[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Będziesz musiał kupić trochę części z wersji poprzecznej aby przerobić ten silnik. Na pewno miskę olejową i smok pompy oleju. Turbosprężarka z wersji poprzecznej jest inna (ma wyjścia inaczej) ale przy montażu customowego wydechu i dolotu powinno się to obejść.MARi pisze:Dużo rzeźby by włożyć do b4? Czy nie opłaca się i szukać aeb'a?
Więc musiałbyś kupić ten silnik w bardzo dobrej cenie aby to się opłacało.
Chyba silniki z mechanicznym wtryskiem miały pompki 6 barow. Poza tym co to ma wspólnego z tym tematem. A ABK chyba ma regulator ciśnienia paliwa 3 bary a pompka musi dawać trochę więcej.paweloli pisze:Panowie jak przerobic pompke paliwa z 2.3 chyba 4 barowa zeby podeszla zamiast seryjnej z ABK 3 bar. Wiem ze podlaczenie przewodu paliwa sie rozni.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
Chodzilo mi o to ze do aeb-a pompka z abk chyba bedzie za slaba. Regulator cisnienia w aeb jest 4bar wiec i pompka musi byc mocniejsza. Podobno pasuje ta z silnika 2.3 tylko podlaczenie sie rozni bo w sklepie mi to sprawdzali. Chcialem sie zapytac jak to mozna przerobic bo chce wlozyc tam mocniejsza pompke zeby miala zapas.
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
Audi [80 B3] swap aeb dylemat co zabrać ze sobą
Witam przymierzam sie do swapu aeb do mojej 80 b3. Mam pewien dylemat bo znalazłem osobę która rozbiera audi a4 b5 98r w automacie na części i do końca nie jestem pewien czy nie lepiej będzie szukać swapa ze zwykłego manuala. Tematy odnośnie swapu 1.8t przeczytałem ale nie mogę znaleźć nigdzie wzmianki o przekładce silnika z dawcy w automacie jak to się ma z komputerem i licznikiem, obawiam się tego nieszczęsnego immo choć mam w planach już na samym początku odesłać kompa do fachowca i usunąć go.Wiem że do przekładki będzie mi potrzebny silnik z osprzętem,wiązka silnika ECU (tu chodzi raczej tylko o wiązką z komory silnika ), sprzęgło odpada bo to automat.Czy zwrócić uwagę na coś jeszcze przy wykręcaniu części ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak potrzebna ci jest wiązka silnika do wtyczek w skrzynce ECU. Licznik od automau ma dodatkowo wyświetlacz biegów, jeśli chcesz wsadzać licznik to weź kluczyk i pętle immo to nie będziesz musiał ściągać immo z ECU.okon19921 pisze:tu chodzi raczej tylko o wiązką z komory silnika
Komputer pod automat różni się kodowaniem, które można zmienić kablem z 40zł z allegro. A nawet bez tego będzie chodził. Niektórzy manualne sterowniki w TDI przekodowują na automat (mając manualną skrzynie) bo wtedy jest większa dawka startowa i lepiej odpala.
Z tego co pamiętam to w wale korbowym w wersji automatem jest wbita taka metalowa część którą trochę trudno wyjąć. W tym miejscy w wersji manual jest łożyska igiełkowe, które trzeba tam wsadzić.
Kpl. sprzęgło (tarcza i docisk) + koło dwumasowe koło zamachowe. Identyczny zestaw sprzęgła + koło zamachowe występował też w słabszych silnikach. Napisz jaki masz silni i z którego roku (AEB i ADR występowały z tymi samymi zestawami).okon19921 pisze:sprzęgło odpada bo to automat.
z silnikiem to bedzie problem bo to stary gaźnikowiec najprawdopodobniej SF a rocznik auta 89. skrzyń biegów mam aktualnie 3. Dwie cieknące jedna czysta z 80 b3:-) W planach mam kupić części podłużnic z b4 R4 i spasować z budą b3 pod AEb. Jest na forum jakiś polecany fachowiec co przekoduje mi kompa żeby wypruć IMMO?. Jeśli chodzi o przekaźniki to czy bedą mi potrzebne jakieś z a4?? bo dodam że mój tymczasowy silnik jest zasilany pompką mechaniczną. Silnik mam juz umówiony na odbiór w przyszłym tygodniu wszystko będę wyciągał z właścicielem a że mam ponad 200 kilometrów tam to wole mieć wszystko razem ze sobą przy powrocie do swojego garażu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Dobrze jakbyś wziął przekaźnik pompki paliwa bo chyba pasuje w skrzynkę bezpieczników audi 80 a jak nie to zawsze można podłączyć na pająka.
Pompka paliwa z A4 za dużo ci się nie zda bo jest wewnętrzna a w B3 szła na zewnątrz zbiornika.
Napisz jaki ten silnik ma kod. Co do zdjęcia immo to mogę zapytać lokalne speca ile by wziął, podejrzewam że za 150-200zł by zdjął.
Pompka paliwa z A4 za dużo ci się nie zda bo jest wewnętrzna a w B3 szła na zewnątrz zbiornika.
Napisz jaki ten silnik ma kod. Co do zdjęcia immo to mogę zapytać lokalne speca ile by wziął, podejrzewam że za 150-200zł by zdjął.
Kolego przekładaj z zegarami i nie baw się z immo, ja właśnie zrobiłem swap na 1.8t AJL efekt powala. zegary działają. jeszcze kilka drobiazgów do dogrania mi zostało, jeśli będzie trzeba to podeślę schematy i podzielę się doświadczeniem.
niestety spore różnice były między tymi opisami na forum ale może dlatego, że to AJL.
niestety spore różnice były między tymi opisami na forum ale może dlatego, że to AJL.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Na początku myślałem że wiązka będzie taka sama bo oba silniki (AJL i późniejszy AEB) są na tej samej wersji motronica. Nawet schematy połączeń sterownik - czujniki się zgadzają. Jednak reszta wiązki łącząca się z kabiną jest inaczej zrobiona. Podejrzewam że bez przeróbek albo z niewielkimi przeróbkami można do AJLa wsadzić wiązkę z AEBa.Arnie pisze:niestety spore różnice były między tymi opisami na forum ale może dlatego, że to AJL.