Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.3 NG] auto nie odpala.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
zukreator

Post autor: zukreator » 10 sty 2015, 13:27

czujnik halla zawsze działa według tej samej zasady i jemu nie robi czy jest z 2.0, 2.8 z opla czy z mercedesa, ważne jest tylko, aby elementy wytwarzające zmianę pola magnetycznego w obszarze pracy czujnika były odpowiednio zorientowane, tak by czujnik halla mógł to zmienne pole magnetyczne wykrywać, ot co.

fizycznie wiadomo, że czujniki będą się różniy sposobem zamocowania w aparacie zapłonowym, lecz jeśli da sie go zamontować w pozycji umożliwiającej właściwe działanie, to... bedzie działac, jeśli sam czujnik jest sprawny ;)

jeżeli autor tematu ma iskrę, tzn jest ona wyzwalana w cyklu rozruchu silnika, bo o pracy nie można mówic, to znaczy że DZIAŁA I PASUJE najwidoczniej, bo czujnik halla jest pierwszym w kolei elementem odpowiedzialnym za wyzwolenie iskry.

kwestia tylko odpowiedniego momentu w którym iskra w danym cylindrze ma być wyzwolona i jakości samej iskry.

nie należy się wyłącznie sugerować tym, że iskra jest.
iskra musi być mocna (niebiesko fioletowa !)

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 10 sty 2015, 13:30

A sprawdzałeś bezpieczniki od silnika? Mi kiedyś nie chciał odpalić, bo coś paliło mi ciągle bezpieczniki od silnika.

gregor 12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 sty 2015, 16:40
Lokalizacja: złocieniec

Post autor: gregor 12 » 12 sty 2015, 21:25

Dziekuje za wszystkie sugestjie mam druga cewke jutro popayrze jak uda mi sie zrobic to odrazu napisze pzd

[ Dodano: 2015-01-12, 21:28 ]
A iskra jest właśńie taka żółta

zukreator

Post autor: zukreator » 12 sty 2015, 23:28

To na 90 % wina cewki.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 12 sty 2015, 23:32

gregor 12 pisze:Dziekuje za wszystkie sugestjie mam druga cewke jutro popayrze jak uda mi sie zrobic to odrazu napisze pzd

[ Dodano: 2015-01-12, 21:28 ]
A iskra jest właśńie taka żółta
ale poczytaj słownik bo dalej nie do końca wiadomo o co ci chodzi :-/

gregor 12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 sty 2015, 16:40
Lokalizacja: złocieniec

Post autor: gregor 12 » 13 sty 2015, 08:19

Dobrze poczytam :-D

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 13 sty 2015, 21:26

A ściągałeś przewody z kopułki lub wyciągałeś cały aparat z głowicy ?

gregor 12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 sty 2015, 16:40
Lokalizacja: złocieniec

Post autor: gregor 12 » 15 sty 2015, 07:58

Tak wyiągałem zapłon ,wyminiałem czujnik halla,tylko wczoraj zobaczyłem że na wtyczce do czujnika mam dwa plusy ,na środku i tam gdzie powinien być na plusie to tak ma być?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 15 sty 2015, 18:15

To może jednak wsadziłeś aparat na odwrót. ? Albo zla kolejność przewodów? Plus na środkowym pojawia się i znika jak kręcisz

zukreator

Post autor: zukreator » 15 sty 2015, 18:52

jak pisze, że wszystko poustawiane na znaki, to w jaki sposób ten aparat miałby być włożony "na odwrót" ?

zborek_k-kozle
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 472
Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle

Post autor: zborek_k-kozle » 15 sty 2015, 19:26

No bo sam kiedyś wsadziłem na odwrót i myślałem, że jest ok. Może ustawił na znaki i wtedy aparat jest na odwrót akurat. A jak iskra słaba to pod kompresją może faktycznie jej nie być, ale pisze, że jednak coś prycha więc obstawiam, że jest namieszane w aparacie albo kolejności przewodów.

zukreator

Post autor: zukreator » 15 sty 2015, 20:53

ustawiajac wszystko na znaki, nie ma innego położenia aparatu niż właściwe, tj. nie da sie go zamontować "na odwrót", jeżeli ustawiony jest na znaki.

nie ma najmniejszego znaczenia, jak zorientowany jest aparat zapłonowy względem silnika, czy czegokolwiek, o ile jesteśmy w stanie wpiąć wtyczkę do hallotronu.

zdarzają się przypadki, że kopułka jest odwrócona o 180 stopni (założona niewłaściwie), ale wtedy nierówno leży na aparacie zapłonowym.

autor miał sprawdzić cewkę(co trwa 5 minut), poczekajmy z dalszymi wnioskami aż to zrobi.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 15 sty 2015, 22:19

zukreator pisze:ustawiajac wszystko na znaki, nie ma innego położenia aparatu niż właściwe, tj. nie da sie go zamontować "na odwrót", jeżeli ustawiony jest na znaki.

nie ma najmniejszego znaczenia, jak zorientowany jest aparat zapłonowy względem silnika, czy czegokolwiek, o ile jesteśmy w stanie wpiąć wtyczkę do hallotronu.
i.
no chyba nie bardzo, https://audi80.pl/23-ng-jak-ustawic- ... t93074.htm

gregor 12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 sty 2015, 16:40
Lokalizacja: złocieniec

Post autor: gregor 12 » 15 sty 2015, 22:31

Cewka sprawdzona i to samo :-(

[ Dodano: 2015-01-15, 22:50 ]
A jeszcze jak zapłon ustawiłem na znaki to nawet sie nie odezwał a jak obròciłem wałem o 360stopni i tłok był znowu u gòry na 1 cylindrze to odpalił tylko chodził tak jakby na trzy gary dlaczego tak nic sie nie zgadza

[ Dodano: 2015-01-15, 22:55 ]
A jak morzna odwrotnie wsadzic zapłon lub przestawić kopółke nie rozumie :mrgreen:

zukreator

Post autor: zukreator » 15 sty 2015, 23:40

krs pisze:zukreator napisał/a:
ustawiajac wszystko na znaki, nie ma innego położenia aparatu niż właściwe, tj. nie da sie go zamontować "na odwrót", jeżeli ustawiony jest na znaki.

nie ma najmniejszego znaczenia, jak zorientowany jest aparat zapłonowy względem silnika, czy czegokolwiek, o ile jesteśmy w stanie wpiąć wtyczkę do hallotronu.
i.

no chyba nie bardzo, https://audi80.pl/23-n...adu-vt93074.htm
_________________
podlinkowałeś mój własny temat, a nawet nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojego postu, albo tematu o ustawianiu zapłonu/rozrządu.


jak ktoś ma problem z ogarnięciem obszerniejszego tekstu, to:

silnik ustawiony na znaki: palec aparatu wskazuje na nacięcie na obudowie aparatu, widoczny jest znak wybity na kole pasowym wałka rozrządu z tyłu obudowy rozrządu(rzeczony znak znajduje się na wysokości styku pokrywy zaworów), w okienku skrzyni biegów widoczne jest zero wybite na kole zamachowym.

to jest silnik ustawiony na znaki

palec wskazujący na nacięcie na korpusie aparatu zapłonowego jest ustawiony jednoczesnie tak, aby przerzucić iskre na cyl 1. od tego gniazda na kopułce zaczynasz, kabel z tego miejsca podłączasz do 1 cyl.
idąc w prawo, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, podłączasz do kopułki drugi kabel, który ma być podłączony do 2 cylindra, następny po nim będzie podłączony do 4 cylindra, nastepny do 5 cylindra, AŻ NA KOŃCU kabel który podłączysz do gniazda znajdującego się po lewej stronie cylindra 1 na kopułce, idzie do cylindra nr 3.

na środku kopułki oczywiście gniazdo na cewkę.

tak powinienes mieć podłączone,
jeden z pierwszych postów jakie zostały napisane w tym temacie.

pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl