Odpowiednie tuleje i dystanse i nic się nie pokrzywi. Trzeba mieć trochę pojęcia o robocie. Ucho wahacza 80-tkowego jest asymetryczne, dlatego trzeba mieć odpowiednią kształtkę do podłożenia aby nic nie zdeformować. Ja swoją audicę przerobiłem wszerz i wzdłuż <ok> . W normalnym warsztacie Ci nie będą się bawić. Musiałbyś trafić na mój warsztat gdzie mam wiele patentów typowo pod audi 80 b3/b4 .hudy pisze:Ten mechanik też miał prasę ale normalnie krzywiło ucho wahacza a tuleja stała w miejscu....
[B4 1.9 1Z] luźny swożeń wahacza
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Prasę miał odpowiednią bo już u niego wcześniej wyciskałem tuleje z wahaczy znajomego. Nie było z nimi problemu. Po prostu w pewnym momencie zaczęła wychodzić ale u mnie nawet nie drgnęły. W sumie to i lepiej. Ostatnio wahacze wymieniałem 5 lat temu. Jak te wytrzymają tyle samo to po co się bawić w wyciskanie tulei jak nowy wahacz TRW 140zł...
Co do tych znaków na wahaczach to każdy wahacz i każdy sworzeń ma takie same znaki w tym samym miejscu mimo iż same sworznie mają rożne kształty przy zakończeniu. Na wahaczach jest kilka różnych otworów dzięki którym mamy punkty odniesienia. Wystarczy metr i suwmiarka i po kilku minutach mamy sworzeń w tym samym miejscu co w starym wahaczu. Myślę że udało mi się założyć je identycznie gdyż samochód jedzie jak po sznurku bez względu na prędkość. Także na razie geometrie sobie odpuszczę i będę kontrolował stan opon.
Panowie mam jeszcze pytanko. Jaki ma numer katalogowy śruba trzymająca wahacza w zwrotnicy?
Co do tych znaków na wahaczach to każdy wahacz i każdy sworzeń ma takie same znaki w tym samym miejscu mimo iż same sworznie mają rożne kształty przy zakończeniu. Na wahaczach jest kilka różnych otworów dzięki którym mamy punkty odniesienia. Wystarczy metr i suwmiarka i po kilku minutach mamy sworzeń w tym samym miejscu co w starym wahaczu. Myślę że udało mi się założyć je identycznie gdyż samochód jedzie jak po sznurku bez względu na prędkość. Także na razie geometrie sobie odpuszczę i będę kontrolował stan opon.
Panowie mam jeszcze pytanko. Jaki ma numer katalogowy śruba trzymająca wahacza w zwrotnicy?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
hudy, to chyba to http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... przod.html