Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1.9TDi 1Z] nierówna praca silnika

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 sty 2015, 15:35

marek58235 pisze:to jakie mogą być przyczyny nie równej pracy w czasie jazdy
bozmek pisze:Masz nie daleko wpadnij to pobadamy cos logi zrobimy
Po to właśnie wymyślono mozliwość podglądania parametrów w czasie jazdy,czyli logów dynamicznych ,żeby nie bawić się w zgadywanki 8-) Choć np.brudnego nastawnika w logach nie "zobaczy " ,to wiele innych nieprawidłowości widac ...ale akurat na nastawnik ,jest test najprostszy z możliwych i dostepny dla każdego ,z odpięciem wtyczki sygnału prędkości z impulsatora 8-) Powyższy test dotyczy oczywiście tylko nastawników indukcyjnych i to w pierwszej fazie zabrudzenia ,jak już falują obroty na biegu jałowym ,odpinanie wtyczki nic nie daje
Ostatnio zmieniony 25 sty 2015, 21:32 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 25 sty 2015, 20:59

Witam :-) ostatnio u mnie coś niepokojącego się pojawiło nie wiem odkąd, mianowicie po przejechanym odcinku, rozgrzany silnik i na wolnych obrotach występuje takie jakby głośne warczenie nie miłe dla ucha co kilka sekund można usłyszeć, wziąłem przegazowałem delikatnie i ustało, czy to coś z pompą nie tak? czy wtryski się mogą podwieszać? nie ma problemu z kopytem ani żadnym szarpaniem, nastawnik Indukcyjny :-)

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 25 sty 2015, 21:18

Takie metaliczne? a sprawdz czy czasami śruba ktoraś Ci sie nie popuśćiła przy pompie wspomagania ostatnio koledzee tomlo1973 też tak na wolnych robilo i miał śrube popuszczona na pompie.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 25 sty 2015, 21:39

Dokładnie tak jak mówisz :-) Jutro po dokręcam wszystkie śruby przy pompie i zobaczymy jak będzie się zachowywać <ok>

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 26 sty 2015, 01:14

MUNIOR pisze:
marek58235 pisze:to jakie mogą być przyczyny nie równej pracy w czasie jazdy
bozmek pisze:Masz nie daleko wpadnij to pobadamy cos logi zrobimy
Po to właśnie wymyślono mozliwość podglądania parametrów w czasie jazdy,czyli logów dynamicznych ,żeby nie bawić się w zgadywanki 8-) Choć np.brudnego nastawnika w logach nie "zobaczy " ,to wiele innych nieprawidłowości widac ...ale akurat na nastawnik ,jest test najprostszy z możliwych i dostepny dla każdego ,z odpięciem wtyczki sygnału prędkości z impulsatora 8-) Powyższy test dotyczy oczywiście tylko nastawników indukcyjnych i to w pierwszej fazie zabrudzenia ,jak już falują obroty na biegu jałowym ,odpinanie wtyczki nic nie daje
falowanie to jedno, a u mnie jest to bardziej szarpanie niz falowanie bo buja tez delikatnie samochodem. ale to tak jak napisalem wczesniej, tylko gdy temperatura spadnie delikatnie ponizej 90stopni, lub wystarczy jak postoi odpalony, chodzi rowno dluzsza chwile, a potem (nie zawsze) zaczyna wlasnie "plewić" przy czym delikatnie autem trzesie tak jakby mial zaraz zgasnac ale obroty gora spadaja wg obrotomierza gora o 2-3 mm. czy to moze byc nastawnik? dodam, że po tym kompie z chipem wszystko było OK, zaczęło się to delikatnie szarpanie i kolega dygnął mi dawkę z 2,2 na 2,6..ustało na miesiąc i teraz znów się zaczęło..wydaje mi się że dawkę powinien mi ustawić na równe 3 lub 3,2, ale to już trzeba mechanicznie bo komp na więcej nie pozwolił..

rzucam filmik :

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 26 sty 2015, 06:51

A temp paliwa ok pokazuje z nastawnika? Kiedyś też mialem problem ale to czasami tylko z poszarpywaniem tyle ze podczas jazdy tez to sie pokazywalo pomogl czysty nastanik ;) jak szarpalo to dawka skakała akurat ale tez nie zawsze to szarpanie bylo .

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 26 sty 2015, 10:48

U mnie nie zawsze tak sie dzieje..a jesli temp zle pokazuje tam z poziomu nastawnika?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 26 sty 2015, 12:31

U mnie też nie zawsze tak było jak pocisłem kawałek na 3-4 do dechy to potem mialem spokoj chwile.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 26 sty 2015, 16:11

illusion pisze:a jesli temp zle pokazuje tam z poziomu nastawnika?
Jak wskazania z któregokolwiek czujnika temp.dla kompa ,bedą się gwałtownie zmieniać o kilkanascie czy kilkadziesiąt stopni ,a tak czasem bywa ,to będą cuda z obrotami ,bo dawka również będzie się gwałtownie zmieniać...także diagnoza przy pomocy vaga niezbędna 8-)

marek58235
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:16
Lokalizacja: Sanok

Post autor: marek58235 » 04 lut 2015, 21:59

Już wiem dla czego mi auto nie równo pracowało pod czas jazdy odroczyłem czujnik prędkość i objawy ustały . Przecież nastawnik był czyszczony może RSW zle jest ustawiony mam chyba 780 ile ma być :->

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 05 lut 2015, 17:55

marek58235 pisze:Już wiem dla czego mi auto nie równo pracowało pod czas jazdy odroczyłem czujnik prędkość i objawy ustały . Przecież nastawnik był czyszczony
Nie twój pierwszy i nie ostatni ,był czyszczony ,i po nie długim czasie znowu tego wymaga ...albo żle wycentrowana cewka i wystarczy minimalna ilość opiłków ,żeby zaczął fiksować ...co jakiś czas takie "poprawiam " ;-)
marek58235 pisze: może RSW zle jest ustawiony mam chyba 780 ile ma być
0,720 -0,740 ....ale nawet przy 0,800 nic nie będzie sie dziać ,prucz tego że auto deko osłabnie

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 15 kwie 2015, 17:51

Mam VAGa. Odpaliłem auto i w miarę nagrzewania czasem nierówno pracuje czasem normalnie. Temperatura rosła, nie było dziwnych skoków natomiast dawka skakała od 1 do 4-5mg i to z bardo różnymi wartościami. Czy po tym można wnioskować, że będzie to nastawnik do czyszczenia? Czasem również szarpie jak się jedzie stałą prędkością. Spalanie ma w normie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 15 kwie 2015, 19:36

illusion pisze: natomiast dawka skakała od 1 do 4-5mg i to z bardo różnymi wartościami. Czy po tym można wnioskować, że będzie to nastawnik do czyszczenia?
Na 99% tak.Podobne objawy jak przy brudnym nastawniku ,powodują też pęknięte sprężyny tłokorozdzielacza ,ale to czy są całe ,czy pękniete ,widać od razu po zdjęciu nastawnika ...po jego zdjęciu ,widać też od spodu zwykle opiłki na szpilkach ,co daje już 100% pewności że nastawnik wymaga czyszczenia

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 20 kwie 2015, 17:08

Sprężyny nie są popękane. Wyczyściłem nastawnik. Był trochę brudny. Po złożeniu objawy nierównej pracy zniknęły, auto odpala elegancko, dawka 2.6 i przestała skakać. RSW 0.740V. PrY czym gdy jadę na 4 czy 5 i przy niskiej prędkości dam pełny gaz to poszarpuje chwilę delikatnie a potem jedzie normalnie. Czym to może być spowodowane? Kąt wtrysku mam 50. Wyskoczył mi błąd N146- quantity adjuster - upper limit - intEmitent i nie chce się skasować. Czy mogłem coś źle złożyć?

[ Dodano: 2015-04-20, 18:18 ]
Dodam, że auto lepiej chodzi. Żwawsze jest, lepiej na gaz reaguje..ogólnie poprawa jest prócz tego co napisałem wyżej..

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 20 kwie 2015, 19:24

illusion pisze:N146- quantity adjuster - upper limit - intEmitent i nie chce się skasować. Czy mogłem coś źle złożyć?
Błąd ewidenie związany z pracą nastawnika ...mogłeś ,np żle wycentrować rdzeń cewki. "Wzornika" po drugiej stronie ramienia RSW ,też w żadnym przypadku nie należy ruszać podczas rozbierania nastawnika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl