Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z]Wyciek oleju z pod głowicy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 gru 2007, 15:21

MARCIN 80B4 pisze:gdzieś na forum czytałem o nieźle doładowanym golfi i tam kolo miał problemy z uszczelką, wymieniał ją kilka razy, aż założył cała metalową i problem znikł.
Ja miałem takiego golfa, i nie powiem były problemy z seryjną uszczelką az do założenia metalowej, płyn w zbiorniku sie gotował a uszczelka nie puściła :-D Wszyscy mowią ze po zdjeciu głowce nalezy odrazu splanować, co ciekawe zdazyło sie tak że dwa razy zdjołem głowice (Golg Mk3 silnk AAZ) i bez planowania załozyłem powtornie i nic sie nie działo, nic nie ciekło i wszystko było ok. Czy to reguła ze głowica musi byc splanowana po zdjeciu, skoro ja zdejmowałem 2 razy bez tej czynnosci i było ok, dużo szczesica, czysty przypadek czy rzecz normalna?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 13 gru 2007, 16:44

Solskier ja też przy wymianie uszczelki nie planowałem głowicy, starszy przy wymianie swojej też tego nie robiłem i ogólnie nie słyszałem żeby ktoś w rodzinie u mnie to robił a nigdy nie było żadnych problemów z tym.

Co do tego że głowicy nie powinno się planować to też gdzieś to właśnie słyszałem. W książce "Sam naprawiam" jak koledzy wyżej pisali też tak pisze. Nie wiem skąd wzięło się to przeświadczenie że głowice trzeba musowo planować :-/

Szfagrowi w polonezie (poldek salonówka) już trzy razy wywaliło uszczelkę pod głowicą, nikt nie wiem co jest nie tak a głowica za każdym razem planowana.

W necie znalazłem całkiem niezły plik na temat uszczelek pod głowicą i przyczyn ich uszkodzenia. Jak by kogoś interesowało:

www.ekag1.de/pdf/Motorschaden_PL.pdf

A tutaj ciekawa dyskusja właśnie na temat grubości uszczelki:

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... 1b45a75753
Ostatnio zmieniony 13 gru 2007, 18:13 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 gru 2007, 17:21

raz tzreba planować głowice a raz nie to wszytkpo zalezy od tego czy jest prosta czy nie. więc Solskier jak rozbierzesz wszystko to będziesz widział czy jest potrzeba planowac głowice...raz kumpel w renówce robił uszczelke i po wyjeciu głowice zawiózł ją do planowania. gość obejrzał i powiedział że nie ma czego planować bo głowica jest prosta.za to drugi kumpel w passacie musiał planować.więc nie ma regóły...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 gru 2007, 18:56

hudy, a jak dostrzege to czy cza planować czy nie, jeśli są to jakieś dziesietne czesci milimetra? Fajnie by było gdyby nie było cza planować:) A do wymiany uszczelniaczy co bedzie potrzebne, jakiś sicagacz do zaworów?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 gru 2007, 19:06

nie powiem ci jak to rozpoznać bo nie znam się na tym az tak dobrze zreszta gołym okiem to nie wiele zobaczysz. najlepiej jak byc zawiózł głowice do kogoś kto sie na tym zna najlepiej do zakładu gdzie planuja głowice i oni ci tam wszytko powiedzą...

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 gru 2007, 19:11

Coś mi sie wydaje ze jedyny sposób to wrzucić głowice na stół do planowania i wtedy bedzie widadomo, bo teraz już nie wiem czy planować czy nie, po planowaniu korba bedzie wiecej dostawać po głowie, a ja dodatkowo bede ją katował jak zmanienie wtryskiwacze. Kurcze sam już nie wiem czy wogle brac sie za to, czy narazie to olac, bo w sumie nie leje sie jak z dzika :mrgreen: jak narazie lekko puszcza

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 14 gru 2007, 10:41

Żeby się dowiedzieć, czy głowica wymaga planowania trzeba zastosować przyrząd zwany liniałem. Przy jego pomocy można określić skalę ubytku materiału głowicy. Niestety nie wiem jak on wygląda i jak to się robi.

Moich wątpliwości nie budziło to kiedy planować (wiadomo, jak jest ubytek, nierówność), tylko czy w ogóle. Wydaje mi się, że producent nie przewiduje takich czynności i dlatego w książkach jest napisane, że głowicy nie wolno planować. Ale żeby mieć sprawny samochód jeszcze jakiś czas to po prostu nie ma innego wyjścia.

Podobna dyskusja była nie dawno na temat wymiany oleju w skrzyni biegów. Producent nie przewiduje okresowej wymiany, bo nie przwidział w 1990 roku przy stole kreślarskim, że Audio 80 będzie miał swoją drugą młodość w Polsce.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 14 gru 2007, 23:17

ale w tych książkach typu sam naprawiam prawie wszędzie jest napisane wymienić na nowe, wymienić na nowe itd... czy takiemu helmutowi opłacało sie naprawiac jakaś rzecz która sie w jakims stopniu zużyła? watpie....

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

Post autor: Gienek » 17 gru 2007, 11:28

Odebrałem samochód z warsztatu. Ubytki w głowicy były minimalne, ale planowanie głowicy zostało zrobione. Po za tym mam wymienione uszczelniacze zaworów - zawory były masakrycznie usmolone nagarem.

Mam nadzieję, że przestanie brac olej i przestanie wyciekać.

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 17 gru 2007, 14:14

ja wymianę uszczelki mam już za sobą ale skoczyło się to jeszcze wymianą głowicy (po sprawdzeniu na szczelność okazała się pęknięta)
co do uszczelek to ich różne grubości zależą tylko od wystawania tłoka nad blok a nie od ilości planowań głowicy (producent nie przewiduje nawet takiej czynności) i jest to logiczne bo w 1z tłok wcale nie wchodzi w głowicę (głowica jest płaska bez podcięcia na tłoki)
założenie innej grubości uszczelki może spowodować tylko utratę mocy (przy założeniu grubszej zwiększa się przeszczeń nad tłokiem a za razem stopień sprężania

co do planowania jeżeli się już je wykonuje trzeba myśleć o szlifie gniazd zaworowych i zaworów bo będą bardziej wystawać z głowicy co może w ekstremalnych przypadkach skoczyć się z spotkaniem zaworów z tłokami (w 1z tłok podchodzi do głowicy na jakieś 2 mm).jak już się dokona szlifów zaworów i gniazd to cza pomyśleć o skróceniu zaworów o wartość zebrania głowicy by się domykały.

warto też sprawdzić wystawanie tłoka nad blok przed zakupem nowej uszczelki (zwłaszcza gdy się nie wie co było robione z autem w przeszłości)gdyż nie wiadomo czy uszczelka która jest obecnie jest o dobrym wymiarze. ja niestety tego nie zrobiłem i żałuję bo okazało się że moja stara głowica została przełożona z innego silnika wraz z starą uszczelką (dlatego miałem wyciek oleju z pod głowicy). ponieważ uszczelka była zakładana dwa razy lepiej się dogniotła i auto chodziło dobrze po wymianie na nową o takiej samej ilości dziurek auto straciło delikatnie na mocy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 gru 2007, 14:48

A co powiecie o próbie dociągnieca śrób o jakieś 1/4 obrotu? Kiedys w Mk3 tak zrobiłem i dało to rade, ale jest ryzyko że urwiania śroby lub przeciagnecia gwnintu ale to raczej minimalne.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 17 gru 2007, 14:54

Solskier, wg. mnie to jest ryzykowne.Dociąganie śrub moim zdaniem powinno się odbywać po wymianie uszczelki na nową w granicach tysiąca kilometrów.
Choć można spróbować,oby śrubie urwał się łepek a nie w bloku :-/

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 17 gru 2007, 15:49

Nic zaryzykuje, zaraz zobacze w jakiej kolejności sie je dokreca i jutro bede walczył.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 17 gru 2007, 20:15

solskier napisz za jakiś czas czy mniej pokazuje sie ojej czy byc może wyciek zniknie . bo mnie to ciekawi bo moim skromnym zdaniem myśle ze samo dociągnięcie zbyt dużo nei da choć skoro mówisz że jest to znikomy wyciek byc może że zniknie całkiem i mam taką nadzieje

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 18 gru 2007, 08:57

Dzisaij dociągne i dzisiaj napisze, efekt bede widział praktycznie odrazu po jakiś 200km już powinno zaczac cieć po wymyciu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl