopiero jak wyłączę nawiew to koło 80 łapie.
Czy termostat może przepuszczać ? Tylko że dolny wąż zimny, może tylko trochę przepuszcza ?
Temperatura na zegarach zgadza się z temperaturą na vagu.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 sty 2015, 15:06

sylar, Taka uroda TDI, że dłużej łapie temperature a na postoju jak dasz ogrzewanie na max'a to spadać będzie.
Ale te 30 km to troche dużo jak na nagrzanie silnika.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 sty 2015, 15:09

sylar pisze:mam problem z nagrzaniem auta.
Już mi się znudziło pisać ,bo co zima ,to te same "problemy" ;-) ,które w tym silniku są najzupełniej normalnym zjawiskiem ...Ale napisze jeszcze raz <ok> Panowowie ,zrozumcie że macie silnik tdi z bezpośrednim wtryskiem ,który w odróżnieniu od zwykłych diesli ,czy turbodiesli ,różni się zasadniczo sposobem wtryskiwania paliwa ,a co za tym idzie sprawnością...a to oznacza że nie produkuje aż tyle ciepła ,które to ciepło jest stratą ,parą idącą w gwizdek ...fakt że zimą na pewno by się to ciepło przydało ,ale coś za coś ;-) .... za to latem ciężko go "zagotować " ...co wiekszosć chyba zauwazyła ,bo mało kto miał okazję widzieć pracujące wentylatory w tdi ...i zapomnijcie że w temp.bliskich zera i poniżej ,uzyskacie szybko 90 stopni ....nie uzyskacie, żeby niewiem jakie cuda i termostaty zakładać ,i na pewno na jałowym biegu w życiu takiej temp.nie osiągnie ...jedyny sposób to webasto ;-) A jako ciekawostkę ,powiem że ten silnik produkuje tak wolno ciepło ,ze w większe mrozy ,po wyłaczeniu webasto ,temp. potrafi spaść ,mimo ze silnik chodzi ,co zdziwiło i mnie :shock: ale potwierdza tylko to co piszę ...i nie ma w tym nic nienormalnego ...tdi tak ma i kropka 8-) Czasem aż żal czytać ,jak wypisują na różnych forach , że ktoś wymienił kilka termostatów i nadal nie może uzyskać szybko 90 stopni ...i nie uzyska zimą ,bo ma tdi i jedyną nieprawidłowością jaka swiadczy o niesprawnosci termostatu ,to dolny wąż chłodnicy ,robiacy się "letni",lub ciepły ,zanim na wskażniku pojawi sie ok.80 stopni . Dlatego w tdi ,często fabrycznie montowane są podgrzewacze ....u nas też co niektóre 80 tki posiadają ...wyjątkiem sa te z nastawnikiem potencjometrycznym ,bo tam ''ubogi'' sterownik nie obsługuje takich "bajerów " , zresztą innych jak np. pełna diagnostyka również ;-)
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 15:36 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 sty 2015, 15:34

Jak ktos ogarnia trochę elektryke to może zamontować sobie z tyłu głowicy podgrzewacz z nowszych Aut który ma wyjście do nagrzewnicy i na szary czujnik i manualnie sterować podgrzewaczem.
Świece febi są po 16 zł, Ngk po 26
Dobrze jest mieć sprawny alternator, wersje z podgrzewaczem miały 120A

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 sty 2015, 15:39

Krzysiek 84 pisze:Jak ktos ogarnia trochę elektryke to może zamontować sobie z tyłu głowicy podgrzewacz
Zgadza się 8-) fajny ,porządny podgrzewacz ,z aluminium ,którym można zastąpić plastikowy ori króciec ...ma go np większość (jak nie wszystkie ) A4 tdi ,w tym moja ,i nawet działa ,dość skutecznie wspomagając grzanie płynu do ok.70 stopni ;-)

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 04 sty 2015, 15:56

MUNIOR pisze:
Krzysiek 84 pisze:Jak ktos ogarnia trochę elektryke to może zamontować sobie z tyłu głowicy podgrzewacz
Zgadza się 8-) fajny ,porządny podgrzewacz ,z aluminium ,którym można zastąpić plastikowy ori króciec ...ma go np większość (jak nie wszystkie ) A4 tdi ,w tym moja ,i nawet działa ,dość skutecznie wspomagając grzanie płynu do ok.70 stopni ;-)
a jest sens wymienić świece w tym podgrzewaczu po 20 letnim użytkowaniu starych
mój ma to i własnie mnie to zastanawia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl