[1.9 1Z] nie łapie temperatury
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 sty 2015, 20:06
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 sty 2015, 20:06
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 sty 2015, 20:06
klimy brak troszke sie ciepla robi ale bardzo delikatnie a powiedz mi jeszcze w jakiej temp. wlaczaja sie wentylatory bo mam autko 3 lata i jeszcze ani razu sie nie wlaczyly a napewno dzialaja bo sprawdzalem
[ Dodano: 2015-01-03, 21:12 ]
a jeszcze mam taki problem raz dzwiennie nie chodza mi wskazowki od paliwa i temp. wody , i nie zapalaja mi sie wcale kontrolki od stanu plynu hamulcowego, temp. wody i olej
[ Dodano: 2015-01-03, 21:12 ]
a jeszcze mam taki problem raz dzwiennie nie chodza mi wskazowki od paliwa i temp. wody , i nie zapalaja mi sie wcale kontrolki od stanu plynu hamulcowego, temp. wody i olej
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
No to teraz sprawa wygląda inaczej, bo za świrowanie temperatury i paliwa odpowiada stabilizator napięcia zegarów.Adrian57 pisze: a jeszcze mam taki problem raz dzwiennie nie chodza mi wskazowki od paliwa i temp. wody , i nie zapalaja mi sie wcale kontrolki od stanu plynu hamulcowego, temp. wody i olej
https://audi80.pl/b4-80-all-stabiliz ... vt3534.htm
http://www.allegromat.pl/aukcja169066
Musisz wybrać sie do sklepu z elektroniką i kupić stabilizator L7810 lub LM7810
kosztuje coś ze 3 zł, tylko on ma odwrotnie bieguny, więc musisz go zamontować na "brzuchu" i dać nakretke lub podkładki żeby odprowadzaly od niego ciepło.
Co do reszty podświetlenia sprawdź na poczatek żaróweczki bo i tak będziesz musiał licznik wyjąć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 sty 2015, 20:06
- Łukasz1990
- Forum Audi 80
- Posty: 110
- Rejestracja: 23 kwie 2011, 21:20
- Lokalizacja: Kotfin/WPY
-
- Forum Audi 80
- Posty: 85
- Rejestracja: 28 mar 2013, 10:36
- Imię: Szymon
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Szczecin/Koszalin
Witam, mam problem z nagrzaniem auta. Pełne 90 stopni złapie dopiero po ok 30 km przy temperaturze na dworze ok 2 stopnie. Dolny wąż od chłodnicy jest zimny. Płyn w zbiorniku mieści się między min a max, układ odpowietrzony.
Na postoju w temp. ok 5 stopni i włączonym nawiewie prawie nie do osiągnięcia nawet 80 stopni. Dopiero jak wyłączę nawiew to koło 80 łapie.
Czy termostat może przepuszczać ? Tylko że dolny wąż zimny, może tylko trochę przepuszcza ?
Temperatura na zegarach zgadza się z temperaturą na vagu.
Na postoju w temp. ok 5 stopni i włączonym nawiewie prawie nie do osiągnięcia nawet 80 stopni. Dopiero jak wyłączę nawiew to koło 80 łapie.
Czy termostat może przepuszczać ? Tylko że dolny wąż zimny, może tylko trochę przepuszcza ?
Temperatura na zegarach zgadza się z temperaturą na vagu.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Już mi się znudziło pisać ,bo co zima ,to te same "problemy" ,które w tym silniku są najzupełniej normalnym zjawiskiem ...Ale napisze jeszcze raz <ok> Panowowie ,zrozumcie że macie silnik tdi z bezpośrednim wtryskiem ,który w odróżnieniu od zwykłych diesli ,czy turbodiesli ,różni się zasadniczo sposobem wtryskiwania paliwa ,a co za tym idzie sprawnością...a to oznacza że nie produkuje aż tyle ciepła ,które to ciepło jest stratą ,parą idącą w gwizdek ...fakt że zimą na pewno by się to ciepło przydało ,ale coś za coś .... za to latem ciężko go "zagotować " ...co wiekszosć chyba zauwazyła ,bo mało kto miał okazję widzieć pracujące wentylatory w tdi ...i zapomnijcie że w temp.bliskich zera i poniżej ,uzyskacie szybko 90 stopni ....nie uzyskacie, żeby niewiem jakie cuda i termostaty zakładać ,i na pewno na jałowym biegu w życiu takiej temp.nie osiągnie ...jedyny sposób to webasto A jako ciekawostkę ,powiem że ten silnik produkuje tak wolno ciepło ,ze w większe mrozy ,po wyłaczeniu webasto ,temp. potrafi spaść ,mimo ze silnik chodzi ,co zdziwiło i mnie :shock: ale potwierdza tylko to co piszę ...i nie ma w tym nic nienormalnego ...tdi tak ma i kropka 8-) Czasem aż żal czytać ,jak wypisują na różnych forach , że ktoś wymienił kilka termostatów i nadal nie może uzyskać szybko 90 stopni ...i nie uzyska zimą ,bo ma tdi i jedyną nieprawidłowością jaka swiadczy o niesprawnosci termostatu ,to dolny wąż chłodnicy ,robiacy się "letni",lub ciepły ,zanim na wskażniku pojawi sie ok.80 stopni . Dlatego w tdi ,często fabrycznie montowane są podgrzewacze ....u nas też co niektóre 80 tki posiadają ...wyjątkiem sa te z nastawnikiem potencjometrycznym ,bo tam ''ubogi'' sterownik nie obsługuje takich "bajerów " , zresztą innych jak np. pełna diagnostyka równieżsylar pisze:mam problem z nagrzaniem auta.
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 15:36 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zgadza się 8-) fajny ,porządny podgrzewacz ,z aluminium ,którym można zastąpić plastikowy ori króciec ...ma go np większość (jak nie wszystkie ) A4 tdi ,w tym moja ,i nawet działa ,dość skutecznie wspomagając grzanie płynu do ok.70 stopniKrzysiek 84 pisze:Jak ktos ogarnia trochę elektryke to może zamontować sobie z tyłu głowicy podgrzewacz
a jest sens wymienić świece w tym podgrzewaczu po 20 letnim użytkowaniu starychMUNIOR pisze:Zgadza się 8-) fajny ,porządny podgrzewacz ,z aluminium ,którym można zastąpić plastikowy ori króciec ...ma go np większość (jak nie wszystkie ) A4 tdi ,w tym moja ,i nawet działa ,dość skutecznie wspomagając grzanie płynu do ok.70 stopniKrzysiek 84 pisze:Jak ktos ogarnia trochę elektryke to może zamontować sobie z tyłu głowicy podgrzewacz
mój ma to i własnie mnie to zastanawia