[B4 2.3 NG] auto nie odpala.
czujnik halla zawsze działa według tej samej zasady i jemu nie robi czy jest z 2.0, 2.8 z opla czy z mercedesa, ważne jest tylko, aby elementy wytwarzające zmianę pola magnetycznego w obszarze pracy czujnika były odpowiednio zorientowane, tak by czujnik halla mógł to zmienne pole magnetyczne wykrywać, ot co.
fizycznie wiadomo, że czujniki będą się różniy sposobem zamocowania w aparacie zapłonowym, lecz jeśli da sie go zamontować w pozycji umożliwiającej właściwe działanie, to... bedzie działac, jeśli sam czujnik jest sprawny
jeżeli autor tematu ma iskrę, tzn jest ona wyzwalana w cyklu rozruchu silnika, bo o pracy nie można mówic, to znaczy że DZIAŁA I PASUJE najwidoczniej, bo czujnik halla jest pierwszym w kolei elementem odpowiedzialnym za wyzwolenie iskry.
kwestia tylko odpowiedniego momentu w którym iskra w danym cylindrze ma być wyzwolona i jakości samej iskry.
nie należy się wyłącznie sugerować tym, że iskra jest.
iskra musi być mocna (niebiesko fioletowa !)
fizycznie wiadomo, że czujniki będą się różniy sposobem zamocowania w aparacie zapłonowym, lecz jeśli da sie go zamontować w pozycji umożliwiającej właściwe działanie, to... bedzie działac, jeśli sam czujnik jest sprawny
jeżeli autor tematu ma iskrę, tzn jest ona wyzwalana w cyklu rozruchu silnika, bo o pracy nie można mówic, to znaczy że DZIAŁA I PASUJE najwidoczniej, bo czujnik halla jest pierwszym w kolei elementem odpowiedzialnym za wyzwolenie iskry.
kwestia tylko odpowiedniego momentu w którym iskra w danym cylindrze ma być wyzwolona i jakości samej iskry.
nie należy się wyłącznie sugerować tym, że iskra jest.
iskra musi być mocna (niebiesko fioletowa !)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
-
- Forum Audi 80
- Posty: 472
- Rejestracja: 01 lut 2012, 17:53
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Kożle
ustawiajac wszystko na znaki, nie ma innego położenia aparatu niż właściwe, tj. nie da sie go zamontować "na odwrót", jeżeli ustawiony jest na znaki.
nie ma najmniejszego znaczenia, jak zorientowany jest aparat zapłonowy względem silnika, czy czegokolwiek, o ile jesteśmy w stanie wpiąć wtyczkę do hallotronu.
zdarzają się przypadki, że kopułka jest odwrócona o 180 stopni (założona niewłaściwie), ale wtedy nierówno leży na aparacie zapłonowym.
autor miał sprawdzić cewkę(co trwa 5 minut), poczekajmy z dalszymi wnioskami aż to zrobi.
nie ma najmniejszego znaczenia, jak zorientowany jest aparat zapłonowy względem silnika, czy czegokolwiek, o ile jesteśmy w stanie wpiąć wtyczkę do hallotronu.
zdarzają się przypadki, że kopułka jest odwrócona o 180 stopni (założona niewłaściwie), ale wtedy nierówno leży na aparacie zapłonowym.
autor miał sprawdzić cewkę(co trwa 5 minut), poczekajmy z dalszymi wnioskami aż to zrobi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 442
- Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 90 B3
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.3 7A
- Lokalizacja: Bochnia
no chyba nie bardzo, https://audi80.pl/23-ng-jak-ustawic- ... t93074.htmzukreator pisze:ustawiajac wszystko na znaki, nie ma innego położenia aparatu niż właściwe, tj. nie da sie go zamontować "na odwrót", jeżeli ustawiony jest na znaki.
nie ma najmniejszego znaczenia, jak zorientowany jest aparat zapłonowy względem silnika, czy czegokolwiek, o ile jesteśmy w stanie wpiąć wtyczkę do hallotronu.
i.
Cewka sprawdzona i to samo
[ Dodano: 2015-01-15, 22:50 ]
A jeszcze jak zapłon ustawiłem na znaki to nawet sie nie odezwał a jak obròciłem wałem o 360stopni i tłok był znowu u gòry na 1 cylindrze to odpalił tylko chodził tak jakby na trzy gary dlaczego tak nic sie nie zgadza
[ Dodano: 2015-01-15, 22:55 ]
A jak morzna odwrotnie wsadzic zapłon lub przestawić kopółke nie rozumie :mrgreen:
[ Dodano: 2015-01-15, 22:50 ]
A jeszcze jak zapłon ustawiłem na znaki to nawet sie nie odezwał a jak obròciłem wałem o 360stopni i tłok był znowu u gòry na 1 cylindrze to odpalił tylko chodził tak jakby na trzy gary dlaczego tak nic sie nie zgadza
[ Dodano: 2015-01-15, 22:55 ]
A jak morzna odwrotnie wsadzic zapłon lub przestawić kopółke nie rozumie :mrgreen:
podlinkowałeś mój własny temat, a nawet nie przeczytałeś ze zrozumieniem mojego postu, albo tematu o ustawianiu zapłonu/rozrządu.krs pisze:zukreator napisał/a:
ustawiajac wszystko na znaki, nie ma innego położenia aparatu niż właściwe, tj. nie da sie go zamontować "na odwrót", jeżeli ustawiony jest na znaki.
nie ma najmniejszego znaczenia, jak zorientowany jest aparat zapłonowy względem silnika, czy czegokolwiek, o ile jesteśmy w stanie wpiąć wtyczkę do hallotronu.
i.
no chyba nie bardzo, https://audi80.pl/23-n...adu-vt93074.htm
_________________
jak ktoś ma problem z ogarnięciem obszerniejszego tekstu, to:
silnik ustawiony na znaki: palec aparatu wskazuje na nacięcie na obudowie aparatu, widoczny jest znak wybity na kole pasowym wałka rozrządu z tyłu obudowy rozrządu(rzeczony znak znajduje się na wysokości styku pokrywy zaworów), w okienku skrzyni biegów widoczne jest zero wybite na kole zamachowym.
to jest silnik ustawiony na znaki
palec wskazujący na nacięcie na korpusie aparatu zapłonowego jest ustawiony jednoczesnie tak, aby przerzucić iskre na cyl 1. od tego gniazda na kopułce zaczynasz, kabel z tego miejsca podłączasz do 1 cyl.
idąc w prawo, zgodnie z ruchem wskazówek zegara, podłączasz do kopułki drugi kabel, który ma być podłączony do 2 cylindra, następny po nim będzie podłączony do 4 cylindra, nastepny do 5 cylindra, AŻ NA KOŃCU kabel który podłączysz do gniazda znajdującego się po lewej stronie cylindra 1 na kopułce, idzie do cylindra nr 3.
na środku kopułki oczywiście gniazdo na cewkę.
tak powinienes mieć podłączone,
jeden z pierwszych postów jakie zostały napisane w tym temacie.
pozdro