Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 30 sty 2015, 19:49

jak podmienić tu jest 4 pinowy a w PM był 3 :) są inne jak widać:)

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 31 sty 2015, 00:41

czujniki masz 2 czy 1

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 31 sty 2015, 09:52

1.8 T ma 4 pin a 1.8 PM ma 3 piny

Awatar użytkownika
MARi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 27 lip 2010, 09:11

Post autor: MARi » 05 lut 2015, 18:28

Jestem w trakcie zakupu silnika, trafił mi się w mojej okolicy 1.8T lecz AGU poprzeczny. Dużo rzeźby by włożyć do b4? Czy nie opłaca się i szukać aeb'a?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 lut 2015, 21:23

MARi pisze:Dużo rzeźby by włożyć do b4? Czy nie opłaca się i szukać aeb'a?
Będziesz musiał kupić trochę części z wersji poprzecznej aby przerobić ten silnik. Na pewno miskę olejową i smok pompy oleju. Turbosprężarka z wersji poprzecznej jest inna (ma wyjścia inaczej) ale przy montażu customowego wydechu i dolotu powinno się to obejść.
Więc musiałbyś kupić ten silnik w bardzo dobrej cenie aby to się opłacało.
paweloli pisze:Panowie jak przerobic pompke paliwa z 2.3 chyba 4 barowa zeby podeszla zamiast seryjnej z ABK 3 bar. Wiem ze podlaczenie przewodu paliwa sie rozni.
Chyba silniki z mechanicznym wtryskiem miały pompki 6 barow. Poza tym co to ma wspólnego z tym tematem. A ABK chyba ma regulator ciśnienia paliwa 3 bary a pompka musi dawać trochę więcej.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 05 lut 2015, 22:57

pompa abk daje bez problemu stałe 4bar jej wydajność max 4,3bar

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 05 lut 2015, 23:32

Chodzilo mi o to ze do aeb-a pompka z abk chyba bedzie za slaba. Regulator cisnienia w aeb jest 4bar wiec i pompka musi byc mocniejsza. Podobno pasuje ta z silnika 2.3 tylko podlaczenie sie rozni bo w sklepie mi to sprawdzali. Chcialem sie zapytac jak to mozna przerobic bo chce wlozyc tam mocniejsza pompke zeby miala zapas.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 06 lut 2015, 00:02

jezdze adr z pompa z abk i daje rade na zegarze mam ciągle powyzej 3,5bar przy ok 140

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Audi [80 B3] swap aeb dylemat co zabrać ze sobą

Post autor: okon19921 » 10 lut 2015, 19:26

Witam przymierzam sie do swapu aeb do mojej 80 b3. Mam pewien dylemat bo znalazłem osobę która rozbiera audi a4 b5 98r w automacie na części i do końca nie jestem pewien czy nie lepiej będzie szukać swapa ze zwykłego manuala. Tematy odnośnie swapu 1.8t przeczytałem ale nie mogę znaleźć nigdzie wzmianki o przekładce silnika z dawcy w automacie jak to się ma z komputerem i licznikiem, obawiam się tego nieszczęsnego immo choć mam w planach już na samym początku odesłać kompa do fachowca i usunąć go.Wiem że do przekładki będzie mi potrzebny silnik z osprzętem,wiązka silnika ECU (tu chodzi raczej tylko o wiązką z komory silnika ), sprzęgło odpada bo to automat.Czy zwrócić uwagę na coś jeszcze przy wykręcaniu części ??

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 lut 2015, 23:10

okon19921 pisze:tu chodzi raczej tylko o wiązką z komory silnika
Tak potrzebna ci jest wiązka silnika do wtyczek w skrzynce ECU. Licznik od automau ma dodatkowo wyświetlacz biegów, jeśli chcesz wsadzać licznik to weź kluczyk i pętle immo to nie będziesz musiał ściągać immo z ECU.
Komputer pod automat różni się kodowaniem, które można zmienić kablem z 40zł z allegro. A nawet bez tego będzie chodził. Niektórzy manualne sterowniki w TDI przekodowują na automat (mając manualną skrzynie) bo wtedy jest większa dawka startowa i lepiej odpala.

Z tego co pamiętam to w wale korbowym w wersji automatem jest wbita taka metalowa część którą trochę trudno wyjąć. W tym miejscy w wersji manual jest łożyska igiełkowe, które trzeba tam wsadzić.
okon19921 pisze:sprzęgło odpada bo to automat.
Kpl. sprzęgło (tarcza i docisk) + koło dwumasowe koło zamachowe. Identyczny zestaw sprzęgła + koło zamachowe występował też w słabszych silnikach. Napisz jaki masz silni i z którego roku (AEB i ADR występowały z tymi samymi zestawami).

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 13 lut 2015, 20:08

z silnikiem to bedzie problem bo to stary gaźnikowiec najprawdopodobniej SF a rocznik auta 89. skrzyń biegów mam aktualnie 3. Dwie cieknące jedna czysta z 80 b3:-) W planach mam kupić części podłużnic z b4 R4 i spasować z budą b3 pod AEb. Jest na forum jakiś polecany fachowiec co przekoduje mi kompa żeby wypruć IMMO?. Jeśli chodzi o przekaźniki to czy bedą mi potrzebne jakieś z a4?? bo dodam że mój tymczasowy silnik jest zasilany pompką mechaniczną. Silnik mam juz umówiony na odbiór w przyszłym tygodniu wszystko będę wyciągał z właścicielem a że mam ponad 200 kilometrów tam to wole mieć wszystko razem ze sobą przy powrocie do swojego garażu.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 13 lut 2015, 20:47

Dobrze jakbyś wziął przekaźnik pompki paliwa bo chyba pasuje w skrzynkę bezpieczników audi 80 a jak nie to zawsze można podłączyć na pająka.
Pompka paliwa z A4 za dużo ci się nie zda bo jest wewnętrzna a w B3 szła na zewnątrz zbiornika.

Napisz jaki ten silnik ma kod. Co do zdjęcia immo to mogę zapytać lokalne speca ile by wziął, podejrzewam że za 150-200zł by zdjął.

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 13 lut 2015, 21:11

AEB 1998r.

Awatar użytkownika
Arnie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 maja 2013, 19:24
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Arnie » 17 lut 2015, 22:00

Kolego przekładaj z zegarami i nie baw się z immo, ja właśnie zrobiłem swap na 1.8t AJL efekt powala. zegary działają. jeszcze kilka drobiazgów do dogrania mi zostało, jeśli będzie trzeba to podeślę schematy i podzielę się doświadczeniem.
niestety spore różnice były między tymi opisami na forum ale może dlatego, że to AJL.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 lut 2015, 22:08

Arnie pisze:niestety spore różnice były między tymi opisami na forum ale może dlatego, że to AJL.
Na początku myślałem że wiązka będzie taka sama bo oba silniki (AJL i późniejszy AEB) są na tej samej wersji motronica. Nawet schematy połączeń sterownik - czujniki się zgadzają. Jednak reszta wiązki łącząca się z kabiną jest inaczej zrobiona. Podejrzewam że bez przeróbek albo z niewielkimi przeróbkami można do AJLa wsadzić wiązkę z AEBa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl